0

پرستاران بوشهر از بیمارستانهای دولتی به درمانگاههای پتروشیمی می روند

پرستاران بوشهر از بیمارستانهای دولتی به درمانگاههای پتروشیمی می روند
بازدید 7

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: حقوق و مزایای یک پرستار در بیمارستانهای دولتی بوشهر بین 16 تا حداکثر 20 میلیون تومان است در حالی که پرستاران بیمارستانهای پتروشیمی عسلویه بین 80 تا 100 میلیون تومان دریافت می کنند به همین علت پرستاران بیمارستانهای دولتی ترک شغل می کنند و در مراکز درمانی پتروشیمی مشغول به کار می شوند.

رضا عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: حقوق پرستاران در کلینیک ها و مراکز درمانی پتروشیمی، در عسلویه، کنگان و بندر دیر و نیز مراکز درمانی شرکت نفت و شرکت گاز اصلا با حقوق پرستاران بیمارستانهای دولتی قابل مقایسه نیست و این تبعیض و فاصله درآمدی پرستاران بیمارستانهای دولتی را ناراضی کرده است.

وی افزود: حقوق دریافتی یک پرستار در بیمارستان توحید پالایشگاه جم نیز برای یک نیروی کارشناس با 10 سال سابقه کار حداقل 50 میلیون تومان است و این مبالغ به جز مزایا و رفاهیاتی است که برای پرستاران بیمارستانهای شرکت نفت، گاز و پتروشیمی به آنها تعلق می گیرد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: برخی پرستاران بوشهر با دیدن درآمدهای بسیار بالای کارکنان شرکت های پتروشیمی، به اشتغال در این شرکت‌ها سوق پیدا می کنند و این مساله موجب کاهش هر چه بیشتر تعداد پرستاران بیمارستانهای بوشهر شده است.

وی گفت: همزمان با ترک کار این پرستاران با بازنشستگی پرستاران و مهاجرت برخی دیگر از پرستاران به خارج از کشور و قطع همکاری آنها مواجه هستیم در حالی که برای جایگزین کردن این نیروها هیچ برنامه ای وجود ندارد.

عباسپور گفت: مدتها شاهد خروج پرستاران از بیمارستانهای کشور به عناوین مختلف هستیم برخی پرستاران به علت مشکلات این حرفه، از شغل پرستاری خارج می شود، عده دیگری نیز به علت شرایط بهتر کاری در خارج از کشور مهاجرت می کنند.

اضافه کاری ساعتی 25 هزار تومان توهین به پرستار است

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مبلغ اضافه کاری پرستاران نیز در شأن آنها نیست. پرداخت ساعتی 25 هزار تومان بابت هر ساعت اضافه کاری آن هم با بیش از 4 ماه تأخیر در پرداخت، به مثابه توهین به شان و جایگاه پرستاری است و این مبلغ به نیروهای پرتجربه‌ای پرداخت می‌شود که سال‌هاست در سیستم درمان کشور مشغول به ارائه خدمات به بیماران هستند

عباسپور افزود: با وجود قوانین مختلفی که در حوزه پرستاری وجود دارد، این قوانین به طور کامل اجرا نمی‌شوند. در حال حاضر مهمترین مطالبه پرستاران از جنس معیشتی و پرداخت معوقات است.

تعرفه های پرستاران دولتی 14 ماه عقب ماندگی دارد

وی افزود: در زمان حاضر در پرداخت تعرفه‌های پرستاری ۱۴ماه و در پرداخت اضافه کاری‌های پرستاران بوشهر دو ماه تاخیر وجود دارد. در حالی که کارکنان ستادی و برخی از گروه‌ها این حقوق خود را به روز دریافت می کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جامعه پرستاری به ویژه در بوشهر، بحث کمبود نیروی انسانی است. کمبود پرستار از یک سو منجر به کاهش کیفیت ارائه خدمات و از سوی دیگر باعث افزایش بار کاری پرستاران می‌شود و به علت شیفت‌های سخت و فشرده، پرستاران خیلی زود دچار فرسودگی می‌شوند.

عباسپور گفت: در زمان حاضر استاندارد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸تعریف شده است است اما در بیمارستان‌های بوشهر این آمار کمتر از یک نفر و حدود ۰‌.۹است.در حالی که روز به روز به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده و به علت استخدام نشدن نیروهای جدید این نسبت کمتر می شود.

وی تصریح کرد: قانون جامع پرستاری به تازگی تدوین شده و اگر مصوب و البته به درستی شود می‌تواند بسیاری از مشکلات معیشتی پرستاران را برطرف کند.

عضو هیئت میره نظام پرستاری بوشهر گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی رفاهیات پرستاران در نظر گرفته نمی‌شود. پرستاران مشکلات زیادی دارند و علاوه بر مشکلات و سختی های حرفه ای هیچ مزایایی برای تامین مسکن، وام یا تسهیلات رفاهی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *