0

با نظام ارجاع و پزشک خانواده کمبود دسترسی به پزشکان حل می شود

با نظام ارجاع و پزشک خانواده کمبود دسترسی به پزشکان حل می شود
بازدید 15

به گزارش روابط عمومی سازمانننظام پزشکی کشور: محمد رئیس زاده، رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری در شیروان گفت: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶پزشک عمومی و ۷ پزشک متخصص، خدمت می کنند.

وی افزود: عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالبا به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی ها به پزشکان رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

 رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور، طبابت می کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است گفت: درخصوص تعرفه ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه ها می پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

وی قرارداد تامین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرانشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رییس زاده، مهمترین اولویت و خواسته این سازمان از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی وزارت بهداشت عنوان کرد و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد خدمات هم به همین نحو کاهش می یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

 

 

 

پایان پیام/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *