0

جزئیات چهارمین جلسه کمیته پیگیری اجرای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور

جزئیات چهارمین جلسه کمیته پیگیری اجرای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور
بازدید 8

 

 

دکتر بابک شکارچی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگوی با روابط عمومی سازمان گفت: درتفاهم با وزارت آموزش و پرورش، از طریق سازمان نظام پزشکی، همکاری با صدا و سیما و شبکه سلامت داشتیم، با بهره مندی از ظرفیت 6000 نفربا همکاری اساتید پزشکی برنامه های مختلفی اجرا کردیم.
همچنین برای برنامه هایی در موضوعاتی مانند ریزش مو، سلامت دهان و دندان، سلامت چشم، رشد کودکان و … جلسات کارشناسی و برنامه های حضوری با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش داشتیم.تمرکز ما روی مشکلات قلبی عروقی، تغذیه و پیشگیری از چاقی و دیابت، بهداشت و سلامت دهان و دندان، مشکلات تنفسی و آگاه سازی در حوزه خطرات مصرف دخانیات و توجه به مشکلات و اختلالات اسکلتی است. چرا که زمان اصلی اصلاح این مسائل در سن رشد و دانش آموزی است.
وی افزود: در حال حاضر برنامه ریزی بر این است که یک روز در هفته به عنوان روز سلامت در نظر گرفته شود. این موضوع از تهران شروع شده و درسراسر کشور و تمام نقاطی که سازمان نظام پزشکی دارند اجرایی خواهد شد. ما در سازمان نظام پزشکی با بیش از 220 شعبه در کشور قرار است حمایت علمی و محتوایی را بر عهده بگیریم و از وجود همکاران هیئت علمی بهره ببریم.
دکتر شکارچی تصریح کرد: جامعه هدف ما مسئولین فعال در آموزش و پرورش هستند و پس از آن کارکنان و دانش آموزان و مراقبان سلامت و این آموزشها به صورت هرمی به خانواده ها و سطح جامعه خواهد رسید. آموزش و پرورش نیز با استفاده از زمینه هایی که در اختیار دارد قرار است به ما کمک کند.

 

 

 

پایان پیام/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *