0

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی به سه روش + رازهای خوشمزه شدن آن

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی به سه روش + رازهای خوشمزه شدن آن
بازدید 17

پنکیک را برای صبحانه آماده کرده‌اید؛ اما هنوز تصمیمی برای تزیین آن نگرفته‌اید؟ چرا کمپوت سیب با دارچین یا عسل را به مهم‌ترین وعده روزانه خودتان اضافه نمی‌کنید؟ با ترکیب شکر و سیب می‌توانید این کمپوت را در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده کنید. این کمپوت خوشمزه را با ماست یونانی روی پنکیک قرار دهید و یک گاز خوشمزه از طعم‌های شیرین و عمیق را امتحان کنید، حتما طعم شگفت‌انگیز آن شما را غافلگیر می‌کند. در این مطلب سه طرز تهیه کمپوت سیب خانگی را با ماندگاری بالا آموزش می‌دهیم.

فهرست محتوا

طرز تهیه کمپوت سیب
طرز تهیه کمپوت سیب یک کیلو
    مواد لازم:
    مراحل تهیه کمپوت سیب یک کیلو
طرز تهیه کمپوت سیب در شیشه
    مواد لازم:
    مراحل تهیه کمپوت سیب در شیشه
طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر
    مواد لازم:
    مراحل تهیه کمپوت سیب بدون شکر
ترفندهای آشپزی در زمان تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب خانگی یک ترکیب خوشمزه از طعم‌های شیرین و شگفت‌انگیز برای صبحانه و میان‌وعده‌های روزانه شما است. برای تهیه کمپوت سیب‌درختی خوشمزه به مقداری سیب تازه و دارچین یا گلاب برای مطبوع‌تر کردن کمپوت نیاز دارید. مواد اولیه را داخل قابله بریزد و به مواد اجازه دهید که ۳۰ دقیقه در قابلمه پخته شود. این همراه خوشمزه را با خامه به کیک یا شیرینی اضافه کنید و قطعا این طعم خوشمزه را فراموش نخواهید کرد.

طرز تهیه کمپوت سیب یک کیلو

در تهیه کمپوت سیب یک کیلو، مواد پایه برای تهیه کمپوت شکر و سیب است. در این روش چوب دارچین و زعفران را به کمپوت سیب اضافه کرده‌ایم که طعم کمپوت را بیش از سایر دستورپخت‌های دیگر خوشمزه کرده است. شما می‌توانید با سلیقه خودتان مواد اولیه را از دستور آشپزی حذف کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که یک‌بار کمپوت سیب را با این روش تهیه کنید، قطعا طعم شیرین این کمپوت میان‌وعده و صبحانه شما را خوشمزه‌تر می‌کند.

پوست گرفتن و خرد کردن سیب

مواد لازم:

مواد لازم مقدار
سیب ۱ کیلو
شکر ۱ پیمانه
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
آب‌لیمو ترش ۲ قاشق مربا خوری
زعفران ۱ قاشق غذا خوری
چوب دارچین ۱ عدد
آب به مقدار لازم

فوت‌وفن: این روش تهیه برای ۶ نفر مناسب است.

شکر سفید الماس دانه - 1 کیلوگرم
شکر سفید الماس دانه – ۱ کیلوگرم
۶ %

۴۹,۰۰۰
۴۶,۰۶۰ تومان

مشاهده و خرید

سیب گلاب Fresh مقدار 500 گرم
سیب گلاب Fresh مقدار ۵۰۰ گرم
۶۲,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

مراحل تهیه کمپوت سیب یک کیلو

۱.در مرحله اول برای تهیه کمپوت سیب یک کیلو، باید سیب‌ها را برای کمپوت انتخاب کنید، آن‌ها را بشویید و کامل خشک کنید. پوست سیب‌ها را بگیرید و هسته آن‌ها را خارج کنید.

فوت‌وفن: برای تهیه کمپوت سیب، سیبی را انتخاب کنید که درشت باشد و بافت محکمی داشته باشد.

۲.سیب‌ها را برای کمپوت به صورت حلقه‌ای یا چهار قاچ خرد کنید. همچنین شما می‌توانید مانند کمپوت‌های کارخانه‌ای، سیب را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

فوت‌وفن: در تهیه کمپوت سیب نباید آن را ریز یا درشت خرد کرد. اگر سیب را ریز خرد کنید، ممکن است در زمان پخت سیب له شود.

۳.یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و مقداری آب را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. وقتی آب به مرحله جوشیدن رسید، شکر و گلاب را به قابله اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود.

۴.مقداری آب لیمو ترش تازه را به قابله اضافه کنید و ۵ دقیقه به مواد زمان دهید که باهم مخلوط شوند. پس از ۵ دقیقه نوبت به اضافه کردن سیب‌های اسلایش شده است. سیب‌ها را داخل قابلمه بریزید و با مواد هم بزنید تا به خوبی با شکر، گلاب و آب لیمو حل شود.

فوت‌وفن: اگر در زمان پخت سیب‌ها روی سطح قابلمه کف سفید جمع شد، آن را با کفگیر دور بریزید.

۵.هم‌زمان که سیب‌ها در قابلمه پخته و نرم می‌شوند؛ زعفران را با آب جوش دم کنید. پس از دم کشیدن زعفران، آن را به قابلمه کمپوت اضافه کنید. مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

فوت‌وفن: حتما در زمان پختن سیب‌ها، بارها آن را هم بزنید تا از میزان غلظت کمپوت مطلع شوید.

۶.در مرحله بعد برای اطمینان از پخته شدن سیب‌ها، یکی از آن‌ها را همراه با شربت کمپوت داخل یک ظرف قرار دهید و برای ۲ تا ۳ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. پس از ۳ دقیقه کمپوت سیب را از یخچال خارج کنید و میزان چسبندگی و بافت کش دار شربت و پخته شدن سیب را بررسی کنید. اگر سیب پخته شده بود، آ‌ن‌ها را از قابلمه خارج کنید و شربت کمپوت را با یک تکه چوب دارچین بجوشانید، در غیر این صورت سیب‌ها را در مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه با چوب دارچین بجوشانید.

۷.چوب دارچین را از قابلمه کمپوت خارج کنید. وقتی که شربت و سیب‌ها به غلظت و نرمی مناسب رسید، حرارت قابلمه را خاموش کنید و به مواد استراحت دهید تا خنک شوند.

۸.در آخر یک شیشه درب‌دار مناسب را برای نگهداری کمپوت انتخاب کنید و کمپوت سیب را داخل شیشه بریزید و درب آن را محکم ببندید. حتما کمپوت را در یخچال نگهداری کنید تا کپک نزند.

شیشه‌های که برای نگهداری کمپوت انتخاب می‌کنید؛ حتما باید تمیز، استریل شده باشد. با این کار از کپک‌زدگی کمپوت سیب جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو

برگه سیب تواضع - 150 گرم
برگه سیب تواضع – ۱۵۰ گرم
۱۱۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

طرز تهیه کمپوت سیب در شیشه

تهیه کمپوت سیب در شیشه درعین‌حال که ساده‌ترین روش تهیه این کمپوت است؛ طعم خوشمزه‌ای دارد. با تهیه کمپوت سیب، شما می‌توانید طعم خوشمزه و شیرین این میوه را برای همه فصل‌های سال داشته باشید. از کمپوت سیب در تهیه دسر استفاده کنید و طعم شیرین این کمپوت را به میان‌وعده خودتان اضافه کنید.

پختن سیب در قابلمه

مواد لازم:

مواد لازم مقدار
سیب ۵ عدد
شکر ۵ قاشق غذا خوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
سرکه ۲ قاشق غذا خوری
آب‌لیمو تازه ۲ قاشق غذا خوری

فوت‌وفن: این مقدار مواد اولیه برای تهیه یک شیشه کمپوت سیب مناسب است. اگر دوست دارید که ۲ شیشه کمپوت سیب را آماده کنید، مواد اولیه را دو برابر کنید.

سرکه سفید وردا مقدار 3500 گرم
سرکه سفید وردا مقدار ۳۵۰۰ گرم
۱۴۸,۹۰۰ تومان
مشاهده و خرید

مراحل تهیه کمپوت سیب در شیشه

۱.در مرحله اول برای تهیه کمپوت سیب در شیشه، سیب‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید و هسته سیب‌ها را جدا کنید. سیب‌ها را در اندازه دلخواهتان برش بزنید.

۲.یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و ۳ پیمانه آب را همراه سرکه داخل کاسه برزید. سیب‌های پوست گرفته شده را به آرامی داخل کاسه برزید و اجازه دهید که سیب‌ها در مدت زمان ۵ دقیقه داخل مخلوط سرکه و آب استراحت کند.

فوت‌وفن: در این مرحله سیب را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید تا سیب‌ها تغییر رنگ ندهند و کدر نشوند.

۳.برای تهیه شرب کمپوت سیب، یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و ۲ پیمانه آب، شکر و آب لیمو تازه را داخل قابله برزید و قابله را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب حل شود. هر چند دقیقه یک بار، قابلمه شربت کمپوت را هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود.

۴.سیب‌ها را از مخلوط آب و سرکه بردارید و به آرامی به قابلمه شربت کمپوت اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب‌ها پخته ونرم شوند. مدت زمان آماده شدن سیب‌ها ۳۰ دقیقه است.

۵.در مرحله بعد پس از اینکه سیب‌ها پخته و نرم شد. در چند دقیقه پایان پخت، گلاب را به قابله کمپوت اضافه کنید.

فوت‌وفن: اگر دوست دارید که شربت کمپوت غلیظ‌تری داشته باشید؛ سیب‌ها را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید که شربت کمپوت در قابله بجوشد تا غلیظ‌تر شود.

۶.در مرحله آخر زمانی که کمپوت و شربت آن به غلظت مورد نظر رسید؛ حرارت قابلمه را خاموش کنید تا کمپوت سرد شود. کمپوت سیب را داخل یک شیشه درب‌دار برزید؛ طوری که هوا داخل شیشه باقی نماند و در آخر شربت کمپوت را اضافه کنید، درب شیشه را محکم ببندید. کمپوت سیب شما آماده است، این کمپوت خوشمزه را به بستنی اضافه کنید و با ترکیب کردن دارچین یا گردو طعم خوشمزه آن را تکیمل کنید.

بهترین زمان برای مصرف کمپوت سیب، یک هفته بعد از آماده شدن آن است.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر

اضافه کردن سیب ها به شیشه

کمپوت سیب یکی از خوشمزه‌ترین ترفندهای آشپزی برای نگهداری طعم شیرین سیب برای صبحانه یا میان‌وعده است. اما اگر این کمپوت خوشمزه را به دلیل داشتن شکر از وعده روزانه خودتان حذف کرده‌اید؛ ما به شما تهیه کمپوت سیب بدون شکر را پیشنهاد می‌دهیم. این کمپوت خوشمزه برای کسانی که رژیم خاصی را دنبال می‌کنند؛ بهترین انتخاب خوشمزه برای میان‌وعده و صبحانه است.

مواد لازم:

مواد اولیه مقدار
سیب ۱ کیلوگرم
آب ۴ پیمانه
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
هل ۱ عدد
گلاب ربیع - 0.43 لیتر
گلاب ربیع – ۰.۴۳ لیتر
۷۹,۵۰۰ تومان
مشاهده و خرید

مراحل تهیه کمپوت سیب بدون شکر

۱.در قدم اول برای تهیه کمپوت سیب بدون شکر، سیب‌ها را بشویید و آن‌ها را به شکل دلخواه، برش بزنید. با این کار سیب‌ها را برای کمپوت آماده کرده‌اید.

۲.یک قابمله بزرگ انتخاب کنید و آب را داخل قابلمه بریزید، قابله را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

۳.زمانی که آب به جوش آمد، گلاب و هل را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشد.

۴. زمانی که هل و گلاب در آب جوش حل شد، سیب‌های برش داده شده را به قابلمه کمپوت اضافه کنید. حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است که سیب‌ها پخته و نرم شوند.

۵.در مرحله بعد باید، شیشه‌های درب‌دار را برای نگهداری کمپوت آماده کنید. یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و آب را داخل قابلمه بریزید. پس از جوش آمدن آب، شیشه‌ها را در مدت زمان ۳۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا استریل شوند.

۶. در مرحله آخر، شیشه‌ها را از قابلمه خارج کنید و آن‌ها را با پارچه بدون پرز خشک کنید. سپس سیب‌ها را داخل شیشه‌ها برزید و شربت کمپوت را به سیب‌ها اضافه کنید.

ترفندهای آشپزی در زمان تهیه کمپوت سیب

شیشه های کمپوت

  • در تهیه کمپوت سیب، مقدار شکر را بسته به ذائقه و نوع سیب‌ها تنظیم کنید. اگر سیب‌ها شیرین باشد، شکر کمتری به کمپوت اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید که طعم‌های دیگر را به چاشنی کمپوت اضافه کنید، دارچین، وانیل یا جوز هندی را به کمپوت سیب اضافه کنید.
  • هر زمان سیب‌ها پخته ونرم شد، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید تا له نشوند. اگر سیب‌ها پخته شده بود؛ اما شربت کمپوت به غلظت موردنظر نرسیده بود. سیب‌ها را از قابلمه کمپوت خارج کنید و اجازه دهید که شربت کمپوت مدت‌زمان بیشتری در قابلمه بجوشد.

کمپوت سیب شیفته - 370 گرم بسته 4 عددی

کمپوت سیب شیفته – ۳۷۰ گرم بسته ۴ عددی

۱۵۴,۰۰۰
۱۲۹,۳۶۰
تومان

کمپوت آلبالو شیفته - 370 گرم بسته 3 عددی به همراه کمپوت گیلاس شیفته - 370 گرم بسته 3 عددی

کمپوت آلبالو شیفته – ۳۷۰ گرم بسته ۳ عددی به همراه کمپوت گیلاس شیفته – ۳۷۰ گرم بسته ۳ عددی

۲۸۳,۵۰۰
۲۳۲,۴۷۰
تومان

خرید انواع کمپوت از سوپر مارکت دیجی کالا

مشاهده همه

سخن پایانی

کمپوت سیب ساده و خوشمزه است. زمانی که یک‌بار این کمپوت را برای صبحانه یا میان‌وعده سرو کنید، عاشق طعم بی‌نظیر این کمپوت می‌شوید. کمپوت سیب در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. این کمپوت با ترکیب ساده شکر، گلاب و سیب تازه آماده می‌شود. حتما تا الان تصمیم گرفته‌اید که کمپوت سیب را با پنکیک صبحانه یا نان تست فرانسوی امتحان کنید یا برای میان‌وعده یک دسر خوشمزه با بستنی و طعم دارچین آماده کنید. فرصت را از دست ندهید و برای تهیه یک کمپوت سیب خوشمزه آماده شوید.

سوالات متداول

۱. برای خوش‌طعم شدن کمپوت سیب از چه موادی استفاده کنیم؟

برای خوش‌طعم شدن کمپوت سیب می‌توانید از گلاب و دارچین استفاده کنید.

۲. آیا می‌توان در تهیه کمپوت سیب شکر را حذف کرد؟

بله. می‌توانید از عسل به جای شکر در تهیه کمپوت سیب استفاده کنید.

۳. راه‌های ماندگارتر شدن کمپوت سیب چیست؟

برای افزایش ماندگاری کمپوت سیب باید از شیشه‌های تمیز و خشک استفاده کنید. همچنین نباید درون شیشه‌ها هوا وجود داشته باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *