0

یا جامعه پزشکی نياز به تغییر نگرش در صنف دارد؟

یا جامعه پزشکی نياز به تغییر نگرش در صنف دارد؟
بازدید 3

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر عباسیان در یادداشتی نوشت:

در این شرایط حساس که اقتصاد سلامت آحاد مردم به تنگنا آمده ، جامعه پزشکی باید لباس سیاست و تابلوهای چپ و راست خود را از تن در آورد و بجای آن لباس تفکر صنفی که عاری از سیاست باشد به تن بپوشاند تا بتواند دین خود را به مردم ادا نماید ، جامعه پزشکی همیشه سلامت جامعه را بر سیاست صنفی ترجیح داده و در هر شرایط تنها دغدغه ای که دارد سلامت جامعه است.

امروز در بعضی از محافل انگشت اتهام به انحا مختلف به سمت این جامعه می گیرند ، اتهامات واهی مثل سوت زنی مالیاتی و گرانفروشی سلامت به سوی سربازان این سلامت این مرز و بوم به اشاره رفته، سربازانی که در تاریخ پرافتخار این کشور که همیشه در کنار مردم از وطن خود دفاع کردند برای مثال در فاجعه کرونای 98 ، بار دیگر به تنهایی لباس رزم به تن کردند و با اهدای سلامتی و حتی جان خود سلامتی را به این مرز و بوم به ارمغان آوردند. البته تاریخ چه غدار است.

حالا انگار سوداگران و سیاستگزاران سلامت از خود گذشتگی جامعه پزشکی را فراموش کرده اند. حالا دیگر کسی حال و احوال پزشکان و به خصوص پزشکان جوان را که در دالانهای مهاجرت می چرخنند را نمی پرسند.

 از یک سو بحث جوانی جمعیت پیش می آید و از سوی دیگر سیاستگزاران جوابگوی این معما نیستند که پزشکان جوان که با مشقت درس خود را به اتمام رساندند و در حال گزارندن طرح خود می باشند با حقوقی که دریافت میکنند ، آیا امکان تشکیل خانواده را دارند؟ و آیا هنوز سربار خانواده خود نیستند؟

 باید اندیشید راهکار برون رفت از این معضل اجتماعی چیست ، و برای تهیه نقشه راه سلامت ، چه باید اندیشید.

البته ناگفته نماند امروز در جامعه پزشکی با حضور دکتر ظفرقندی برمسند وزارت درهای امید به آینده بهتر بر جامعه پزشکی و مردم باز شده است ، چون دکتر ظفرقندی خود درمانگر واقعی جامعه هستند و تمام مشکلات حوزه سلامت و مشکلات فشار بر جامعه پزشکی و همین طور مردم آشنایی کامل دارند و این یک فرصت بی نطیر است ، تا سیاستگزاران عرصه سلامت همراه با نظام پزشکی و انجمنهای تخصصی بتوانند با ارائه راهکارهای مناسب و علمی افق روشنی را در دل جامعه روشن نمایند.

 حال که این متن را انشاء می کنم بر خود فرض میدانم که بگویم تمام سیاستمداران و کارگزاران عرصه سلامت با هر تفکر سیاسی خود باید در بدو ورود به خدمت به جامعه و مردم اندیشه های سیاسی خود را کنار بگذارند تا بتوانند به این مرز و بوم خدمت در حد کمال ارایه کنند.

 

 

پایان پیام/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *