0

انتقاد رئیس کمیته پرستاری مجلس از کندی روند پیگیری مطالبات پرستاران

انتقاد رئیس کمیته پرستاری مجلس از کندی روند پیگیری مطالبات پرستاران
بازدید 10

رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت مجلس از روند کند تحقق مطالبات پرستاران انتقاد کرد و گفت: پیگیری مطالبات پرستاران به کندی پیش می رود و با گذشت دو ماه از وعده‌ها در مورد پرستاران هیچ کار مثبتی انجام نشده است. مجلس در مورد مطالبات پرستاران با هیچ دستگاهی تعارف ندارد.

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری، سید محمد جمالیان در تشریح نشست کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی آخرین وضعیت استخدام و پرداخت مطالبات جامعه پرستاری با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، رئیس و مسئولان سازمان نظام پرستاری، دبیرکل خانه پرستار، مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و مسئولان امنیتی وزارت کشور خبر داد.

وی افزود: صورتجلسه امروز را به صورت مکتوب به رئیس جمهور ارسال و تاکید خواهیم کرد که علیرغم گذشت دو ماه از وعده ها در مورد پرستاران هیچ کار مثبتی انجام نشده است.

نسبت اندک پرستاران به تخت به هیچوجه قابل قبول نیست

 متاسفانه روند تحقق مطالبات پرستاران مانند استخدام به کندی پیش می رود. امروزه با کمبود جدی پرستار مواجه هستیم و وضعیت نسبت پرستار به تخت بیمارستانی مطلوب و قابل پذیرش نیست. به طور میانگین به ازای هر تخت بیمارستانی فقط 8 دهم پرستار داریم در حالی که استاندارد آن 1.8 دهم است بنابراین باید به سرعت جذب پرستار داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد زیادی تخت جدید اضافه شده و تعدادی از پرستاران نیز بازنشسته شده‌اند و به طور تقریبی باید سالانه 10 هزار پرستار به کادر درمان اضافه شود اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری جذب و استخدام نیروی پرستار هستیم، ادامه داد: قول داده شد که روز سه شنبه در سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور تمامی دستگاه های مربوطه نشست کارشناسی برای پیگیری این مهم برگزار و نتیجه آن به کمیسیون بهداشت منعکس شود.

جمالیان با یادآوری اینکه پیگیری افزایش مبلغ اضافه کاری در دستور کار کمیسیون بهداشت و کمیته پرستاری است، گفت: رقم اضافه کاری پرستاران بسیار پایین است و از سویی اضافه کاری اجباری را داریم.

وعده وزارت بهداشت برای افزایش حق اضافه کاری هنوز به جایی نرسیده است

وی افزود: وزارت بهداشت قول داده که این مبلغ به دو تا سه برابر افزایش یابد. این فرمول به شورای دستمزد و حقوق اعلام شده و پس از مصوب شدن باید آن را ابلاغ کند اما با پیگیری ها مشخص شده که تاکنون اتفاق جدی نیفتاده و مقرر شد فردا این موضوع مجددا پیگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بحث ترمیم حقوق پرستاران هم یکی از مطالبات این قشر است که در حال حاضر جزو معوقات است و علیرغم اینکه این مصوبه مربوط به مردادماه است اما پرداختی به دانشگاه ها به درستی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: به عنوان خادم مردم و رئیس کمیته پرستاری از همه قدرت و ابزار نظارتی برای تحقق مطالبات پرستاران استفاده می کنم و به جد دنبال این کار هستیم. منافع پیگیری این مطالبات تنها عاید پرستاران نمی شود بلکه متوجه مردم نیز می شود زیرا در برخی بیمارستان ها شاهد هستیم که یک پرستار امور درمانی 10 بیمار را انجام می دهد و این امر گلایه‌مندی مردم را در پی داشته است.

پیگیری مطالبات پرستاران از شخص رئیس جمهور

جمالیان با تاکید بر اینکه مجلس در مورد مطالبات پرستاران با هیچ دستگاهی تعارف ندارد، گفت: صورتجلسه امروز را به صورت مکتوب به رئیس جمهور ارسال و تاکید خواهیم کرد که علیرغم گذشت دو ماه از وعده ها در مورد پرستاران هیچ کار مثبتی انجام نشده است.

وی گفت: امیدواریم تا 17 آبان ماه مصادف با ولادت حضرت زینب ( س ) و روز پرستار بتوانیم با پیگیری های جدی خبرها و نویدهای خوبی را به پرستاران بدهیم تا شاید کمی از خستگی آنها کاهش یابد.

وی یادآور شد: مقرر شد هفته آینده نشستی را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان عالی رتبه به منظور بررسی آخرین وضعیت پیگیری مطالبات پرستاران برگزار کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *