0

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید
بازدید 14

ترشی کلم قرمز از آن ترشی‌هایی‌ست که می‌توان در کنار انواع غذاها از آن استفاده کرد؛ این ترشی برخلاف دیگر ترشی‌ها خیلی راحت و با چند قلم مواد درست می‌شود و می‌توان آن را برای مدت طولانی نگه داشت. از این ترشی به عنوان دورچین بسیاری از غذاها هم استفاده می‌شود. پس بهتر است یک شیشه از آن را همیشه در یخچال‌تان داشته باشید تا هم از عطر و طعم بی‌نظیرش لذت ببرید و هم انواع غذاها را با آن تزیین کنید. همراه‌مان باشید که می‌خواهیم در این مطلب از دیجی‌کالا مگ از طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید حرف بزنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید این ترشی را به بهترین شکل ممکن درست کنید.

فهرست محتوا
طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید؛ روش اول
طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی با سرکه سفید، روش دوم
سوالات متداول
    چه ظرف‌هایی بهترین گزینه برای نگهداری ترشی کلم هستند؟
    بهترین سرکه برای تهیه ترشی کلم چیست؟
    آیا می‌توان برای تهیه این ترشی از سیر خام هم استفاده کرد؟
جمع‌بندی

طرز تهیه انواع ترشی‌‌های تابستانی را از اینجا ببینید.
طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید؛ روش اول

ترشی کلم قرمز بهتر است با یک سرکه مرغوب آماده شود تا در نهایت عطر و طعم بهتری داشته باشد. برای درست کردنش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم
مقدار

کلم قرمز
۲ عدد متوسط

آب
۲ لیوان

نمک
۲ قاشق غذاخوری

شکر
۵ تا ۷ قاشق غذاخوری

سرکه سفید
۲ لیوان

سرکه سفید وردا مقدار ۳۵۰۰ گرم مشاهده کالا
طرز تهیه ترشی برگ کلم قرمز با سرکه سفید: مراحل زیر را قدم به قدم پیش بروید تا یک ترشی خوشمزه و حرفه‌ای درست کنید.
مرحله اول: ابتدا کلم‌ها را خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شوند. حالا هر کلم را با یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و سپس به‌صورت خلال‌های باریک برش بزنید. برای این‌کار می‌توانید از رنده هم استفاده کنید. حالا این کلم‌ها را داخل یک ظرف بریزید و روی آن‌ها دو قاشق غذاخوری نمک بپاشید.
مرحله دوم: با دست کلم‌ها را مخلوط کنید تا همه قسمت‌های آن به نمک آغشته شود. سپس روی ظرف را با یک سلفون یا پلاستیک فریزر بپوشانید.
مرحله سوم: بهتر است این ترکیب برای مدت زمان یک ساعت در دمای محیط بماند تا آب بیندازد. حالا با دست آب کلم‌ها را بگیرید و داخل ظرف دیگری بریزید تا آب اضافه آن‌ها به‌خوبی گرفته شود.
مرحله چهارم: شکرها را روی کلم بریزید تا طعم ترشی را ملس کند و تندی سرکه را از بین ببرد. با یک قاشق، مخلوط سرکه و شکر را به‌خوبی ترکیب کنید.
مرحله پنجم: داخل یک ظرف دو لیوان سرکه سفید و ۲ لیوان آب جوشیده‌شده سرد را ترکیب کنید و این مخلوط را روی کلم‌ها بریزید. اجازه دهید تا این ترکیب برای مدت زمان دو ساعت در دمای محیط بماند و خوش‌رنگ شود.
مرحله ششم: ترشی‌ها را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و درش را محکم ببندید. ظرف ترشی باید داخل یخچال نگهداری شود. ترشی کلم بعد از یک روز استراحت جا می‌افتد و می‌توان آن را مصرف کرد.

ترشی لیته مارجان – ۷۰۰ گرم

۹۴,۰۰۰

تومان

شور فدک – ۱۱۰۰ گرم

۹۲,۰۰۰

۷۰,۰۰۰

تومان

خرید خیارشور و ترشیجات خانگی
مشاهده همه

طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی با سرکه سفید، روش دوم

ترشی کلم قرمز را می‌توانید به یک روش دیگر هم درست کنید. در این روش کلم‌ها نرم‌تر می‌شوند و ترشی طعم متفاوت‌تری دارد. برای درست کردنش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم
مقدار

کلم قرمز
۱ عدد متوسط

سرکه سفید
۱ پیمانه

آب
۱ پیمانه

شکر
۱/۴ پیمانه

نمک
۱ قاشق غذاخوری

سیر
۳ حبه

دانه خردل
۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز
به مقدار لازم

سرکه سیب خالص و تخمیری واترنگ – ۵۰۰ میلی لیتر ۴۷,۵۰۰ تومان مشاهده و خرید
طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید فوری:
برای درست کردن یک دورچین خوشمزه با کلم قرمز، طبق مراحل زیر پیش بروید:
مرحله اول: مانند مرحله قبل، کلم‌ها را بشویید و اجازه دهید تا آب آن‌ها به‌طور کامل گرفته شود. سپس به‌شکل نوارهای باریک برش بزنید.
مرحله دوم: در این مرحله سرکه، آب، شکر، نمک، سیر و دانه خردل را ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. پس از آن حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد. وقتی شکر کاملا حل شد، فلفل قرمز را هم اضافه کنید تا ترشی کمی تند و ملس شود.
مرحله سوم: حالا نوارهای کلم قرمز را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این مخلوط بجوشد. سپس زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا ترشی کاملا خنک شود.
مرحله چهارم: ترشی را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید و بعد از ۶ ساعت، آن را مصرف کنید.
فیلم طرز تهیه ترشی ربی (مشهدی) را از اینجا ببینید.
سوالات متداول

چه ظرف‌هایی بهترین گزینه برای نگهداری ترشی کلم هستند؟

بهتر است برای این ترشی از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید و ترشی‌ها را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید.

بهترین سرکه برای تهیه ترشی کلم چیست؟

بهتر است برای تهیه این ترشی از سرکه سفید استفاده کنید تا برای مدت بیشتری خوشرنگ و خوش‌طعم باقی بماند.

آیا می‌توان برای تهیه این ترشی از سیر خام هم استفاده کرد؟

اگر ترشی را با روش اول درست می‌کنید، می‌توانید تعدادی سیر خام به آن اضافه کنید و مقداری فلفل هم بریزید تا طعم متفاوت‌تری پیدا کند.
سیر ترشی را به این روش درست کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.
ترشی لیته بندری سالی – ۱۵۰۰ گرم ۱۰۹,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
جمع‌بندی
ممکن است طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید روش‌های دیگری هم داشته باشد؛ اما ما در این مطلب ۲ تا از بهترین روش‌های طرز تهیه آن را آموزش دادیم تا این ترشی را درست کنید و در کنار غذاهای خود از تجربه طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. این ترشی را می‌توان تا یک ماه در یخچال نگه داشت و به‌عنوان دورچین کنار جوجه‌کباب، مرغ و انواع غذاهای دیگر سرو کرد. برای تهیه این ترشی می‌توان از سرکه سیب هم استفاده نمود که طعم ملایم‌تر و ترشی کمتری دارد و عطر خاصی به آن می‌بخشد. همچنین ادویه‌هایی مثل زیره، گشنیز و زنجبیل هم گزینه‌ خوبی برای خوش‌طعم‌تر کردن این ترشی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید عطر و طعم ترشی کلم را با توجه به ذائقه خود تنظیم کنید و با اضافه کردن مقداری آب نارنج یا آب‌لیمو، رنگ زیبای آن را ثابت نگه دارید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *