0

سازمان نظام پرستاری برای اصلاح قانون تعرفه گذاری راهکار دارد

سازمان نظام پرستاری برای اصلاح قانون تعرفه گذاری راهکار دارد
بازدید 9

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: با وجود نقدهایی که بر اجرای قانون تعرفه گذاری افتاده نبابد اتفاقات مثبتی که بعد از اجرای این قانون به وجود آمد را نادیده بگیریم. سازمان نظام پرستاری نیز برای اصلاح این قانون راهکار و پیشنهاد دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری دکتر احمد نجاتیان، در نشست کارگروه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سازمان نظام پرستاری افزود: چندین بار مدل پیشنهادی سازمان نظام پرستاری را که برای تدوین آن از نظرات کارشناسی افراد متخصص استفاده شده است، در جلسه‌های مختلف؛ مانند جلسه روسای هیئت‌ مدیره نظام پرستاری، جلسه اعضای شورای عالی نظام پرستاری و در چندین نشست با همکاران در وزارت بهداشت مطرح کردیم.

وی گفت: با توجه به نقدها و نظرات کارشناسی به نظر می‌رسد اساس اولیه مدل پیشنهادی نظام پرستاری برای اصلاح شیوه اجرای قانون تعرهف گذاری اشکالی ندارد، اما بی شک قابل نقد است و استثنائاتی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.

دکتر نجاتیان افزود: کارگروه تعرفه گذاری پرستاری در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده تا بتوان روی این مدل به‌صورت تخصصی‌تر کار کرد. باید با دید باز و دریافت دیدگاه های مختلف روی این موضوع کار کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در مورد قانون تعرفه گذاری مراقبتهای پرستاری بر اساس قانون معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری نقش اصلی را دارند و سایر معاونت های وزارت بهداشت و نهادهای دیگر مسئولیتی ندارند.

همکاری معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری در اجرای قانون تعرفه گذاری

وی ادامه داد: مسئولیت اجرای قانون تعرفه گذاری با معاونت پرستاری است که با همکاری سازمان نظام پرستاری این مسئولیت را عهده دار است و پاسخگوی جامعه پرستاری نیز خواهند بود. و با تصویب مجلس سازمان نظام پرستاری سازمان حرفه ای و نماینده جامعه پرستاری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: ماه‌های اخیر در حوزه تعرفه گذاری با اعتراض‌ها و نگرانی های زیادی در جامعه پرستاری مواجه بودیم. یکی از ریشه‌های اعتراضاتی که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاد، اجرای ناشفاف تعرفه گذاری در کشور بود لازم است شفاف سازی صورت گیرد.

وی افزود: پرستاران اعتراض داشتند که حق ما بیشتر است، اما کسی به پرستاران درباره کمتر یا زیادتر بودن تعرفه توضیحی نمی‌داد. همچنین تفاوتهایی که بین تعرفه بیمارستانهای مختلف در پرداخت بود هم به این موضوع دامن می‌زد.

نجاتیان تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری خود در موضوع تعرفه گذاری پرستاری خود را مسئول می‌داند و در این زمینه نقش اصلی داشته است اگر به تاریخ تعرفه‌گذاری مراجعه کنید، شروع تعرفه گذاری از سازمان نظام پرستاری بود. تمام تلاش برای تصویب و اجرای قانون توسط سازمان نظام پرستاری انجام شد و بدون تعارف سازمان نظام پرستاری و نهادهای پرستاری مالک این قانون هستند.

اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از 15 سال در دولت سیزدهم

نجاتیان ادامه داد:‌ باید این را گفت که در دوره قبل سازمان نظام پرستاری نیز اگر رهبری معظم انقلاب دستوری برای اجرای قانون دادند، قطعا پیگیری سازمان نظام پرستاری منشا آن بود که دستور صریح در اجرای قانون داده شد و در نتیجه دولت سیزدهم و وزارت بهداشت آن و به خصوص با تلاشهای دکتر عبادی اجرای این قانون بعد از ۱۵ سال به ثمر نشست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اکنون فقط سه سال از اجرای تعرفه می‌گذرد. جامعه پرستاری آن قدر دقیق بوده است که تا امروزدو بار دستورالعمل قانون تعرفه گذاری در وزارت بهداشت تغییر کرده است. 

وی گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری و به ‌دنبال آن اتفاقاتی که در رشد تعرفه افتاده است، قابل چشم پوشی نیست و نباید از یاد ببریم که چه تغییراتی رخ داده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: این کارگروه تشکیل شده تا بتوان روی این مدل به‌صورت تخصصی‌تر کار کرد.

در این نشست جمعی از منتخبان جامعه پرستاری از شورای عالی نظام پرستاری، وزارت بهداشت، مدیران پرستاری بیمارستانها و پرستاران بالین حضور داشتند و نظرات خود را درباره اجرای قانون تعرفه گذاری بیان کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *