0

درخواست اعضای شورای عالی نظام پرستاری برای ورود مستقیم رئیس جمهوری به مطالبات پرستاران

درخواست اعضای شورای عالی نظام پرستاری برای ورود مستقیم رئیس جمهوری به مطالبات پرستاران
بازدید 7

اعضای شورای عالی نظام پرستاری در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری تاکید کردند: انتظار داریم در اندک روزهای باقیمانده تا روز پرستار، به موضوع مطالبات پرستاران به طور مستقیم ورود کنید و به مسئولان ذی ربط دستور دهید مطالبات پرستاران را به صورت جهادی و خارج از فرآیندهای بروکراتیک مورد توجه قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری متن نامه اعضای شورای عالی نظام پرستاری به دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری به این شرح است:

جناب آقای دکتر پزشکیان

 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

   با سلام و تحیات چنانکه مستحضرید پرستاران به عنوان ستون های اصلی نظام سلامت و خط مقدم نظام مواجهه با دردمندان با تکیه بر تخصص، مهارت و تعهد به خدمت، همواره نقطه ثقل مدیریت فرآیند درمان و مایه تسکین آلام بیماران و محل امیدآفرینی برای خانواده‌های آنها بوده و هستند.

 خط ایثار در جامعه معزز پرستاری از دوران دفاع مقدس و در کنار پزشکان داوطلب که جناب عالی از یادگاران همان دوران پر برکت هستید، تا حضور موثر و بی پیرایه در بحران‌ها و تقدیم هزاران شهید با هدف نجات جان میلیونها هم وطن عزیز؛ برشی مجمل از تاریخ پرافتخار پرستاری ایران زمین است که امروز و در آستانه روز پرستار خود نیازمند توجه ای عاجل، موثر و ماندگار است.

جناب آقای رئیس جمهورانتظار بر این بود که مسئولان با استناد به تجارب حاصل شده از مشکلات نظام سلامت در دوران همه‌گیری بیماری کرونا به تقویت جایگاه پرستاری پرداخته تا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در بزنگاه های تاریخی دچار مشکل نگردند.

 لیکن با گذر از آن بحران، وعده‌هایی که در واقع حداقل انتظارات جامعه پرستاری بود را فراموش نموده و علیرغم تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری رئیس جمهور شهید موضوعات در میدان عمل بی پاسخ باقی ماند. تا آنجا که جامعه پرستاری علی رغم منش نجیبانه‌ای که با تکیه بر آن صبورانه رنج مراقبت از بیماران را تحمل می‌نمایند، به این نقطه رسیدند که باید صدای اعتراض خود را با برگزاری تجمعات به گوش مسئولان برسانند.

جناب آقای دکتر پزشکیان هرچند اعتراضات پرستاران با قولهایی که از جانب مسئولان کشور برای تحقق مطالبات داده شد فروکش کرد ولی تاکنون غیر ازپرداخت چندماه اضافه کار و تعرفه پرستاری معوق، هیچ یک از موانع خدمتی به صورت پایا و مشخص رفع نشده و ادامه این وضعیت بیش از پیش باعث ایجاد نا امیدی و بی انگیزگی در بین همکاران شده است که جای نگرانی دارد و پیامد آن را می‌توان در آمارهای ترک کار و مهاجرت مشاهده کرد.

شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور ضمن تشکر از همه نهادهایی که در راه تحقق مطالبات پرستاری تلاش کردند، از جناب عالی به عنوان رئیس جمهور محبوب و عدالت محور که خود سالها از نزدیک شاهد بی عدالتی های نظام یافته در حوزه بهداشت و درمان کشور بوده‌اید ، انتظار دارد در اندک روزهای باقیمانده تا روز پرستار، به موضوع مطالبات جامعه پرستاری به طور مستقیم ورود نموده و به مسئولان ذی ربط دستور دهید انجام موارد ذیل را به صورت جهادی و خارج از فرآیندهای بروکراتیک مورد توجه قرار دهند. آن گونه که شیرینی آن برای جامعه پرستاری و به تبع آن برای بيماران در آستانه میلاد حضرت زینب (س) ملموس و مشهود باشد:

1.اصلاح مبلغ اضافه کاری بر اساس فرمول پیشنهاد شده وزارت بهداشت و پرداخت از منابع عمومی

2.اصلاح و اجرای قانون تعرفه گذاری با افزایش تعداد بسته های خدمتی و ارزش نسبی خدمات و ضریب ریالی بر اساس نرخ واقعی

3. استخدام ضرب الاجلی حداقل 25 هزار نفر نیروی  پرستاری تا پایان سال جاری

4. معافیت یا کاهش مالیاتی پرستاری

5. تصویب فوق العاده خاص با ضریب مناسب با درج در احکام کارگزینی

6. پرداخت رفاهیات همانند دیگر سازمانها و ادارات از محل منابع عمومی

7. موافقت با بازنشستگی پرستاران بر اساس قانون نحوه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

8. تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری شرکتی و قرار دادی و به کار گیری رسمی نیروهای ایثارگر دوران کرونا

9. افزایش ضریب سختی کار پرستاران در احکام حقوقی

 

این نامه را دکتر وحید زمان زاده، دکتر قاسم ابوطالبی، یوسف رحیمی، دکتر مجید احمدی، دکتر احمد نجاتیان، محمد تقی جهانپور، دکتر مهدی موسایی فرد، مرتضی روهینا، یوسف اشرفی، محمدرضا تاتاری، حمید ثقینی، علی اکبر عباسی،  حمید چراغی، دکتر عبدالله ثقفی، عباس محمدی، فریدون مرادی، فرهاد کرد، اسماعیل صفری نژاد، پیمان مرزبان، رضا عباسپور، مرتضی سپهریان، جلیل آدابی، لقمان شریفی، داود رحیمی، دکتر نسیم هاتفی مودب، اعظم فخری محمودی، پروین کاظمی و زهرا زینالی اعضای شورای عالی نظام پرستاری امضا کرده اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *