0

مهمترین مشکل پرستاران بافت کمبود نیروست

مهمترین مشکل پرستاران بافت کمبود نیروست
بازدید 5

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان بافت در استان کرمان گفت: کمبود نیرو مهمترین مشکل پرستاران در شهر بافت است و با توجه رفتن برخی پرستاران به شرکت گل گهر سیرجان کمبود پرستار تشدید شده است.

نجمه حاجی علیزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری بیان کرد: شهر بافت با حدود 25 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان است و نسبت پرستار به تخت در این بیمارستان حدود 95 صدم است که حدود نصف استاندارد مورد نیاز است.

وی گفت: به علت کمبود نیروی پرستار در بخش اورژانس با مشکل مواجه هستیم. با وجود درخواست های متعدد هنوز نیروی مورد نیاز در این بخش ها تامین نشده است.

وی ادامه داد: با وجود کمبود نیروی پرستار در بیمارستان بافت استخدام نیرو در سال‌های اخیر اتفاق نیافتاده است، البته سال گذشته ۱۰ مجوز استخدامی صادر شد، اما فقط یک نیرو به بیمارستان بافت اضافه شد و در فقط پرسنل بیمارستان که به‌صورت قراردادی بودند تغییر وضعیت دادند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بافت اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی شرکت معدنی گل گهر سیرجان و حقوق پرداختی بهتر برخی پرستاران از بیمارستان بافت و به این شرکت منتقل شدند. همچنین بعضی دیگر از همکاران به‌خصوص بعد از تبدیل وضعیت به کرمان منتقل شدند و این موضوعات باعث کمبود نیروی بیشتر و افزایش فشار کار بر همکاران و اضافه کاری ها شده است.

حاجی علیزاده درباره مطالبات پرستاران بافت گفت: تعرفه تا فروردین سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است. پرداخت اضافه کار به روز است. البته مانند بقیه کشور در بحث حق مسکن، حق لباس مشکل داریم. حق مهدکودک برخی از همکاران پرداخت نشده است.  همچنین هزینه رفت و آمد هم به پرستاران پرداخت نشده است.

وی توضیح داد: ترک خدمت پرستاران به صورت موردی بوده و فراگیر نیست البته در جریان نارضایتی‌های اخیر چند تن از همکاران دیگر نیامدند و در مجموع کمبود پرستار یکی از مهمترین مشکلات در شهر بافت است.

شهرستان بافت منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب غربی استان کرمان است که تا مرکز استان 156 کیلومتر فاصله دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *