0

انتظار شرکت ۱۰۰ کشور در مسابقات قهرمانی جهان در ایران را داریم

انتظار شرکت ۱۰۰ کشور در مسابقات قهرمانی جهان در ایران را داریم
بازدید 19

به گزارش خبرنگار مهر، رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام(IFBB) در نشست خبری که امروز یکشنبه در حاشیه مسابقات بین المللی مستریونیورس برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه بار دیگر در ایران هستم خوشحال هستم‌. Ifbb در ۵ قاره فعال است. ما اخیرا کنگره خبرنگاران ورزشی دنیا را انجام دادیم. رابطه خوب با اصحاب رسانه برای ما بسیار مهم است.
او ادامه داد: ما توجه های زیادی را به فیتنس چلنج جلب کرده ایم. ما آخر هفته جاری مسابقات قهرمانی آفریقا را در مصر و پس از آن در جمهوری چک هم مسابقه ای خواهیم داشت.
او تصریح کرد: ما رویدادهای رسمی و دعوتی را در برنامه های خود داریم و اعضای تیم ملی کشورها را به این مسابقات دعوت می کنیم. ما رویدادهای بسیار خوبی را در تقویم خود داریم و مهم ترین آن قهرمانی جهان مردان است که در جزیره کیش برگزار می شود و انتظار شرکت ۱۰۰ کشور را داریم. 
او ادامه داد: قهرمانی جهان بانوان در ژاپن برگزار می شود و قهرمانی جهان کودکان در صربستان برگزار می کنیم.
او افزود: مسابقات قهرمانی جهان یک رویداد رسمی است و برای ما مهم خواهد بود و بسیار با رویدادهای دیگر تفاوت دارد و مسلما کشورهای زیادی در رقابت های جهانی شرکت می کنند. کشورها برای حضور در مسابقات دعوتی معیارهای زیادی از جمله مسافت و …‌ را در نظر می گیرند اما در مسابقات جهانی مساله فرق می کند و اکثر ورزشکاران حضور می یابند.
او تصریح کرد: مسابقات فیت مدل آقایان در خلال مسابقات قهرمانی جهان مردان برگزار می شود. نسل جوان کنونی برای فیت شدن بدن های خود به باشگاه می روند اما در گذشته ما برای کسب قهرمانی ورزش می کردیم. و ما به عنوان فدراسیون جهانی باید نیازهای نسل جدید را بشناسیم. کشورهای ایران و چین در بخش فیت مدل قدرتمند هستند و مطمئنم در جزیره کیش بخش های جذابی را خواهیم داشت. 
سانتونخا تصریح کرد: یک ورزشکار زمانی شناخته خواهد شد که در یک ساختار مشخص مسابقه دهد. Ifbb نهادی است که توسط شورای المپیک قاره های مختلف شناخته می شود. ما برای سلامت ورزشکاران کنترل دوپینگ را در دستورکار قرار داده است. وظیفه ما راهنمایی کردن ورزشکاران است تا در مسابقات صحیح شرکت‌ کنند. 
او ادامه داد: ifbb قوانین خاص خودش را دارد و با سازمان های خصوصی تفاوت دارد و مسلما مسابقات با قوانینی که تصویب کرده ایم، برگزار می کنیم. این مسابقات برای ماه فوریه برنامه ریزی شده بود اما بعد با توجه به شرایط هایی تغییر کرد. به دلیل شهادت رئیس جمهور ایران این امکان وجود داشت که حتی مسابقات را لغو کنیم اما با توجه به تلاش ورزشکاران برای حضور در این مسابقات تصمیم به برگزاری آن گرفتیم. من احترام زیادی برای ایران به جهت برگزاری رویدادهای مختلف احترام زیادی قائل هستم. ورزش می تواند واقعیت یک کشور را نشان دهد و فرهنگ آن کشور را نشان می دهد. 
سانتوخا افزود: ایران برای برگزاری مسابقات ورزشی پتانسیل بالایی دارد. 
او در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ما هر گونه کشتار را محکوم می کنیم. فلسطین جزئی از فدراسیون جهانی است و برای ما اهمیت دارد و امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا از ورزشکاران این رشته استفاده کنیم. امیدوارم ورزش به از بین بردن تنش ها کمک کند. 
ایران در شورای اجرایی ۳ عضو دارد و کرسی های بین المللی توسط کنگره مشخص می شود. و هر کدام از کرسی ها در رابطه با مسائل مختلف تصمیم گیری می کنند. کرسی دانشگاهی در ifbb زیر نظر ایران است اما در مجموع شورای اجرایی در خصوص کرسی داشتن کشورها تصمیم می گیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *