0

کاهش وزن سریع با این میوه شگفت انگیز + روش مصرف

iranmedicalinfo-none
بازدید 25

کاهش وزن و لاغری با میوه پاپایا: خوردن پاپایا برای کاهش وزن چندین مزیت دارد؛ پاپایا حاوی بسیاری از مواد مغذی و خواص تغذیه ای است که به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، برای از دست دادن کیلوگرم های اضافی، نیاز به خوردن مداوم غذای سالم همراه با یک برنامه ورزشی سخت است.

اطلاعات این مطلب تناسب اندام و تغذیه توضیح می دهد که چگونه پاپایا ممکن است به شما کمک کند سایز از دور کمر خود را کاسته و سایر مزایای سلامتی که ممکن است میوه پاپایا داشته باشد را جذب کنید.

آیا پاپایا برای کاهش وزن مفید است؟

پاسخ مثبت استف پس به نگرانی های خود پایان داده و به خواندن ادامه دهید تا برخی از حقایق علمی را در مورد اینکه چگونه این میوه استوایی خوشمزه می تواند به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک کند، بیاموزید.

با بهبود هضم غذا

پاپایا هضم غذا را بهبود می بخشد و حرکت مناسب روده را تقویت می کند. مطالعه ای توسط دانشمندان اتریشی بر روی داوطلبانی که با سوء هاضمه و اختلال عملکرد دستگاه گوارش مبارزه می کردند، انجام شد؛ به آنها پاپایا داده شد و مشخص شد که با مصرف این میوه علائم معمول هضم ناکارآمد مانند نفخ، یبوست و سوزش سر دل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

نوشته های مشابه
  •  نشانه کم رنگ شدن عشق همسر

    ۴ تغییر که می گوید عشق همسرتان به شما کم شده!

  • نشانه های طلاق عاطفی

    نشانه های طلاق عاطفی + راه حل پیشگیری از آن

  • اصطلاح باج سبیل دادن

    اصطلاح باج سبیل دادن از کجا آمده است+داستان جالب و شنیدنی!

  • برخورد درست با بچه مدرسه ای

    والدین هیچ وقت نباید به بچه مدرسه ای این جملات رو بگید

با افزایش متابولیسم بدن

پاپایا حاوی پاپائین است، یک آنزیم گوارشی که به هضم پروتئین ها و پاکسازی دیواره های روده کمک می کند. هنگامی که سیستم گوارش شما شروع به عملکرد بهتر می کند، میزان متابولیسم بدن افزایش می یابد و به چربی سوزی کمک می کند.

با دارا بودن ویتامین های زیاد و کالری کم

پاپایا کالری کمی دارد (43 کالری در 100 گرم پاپایا) و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، فولاتی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. علاوه بر این، پاپایا حاوی مقدار زیادی آب و سرشار از فیبر است. فیبر به نگه داشتن آب در روده کمک می کند، مدفوع را نرم می کند و در نتیجه از یبوست جلوگیری می کند. همچنین به مولکول های چربی متصل می شود و از جذب چربی ها جلوگیری می کند.

 کاهش وزن و لاغری با میوه پاپایا

با دارا بودن آنتی اکسیدان

کاهش وزن و لاغری با میوه پاپایا، پاپایا منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. سطح بالایی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن دارد که به دفع سموم بدن کمک می کند. با از بین بردن سموم، متابولیسم را افزایش داده و از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

برای لاغری میوه پاپایا را چگونه بخوریم؟

اگر نمی دانید چگونه پاپایا را برای کاهش وزن بخورید، در اینجا بهترین راه ها برای مصرف پاپایا و گنجاندن آن در رژیم غذایی شما آورده شده است.

نحوه مصرف پاپایا برای کاهش وزن

پاپایا را می توان خام خورد؛ فقط باید آن را به مکعب های کوچک برش دهید. توصیه می شود پاپایا را همراه با برخی مواد غذایی دیگر مصرف کنید، زیرا زمانی که با چربی سالم مصرف می شود بهترین اثر را دارد.
اگر اسموتی پاپایا تهیه کنید صبحانه شما می تواند خوشمزه تر و در عین حال مغذی تر شود. فقط کافیست پاپایای له شده را با شیر، ماست یا آبمیوه مخلوط کرده و میوه مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. اگر می خواهید اسموتی غلیظ شود، می توانید یک موز هم اضافه کنید.
می توانید با تهیه سالاد میوه با پاپایای رسیده، مزه جدیدی را امتحان کنید. مکعب های پاپایا و سایر میوه های دلخواه را به همراه مقداری پودر ادویه ترکیب کرده و یک سالاد میوه خوشمزه داشته باشید.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت گذرا به فواید میوه پاپایا.

خاصیت آنتی اکسیدانی پاپایا به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. لیکوپن موجود در پاپایا نه تنها رادیکال های آزاد را از بین می برد، بلکه از قلب در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.
آنزیم های موجود در پاپایا مانند کیموپاپائین و پاپائین دارای خواص ضد التهابی بوده و از التیام زخم ها و سوختگی ها پشتیبانی می کند.
ویتامین های A و C موجود در پاپایا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
پاپایا همچنین در برابر دژنراسیون ماکولا محافظت می کند.
پاپایای غنی از ویتامین C به محافظت بدن در برابر آرتریت روماتوئید کمک می کند.
پاپایا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و پروستات را کاهش می دهد.

عوارض و مضرات خوردن میوه پاپایا

کاهش وزن و لاغری با میوه پاپایا، در حالی که پاپایا فواید متعددی دارد، مصرف بیش از حد ممکن است منجر به عوارض جانبی شود که در زیر مورد بحث قرار گرفته است

آلرژی و کهیر

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که می تواند در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند و منجر به علائمی مانند خارش، تورم و کهیر شود. افرادی که به پاپایا حساس هستند و آلرژی به لاتکس دارند می توانند در معرض خطر بیشتری از یک واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشند که می تواند به طور بالقوه تهدید کننده زندگی باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *