0

نشست هم اندیشی با مدیران پرستاری استانهای تهران و البرز برگزار شد

نشست هم اندیشی با مدیران پرستاری استانهای تهران و البرز برگزار شد
بازدید 10

نشست هم اندیشی مدیران پرستاری استانهای تهران و البرز امروز در سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، نشست هم اندیشی مدیران پرستاری استان تهران با حضور احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری و مدیران پرستاری از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، بقیه الله، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و نیروی انتظامی برگزار شد.

در این جلسه با حضور معاونان و مدیران سازمان نظام پرستاری و روسای هیئت مدیره های نظام پرستاری، تهران، اسلامشهر، شهرری و شهریار، نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری البرز و  مدیران و نمایندگان پرستاری از دستگاههای مختلف مهمترین مسائل روز حوزه پرستاری بررسی شد.

کمبود شدید نیرو  در بیمارستانها و مراکز درمانی، لزوم تسریع در اصلاح رقم اضافه کاری پرستاران، تامین پانسیون برای استقرار پرستاران در تهران، توجه به وام، تسهیلات و امکانات رفاهی برای پرستاران، لزوم عملی شدن خواسته های پرستاران تا روز پرستار، ساماندهی شرح وظایف پرستاران، بهیاران و کمک پرستاران و لزوم اجباری شدن شماره نظام پرستاری از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص پیگیری مطالبات پرستاران و روند انتخاب پرستاران نمونه در سال 1403 بر لزوم تشکیل شورای هماهنگی پرستاری متشکل از رئیس دانشکده پرستاری، مدیر پرستاری و رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری در شهرهای مختف تاکید کرد.

وی گفت: علاوه بر پیگیری مطالبات پرستاران در نهادهای بالادستی، افزایش رفاهیات و امکانات رفاهی برای پرستاران یکی از  مسائلی است که سازمان نظام پرستاری پیگیری می کند و اگر دانشگاههای علوم پزشکی و هیئت مدیره های نظام پرستاری طرحی در این زمینه دارند، سازمان نظام پرستاری حمایت می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: مهمترین اتفاق در این نشست شکل‌گیری ارتباط بین هیئت‌های مدیره ها  و مدیران سازمان نظام پرستاری با مدیران پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی است.

دکتر  نجاتیان گفت: سازمان نظام پرستاری یک سازمان مستقل است اما در این دوره همکاری خوبی بین این سازمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت برقرار است و اهداف مشترک داریم.

وی ادامه داد: در زمینه پانسیون‌های پرستاری نیز سازمان نظام پرستاری در راستای مسئولیت اجتماعی از ظرفیت‌های خود استفاده می کند تا بتوانیم مشکل نیروهای طرحی را برای تهران حل کنیم.

نجاتیان افزود: در زمینه اصلاح تعرفه گذاری پرستاری فرمولی را به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم تا با استفاده از آن پرستاران خودشان بتوانند رقم تعرفه را حساب کنند، تعرفه گذاری شفاف شود و معتقدیم حدود 70 درصد درآمد ناشی از کار پرستاران باید به خودشان پرداخت شود.

وی گفت: برای پیگیری مطالبات پرستاران بخش خصوصی نیز کارگروه ویژه ای تشکیل شده است و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این زمینه مکاتباتی داشته ایم و صراحتا اعلام کردیم که تعرفه های پرستاری باید در همه بخش ها اجرا شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *