0

قانون مشاغل سخت پرستاری از 36 سال پیش مسکوت مانده/ مجلس نظارت کند

قانون مشاغل سخت پرستاری از 36 سال پیش مسکوت مانده/ مجلس نظارت کند
بازدید 4

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: بسیاری از قوانین مربوط به پرستاران یا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است، قانون مشاغل سخت برای پرستاران از 36 سال پیش تاکنون مسکوت مانده است از مجلس انتظار داریم کمیته ای برای نظارت بر اجرای این قوانین تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پرستاری، مهدی ظلی در نشست رئیس کل سازمان نظام پرستاری با هیئت مدیره های نظام پرستاری شمال غرب کشور که با حضور دکتر ابوطالبی نایب رئیس شورا برگزار شد افزود: مطالبات پرستاری به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: سالهاست که حق و حقوق پرستاران و قوانینی که باید اجرا شود، به درستی اجرا نمی‌شود برای مثال ۱۵سال است  قانون ارتقای بهره وری تصویب شده اما اجرای آن با مشکل مواجه شده بود تا اینکه وزیر بهداشت اخیرا ابلاغ کرد که باید متن قانون اجرایی شود.

وی افزود: این نشان می دهد که اگر بخواهند می‌توانند قانون را اجرا کنند اما موضوع این است که نمی‌خواهند و باید یک اهرم فشار و قانونی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید کمیته ای برای نظارت بر اجرای قوانین داشته باشد. اکنون قانون مشاغل سخت و زیان آور ۳۶سال است که در حوزه پرستاری مسکوت مانده است. سال ۶۷این قانون مشمول حال پرستاران شد اما هنوز اجرا نشده است.

ظلی گفت: در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز آنچه می خواستیم رخ نداد. با اینکه قانون و دستورالعمل مشخص بود اما تعرفه گذاری به نحو دیگری اجرا شد و اصلاحیه‌هایی که اعمال شد نیز از اجرای سلیقه‌ای آن جلوگیری نکرد.

ظلی بیان کرد: نتیجه بسته‌های خدمتی پرستاران این شده است و پرستار اورژانس با آی‌سی‌یو و بیهوشی و … تفاوت دارند که این مشکلات داخلی نیز اضافه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید روی مسائلی کار کنیم که مختص پرستاران باشد. آنجا بحث نوبت کاری را مطرح کردیم. همچنین روی فوق العاده خاص پرستاری و ترمیم حقوق به درستی باید کار شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *