0

درخواست اتحادیه جهانی متخصصان سلامت از سران کشورها برای تامین نیروی کار در حوزه مراقبت‌های بهداشت

درخواست اتحادیه جهانی متخصصان سلامت از سران کشورها برای تامین نیروی کار در حوزه مراقبت‌های بهداشت
بازدید 5

اتحاد جهانی متخصصان سلامت(WHPA) سازمان ملل متحد، از رهبران جهان درخواست کرد تا در زمینه تامین نیروی کار بهداشتی مورد نیاز برای انجام تعهدات انجام شده در «میثاق آینده» سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری شورای بین المللی پرستاری ( ICN) اعلام کرد:دکتر لوجان آلگودمانی رئیس انجمن جهانی پزشکی و دکتر پاملا سیپریانو، رئیس شورای بین المللی پرستاران در اجلاس سران  کشورها که در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در 22 تا 23 سپتامبر 2024 برگزار شد به نمایندگی از متخصصان سلامتی جهانی حضور یافتند.

حضور این دو فرد معیاری از تعهد مشترک متخصصان سلامت به اهداف اجلاس سران کشورها است.

نقش اساسی کادر سلامت در کاهش فقر، نابرابری و تغییرات اقلیمی

اتحاد جهانی متخصصان سلامت از اینکه «میثاق آینده» نقش اساسی سلامت را در پرداختن به فقر، نابرابری و تغییرات محیطی به رسمیت می شناسد قدردانی می کند، اگرچه متأسف است که موضوع سلامت علیرغم  نقش اصلی آن در همه زمینه ها آن طور که لازم است برجسته نیست.

کاترین دوگان، رئیسWHPA و مدیر عامل فدراسیون بین‌المللی داروسازان، گفت: «به طور کلی بخش سلامت و نیروی کار سلامت در بخش‌های بزرگی از جهان با کمبود بودجه مزمن مواجه هستند که نمونه‌ای از آن پیش بینی سازمان بهداشت جهانی برای کمبود 10 میلیون کارمند بهداشتی در سراسر جهان تا سال 2030 است.

وی افزود: مسلما بدون افزایش سرمایه گذاری در نیروی کار سلامت و سیاستگذاری برای توزیع جهانی عادلانه تر متخصصان سلامت، کشورها فاقد ظرفیت لازم برای اجرای «میثاق آینده» خواهند بود.

دکتر تدروس، مدیر کل  سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که بدون کارکنان سلامت، هیچ سلامتی وجود ندارد اتحاد جهانی متخصصان سلامت از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که تعهدات زیربنایی سلامت را در «میثاق آینده» به طور کامل اجرا کنند.

اتحاد جهانی متخصصان سلامت  (WHPA) نماینده سازمانها و نهادهای دندانپزشکان، پرستاران، داروسازان، فیزیوتراپیست ها و پزشکان جهان هستند و از طرف بیش از 41 میلیون متخصص مراقبت های سلامتی در بیش از 130 کشور صحبت می کند. 

این نهاد بین المللی برای بهبود سلامت جهانی و کیفیت مراقبت از بیمار کار می کند و همکاری بین متخصصان سلامت و ذینفعان اصلی را تسهیل می کند.

لزوم اجماع جهانی برای زندگی بهتر

گزارش می افزاید: برگزاری این اجلاس برای آینده یک رویداد مهم سازمان ملل است که رهبران جهان از کشورهای عضو و جامعه مدنی را گرد هم می آورد تا یک اجماع بین المللی جدید در مورد چگونگی بهتر شدن شرایط زندگی مردم جهان و محافظت از آینده و تقویت حکمرانی جهانی ایجاد کنند.

این نشست به عنوان واقعه ای برای اصلاح اعتماد از بین رفته و نشان دادن این موضوع است که همکاری بین المللی می تواند به طور مؤثر به اهداف مورد توافق دست یابد و با تهدیدها و فرصت های در حال ظهور مقابله کند.

«میثاق آینده» یکی سند مهم از اجلاس سران کشورها است که دارای فصل هایی در زمینه توسعه پایدار و تامین مالی برای توسعه صلح و امنیت بین المللی؛ علم، فناوری و نوآوری و همکاری دیجیتال؛ جوانان و نسل های آینده؛ و تغییر حکمرانی جهانی است.

دکتر پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس سخنرانی کرده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *