0

اولین جلسه کمیته پرستاری مجلس برگزار شد

اولین جلسه کمیته پرستاری مجلس برگزار شد
بازدید 8

اولین جلسه کمیته پرستاری مجلس با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری، در این جلسه دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، دکتر احمد نجاتیان رئیس کل، دکتر وحید زمان زاده رئیس شورای عالی و دکتر حیدرعلی عابدی مشاور رئیس کل سازمان نظام پرستاری در امور مجلس و دولت و دکتر محمد جمالیان رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور داشتند، دکتر محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار نیز به این نشست دعوت شده بود که علت مسافرت به خارج از تهران امکان حضور وی در این نشست، میسر نشد.

در این جلسه مهمترین درخواست‌ها و مطالبات جامعه پرستاری و پیشرفت پیگیری تحقق مطالبات پرستاران، پرداخت معوقات و نامه نگاری‌ها و مکاتبات و اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت، مجلس و نظام پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه افزایش حق اضافه کاری پرستاران، استخدام و پرداخت معوقات پرستاران پیگیری شد.

دکتر جمالیان رئیس کمیته پرستاری مجلس در این جلسه گفت: خواسته های پرستاران باید در سه سطح کوتاه مدت تا روز پرستار، میان مدت برای گنجاندن در بودجه سال 1404 و بلند مدت که مجلس بتواند قانونگذاری کند، تقسیم بندی کنیم.

در این جلسه همچنین مباحث مختلفی مانند بخشودگی یا کاهش مالیات پرستاران، افزایش ارزش نسبی کای پرستاری، افزایش فوق العاده خاص و موضوع بازنشستگی پیش از موعد بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا هفته آینده مجلس با دعوت از مسئولان مرتبط میزان پیشرفت تحقق این موارد را بررسی کند و تاکید شد که این خواسته ها تا روز پرستار باید محقق شود.

همچنین مقرر شد در جلسات بعدی کمیته پرستاری مجلس تعداد بیشتری از فعالان حوزه پرستاری به این جلسه دعوت شوند و این کمیته با حضور افراد بیشتری برگزار شود.

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *