آشنایی با انواع روش ها، عمل ها و جراحی های لاغری

انواع عمل لاغری

همه ما این تجربه را داشته‌ایم که با مشاهده تصویر خود در آینه آرزو کرده‌ایم کاش کمی بدن خوش فرم تری می‌داشتیم.

برای مثال با نگاه کردن خود در آینه دلتان می‌خواست کمی از چربی‌های شکمتان آب شود یا اینکه فرم بازوها و ران‌هایتان عضلانی و خوش ‌تراش ‌تر به نظر برسند. اگر این حس‌ها را داشته‌اید، بدانید که قطعاً تنها نیستید. افراد زیادی هستند که در آرزوی تناسب اندام‌ هستند اما به اندازه آرزویشان تلاش نمی‌کنند. هر چند خوشبختانه برای چنین افرادی روش‌های مختلف عمل های لاغری به وجود آمده است که بدون نیاز به رژیم‌های سخت و ورزش در باشگاه، می‌توانند به فرم اندام ایده آل خود برسند.

اما دقت داشته باشید، قبل از اینکه برای چنین عمل‌هایی اقدام کنید ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است کاندید چنین عملی نباشید. جراحان پلاستیک می‌توانند با ارزیابی دقیق و بررسی نیازهایتان به صورت واقع‌بینانه، بهترین روش را به شما پیشنهاد کنند. در ادامه این پست قصد داریم انواع روش‌ها و عمل‌های لاغری را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی کامل دست به چنین اقداماتی بزنید.

انواع عمل‌ها و روش‌های لاغری

1.عمل لاغری

عمل‌های لاغری به بیماران مبتلا به چاقی کمک می‌کنند تا به میزان چشمگیری حجم توده بدنی خود را کاهش دهند. در ادامه نیز سه مورد از رایج‌ترین جراحی‌های کاهش وزن را بررسی کرده‌ایم:

  • بای پس معده: این جراحی با ایجاد یک کیسه کوچک در معده، مسیر روده کوچک را تغییر می‌دهد و به طور مؤثر مصرف غذا و میزان جذب مواد مغذی توسط بدن را محدود می‌کند. این روش می‌تواند منجر به کاهش وزن قابل توجه و پایداری شود.
  • گاسترکتومی آستین: این روش شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده با جراحی، ایجاد یک کیسه آستین شکل است. این عمل مقدار غذایی را که می‌توانید در معده خود نگه دارید کاهش داده و منجر به احساس سیری و کاهش وزن می‌شود.
  • بند معده قابل تنظیم: یک نوار بادی در اطراف قسمت فوقانی معده قرار می‌گیرد که یک کیسه کوچک‌تر ایجاد می‌کند و مصرف غذا را محدود می‌کند. باند را می‌توان در طول زمان برای مدیریت کاهش وزن و حفظ آن تنظیم کرد.

2. جراحی‌های کانتورینگ بدن

انواع جراحی لاغری

بر خلاف جراحی‌های کاهش وزن، روش کانتورینگ، نواحی خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد تا ظاهری زیباتر و خوش‌تراش‌تر داشته باشید. جراحی‌های کانتورینگ بدن می‌توانند چربی‌های سر سختی را که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند، از بین ببرند. این روش به ایجاد خطوط بدن و ایجاد یک استایل عضلانی‌تر کمک می‌کند. نواحی رایج برای عمل کانتورینگ شامل شکم، ران‌ها، پهلوها، بازوها و چانه ها می شوند. عمل‌های کانتورینگ بدن می‌توانند این نواحی را جوان‌تر و زیباتر کنند. در ادامه به معرفی سه جراحی محبوب کانتورینگ و پیکر تراشی بدن پرداخته‌ایم:

1. لیپوساکشن

این روش با استفاده از یک کانول نازک که از طریق برش‌های کوچک وارد می‌شود، چربی موضعی را از بین می‌برد. لیپوساکشن با هدف قرار دادن نواحی خاصی مانند شکم، ران‌ها و بازوها می‌تواند به طور چشمگیری فرم بدن را بهبود بخشد. این عمل تکنیک‌های مختلفی دارد، از جمله:

  • لیپوساکشن تامسنت: این روش شامل تزریق محلول نمکی با لیدوکائین (بی حس کننده) و اپی نفرین (برای به حداقل رساندن خونریزی) در ناحیه درمان است که باعث آسان‌تر برداشتن چربی و به حداقل رساندن از دست دادن خون می‌شود. به علاوه لازم به ذکر است که این روش یکی از محبوب ترین روش های جراح لاغری است چرا که در این روش چربی های استخراج شده را می توان به دیگر نواحی بدن تزریق کرد و به آنها حجم داد.
  • لیپوساکشن لیزری (لیپولیز): در این تکنیک از انرژی لیزر برای ذوب سلول‌های چربی قبل از ساکشن به بیرون استفاده می‌شود. این روش می‌تواند مزایایی از جمله سفت کردن پوست همراه با حذف چربی را به همراه داشته باشد.

 2. ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که اغلب به آن “تامی تاک” گفته می‌شود، پوست اضافی و عضلات ضعیف شکم در قسمت میانی را درمان می‌کند. این جراحی یکی از بهترین جراحی های لاغری برای کسانی است که چربی شکمی زیاد، با پوستی افتاده دارند و می خواهند پس از زایمان و چاقی طولانی مدت به تناسب اندامی طولانی مدت برسند. در حین ابدومینوپلاستی، جراح پوست اضافی را برمی دارد، ماهیچه‌های زیرین را سفت می‌کند و نیمرخ شکمی صاف‌تر را ایجاد می‌کند. دو نوع اصلی برای عمل لاغری وجود دارد:

  • مینی ابدومینوپلاستی: این روش روی قسمت پایین شکم تمرکز می‌کند و برای کسانی که دارای کمی پوست اضافی و تون عضلانی خوب هستند ایده آل است.
  • آبدومینوپلاستی کامل: این روش گسترده‌تر است، کل شکم، از قفسه سینه تا ناحیه شرمگاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اصلاح چشمگیرتری بر روی پوست اضافی بدن و عضلات شل شده انجام می‌دهد. ابدومینوپلاستی کامل همچنین می‌تواند قدرت و وضعیت بدن را بهبود بخشد.

بادی شیپینگ و عمل لاغری

روش‌های لاغری غیر جراحی

برای کسانی که به دنبال کانتورینگ بدن یا مدیریت وزن بدون عمل لاغری هستند، گزینه‌های غیر تهاجمی مختلفی وجود دارد. مانند:

  • کول اسکالپتینگ (CoolSculpting): در این روش غیر جراحی از یک خنک کننده کنترل شده برای انجماد و از بین بردن سلول‌های چربی در نواحی مورد نظر استفاده می‌کند. CoolSculpting می‌تواند باعث تغییراتی در فرم بدن شود، اما نتایج معمولاً چندان چشم گیر نیستند و بیشتر در افرادی که چربی خیلی زیلادی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است چندین جلسه طول بکشد.
  • بادی رپ (Body Wraps): بادی رپ حداقل تاکنون اثرات پایداری برای کاهش وزن نداشته است و نتایج آن اغلب موقتی بوده و در درجه اول به دلیل از دست دادن آب بدن موجب کاهش وزن می شود.

سخن آخر

در پایان، مهم است به یاد داشته باشید که هیچ روش جادویی برای کاهش وزن یا فرم دهی بدن وجود ندارد. از این رو پایدارترین و مؤثرترین روش برای نتایج بلند مدت، داشتن یک سبک زندگی سالم است که ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل به همراه ورزش منظم است.

اما همچنان دنیای جراحی و عمل لاغری گزینه‌های مختلفی برای شما دارد، از روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی گرفته تا روش‌های غیرجراحی مانند کول اسکالپتینگ و بادی رپ. هر رویکرد مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب ایده آل به هدف و موقعیت خاص شما بستگی دارد.

به یاد داشته باشید، مشاوره با یک جراح پلاستیک دارای مجوز اولین قدم برای دستیابی به نتایج دلخواه است. آنها می‌توانند نیازهای فردی شما را ارزیابی کنند، در مورد خطرات و مزایای روش‌های مختلف به شما اطلاع دهند و ایمن‌ترین و مؤثرترین روش را به شما توصیه کنند. بنابراین اگر قصد دارید به کمک عمل های لاغری به وزن و اندام ایده آل خود برسید در هر شهری که هستید به یکی از بهترین کلینیک های زیبایی برای دریافت مشاوره مراجعه کنید.

البته تعدادی از شهر ها از جمله مشهد که به قطب جراحی های زیبایی کشور معروف هستند انتخاب خوبی برای زیبا جویان می باشند، بنابراین بهتر است به دنبال بهترین کلینیک جراحی زیبایی در مشهد باشید تا بتوانید از بهترین خدمات بهره‌مند شوید، از نتایج جراحی خود شگفت زده شوید و کمترین عوارض را تجربه کنید.

در نهایت فرقی نمی‌کند کدام روش را انتخاب کنید، عمل لاغری و یا شیوه‌های غیر جراحی، اما به یاد داشته باشید که بهترین گزینه اولویت دادن به سلامت و تندرستیتان است. یک سبک زندگی سالم داشته باشید و برای انتخاب هر روشی با یک متخصص حرفه‌ای مشورت کنید.

منبع: drhasantalebzadeh.ir
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=47214

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لیلا اوتادی گفت:

    انواع عمل‌ها و روش‌های لاغری رو خیلی خوب توضیح دادید مفید و مختصر، مرسی از ایران مدیکال عزیز

    1. iranmedicalinfo گفت:

      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده لیلا جان، ممنون از کامنت پرمهرتون