0

طرز تهیه سوپ رشته ‌فرنگی با مرغ؛ سه روش خوشمزه برای شکست سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ رشته ‌فرنگی با مرغ؛ سه روش خوشمزه برای شکست سرماخوردگی
بازدید 10

تهیه سوپ ورمیشل یا رشته‌فرنگی ساده است. این سوپ خوشمزه در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. سوپ ورمیشل یک انتخاب عالی برای پیش غذا در مهمانی یا یک راه سالم برای درمان سرماخوردگی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای تهیه سوپ ورمیشل با مرغ، مقداری سبزیجات تازه و مرغ را از یخچال بردارید، داخل تابه قرار دهید. یک قاشق سوپ ورمیشل پر از طعم و مزه‌های متفاوت است که به شما انرژی و حس آرامش می‌دهد. در این مطلب سه طرز تهیه سوپ با مرغ و رشته را آموزش می‌دهیم تا سوپ ورمیشل را متناسب با ذائقه خودتان آماده کنید و از طعم این سوپ خوشمزه لذت ببرید.

فهرست محتوا

طرز تهیه سوپ ورمیشل با مرغ
طرز تهیه سوپ پای مرغ با رشته
    مراحل تهیه سوپ پای مرغ با رشته
طرز تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک
    مراحل تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک
طرز تهیه سوپ رشته‌فرنگی با عدس
    مراحل تهیه سوپ رشته‌فرنگی با عدس
نکات حرفه ای برای تهیه سوپ لعاب دار

طرز تهیه سوپ ورمیشل با مرغ

سوپ ورمیشل یک راه سالم و مغذی برای مبارزه با سرماخوردگی است. دستورهای پخت متنوعی برای آماده‌کردن سوپ ورمیشل وجود دارد. شما می‌توانید در طرز تهیه سوپ مرغ با رشته‌فرنگی، گوشت چرخ‌کرده را جایگزین مرغ کنید و مواد اولیه را باسلیقه خودتان تغییر دهید. در زمان سرو این سوپ خوشمزه، به آن، آب‌لیمو تازه یا آب بهارنارنج اضافه کنید.

رشته سوپ آشیانه ای زر ماکارون مقدار 500 گرم
رشته سوپ آشیانه ای زر ماکارون مقدار ۵۰۰ گرم
۳۵,۳۰۰ تومان
مشاهده و خرید

طرز تهیه سوپ پای مرغ با رشته

یکی از پیش‌غذاهای مقوی و سالم، سوپ با پای مرغ است که به تقویت‌ استخوان‌ها و غضروف‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید در زمان پخت سوپ پای مرغ باسلیقه خودتان مواد اولیه را آماده کنید. طعم خوشمزه این سوپ شما را غافلگیر می‌کند و سوپ پای مرغ با رشته را به وعده اصلی روزانه خودتان اضافه می‌کنید.

مواد لازم:

مواد لازم مقدار
پای مرغ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
هویج ۲ عدد
لیمو ترش به مقدار لازم
پیازچه ۱۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
ادویه به مقدار لازم

گوجه فرنگی Fresh مقدار 1 کیلوگرم

گوجه فرنگی Fresh مقدار ۱ کیلوگرم

۳۳,۶۰۰
تومان

سیب زمینی لوکوما - 2 کیلوگرم

سیب زمینی لوکوما – ۲ کیلوگرم

۴۵,۶۰۰
تومان

خرید انواع سبزیجات از سوپر مارکت دیحی کالا

مشاهده همه

مراحل تهیه سوپ پای مرغ با رشته

۱. در مرحله اول تهیه سوپ پای مرغ با رشته باید پای مرغ را برای سوپ آماده کنید؛ بنابراین پای مرغ را کامل تمیز کنید و آن را بشویید. پای مرغ را آبکشی کنید و فرصت دهید که آب اضافی مرغ گرفته شود.

فوت‌وفن: شما می‌توانید در تهیه سوپ پای مرغ با رشته از بسته‌بندی‌های آماده شده برای تهیه سوپ استفاده کنید.

۲.پیاز را پوست بگیرید و آن را نگینی خرد کنید. یک قابلمه بزرگ را انتخاب کنید و مقداری روغن داخل قابلمه بریزد. پس از داغ شدن روغن، پیاز نگینی شده را داخل قابلمه تف دهید تا پیاز سبک شود و رنگ طلایی به خود بگیرد.

۳.پای مرغ را به پیاز تف داده شده اضافه کنید و اجازه دهید که پای مرغ با پیاز تف بخورد. پس از تف خوردن پای مرغ نمک، فلفل و زرد چوبه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که پای مرغ و پیاز با ادویه ها طعم‌دار شوند.

۴.وقتی که پای مرغ به خوبی تف خورد، داخل قابلمه آب بریزد و اجازه دهید که آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید واجازه دهید که پای مرغ به آرامی پخته شود.

فوت‌وفن: وقتی که آب پای مرغ شما به جوش آمد، روی سطح آب کف‌های سفیدی می‌بیند، آن را با کفگیر دور بریزد.

۵.در مرحله بعد پیازچه‌ها و جعفری را کاملا تمیز کنید و آن‌ها را بشویید. هویج و سیب زمینی را پوست بگیرد. پیازچه‌ها را حلقه‌ای خرد کنید. جعفری را به صورت ساطوری خرد نمایید. هویچ و سیب زمینی را با رنده به صورت خلالی خرد کنید. البته شما می‌توانید با تخته آشپزخانه هویچ و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید.

۶.در آخر همه مواد (پیازچه، جعفری، هویج و سیب زمینی) را به قابلمه پای مرغ اضافه کنید. اجازه دهید که مواد در آب پای مرغ در حال جوش پخته شود. حدودا بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه سوپ پای مرغ شما آماده است. این سوپ خوشمزه را با آب لیمو تازه نوش جان کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه سوپ قارچ خامه‌ای

سوپ پای مرغ با رشته

طرز تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک

سوپ مرغ با رشته و جو پرک یکی از انواع سوپ‌های محبوب در رستوران‌ها است. این سوپ که طعم بی‌نظیری دارد، به‌خاطر استفاده از مرغ به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. همچنین سوپ مرغ با رشته و جو پرک برای کسانی که بیمار هستند و نمی‌تواند غذاهای سنگین بخورند، یک منبع قوی از پروتئین و مواد غذایی است، کمک به بهبود درمان آن‌ها می‌کند.

مواد لازم:

مواد لازم مقدار
ران یا سینه مرغ ۱ عدد
 جو پرک نصف پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
رشته سوپ به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
جعفری ۱۰۰ گرم
ادویه  به مقدار لازم
آب لیمو تازه  به مقدار لازم
سینه بی پوست مهیا پروتئین - 1.8 کیلوگرم
سینه بی پوست مهیا پروتئین – ۱.۸ کیلوگرم
مشاهده کالا

جو پرک همدل مقدار 450 گرم
جو پرک همدل مقدار ۴۵۰ گرم
مشاهده کالا

مراحل تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک

۱.در مرحله اول تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک، مرغ را در یک قابله کوچک برزید و به قابله مرغ مقداری آب و نمک اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. به مرغ اجازه دهید که به آرامی پخته و نرم شود.

فوت‌وفن: در زمان تهیه سوپ مرغ با رشته و جو پرک برای خوشمزه‌تر شدن سوپ آب مرغ را جایگزین آب کنید.

۲.پیاز را پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. در قابلمه دیگر پیاز را با کره تف دهید. سپس هویج و سیر را رنده کنید و به پیاز تف داده شده اضافه کنید، مواد را باهم تف دهید. پس از تف خوردن کامل مواد، رب و ادویه را اضافه کنید و اجازه دهید که مواد طعم رب و ادویه را بگیرد. پس از اینکه مواد کاملا تف خورد، مقداری آب را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را روی ملایم قرار دهید تا مواد به آرامی پخته شوند.

۳.در مرحله بعد وقتی که مرغ کاملا پخته شد، آن را ریش‌ریش کنید و به مواد بالا اضافه کنید. سپس مرغ ریش‌ریش شده را با جو پرک به قابلمه سوپ اضافه کنید و اجازه دهید که مواد به خوبی باهم پخته شوند.

۴.در بیست دقیقه پایانی پخت سوپ، آب مرغ و رشته سوپ با مقداری آب لیمو به قابلمه سوپ اضافه کنید و اجازه دهید که سوپ به آرامی جا بیفتد.

۵.در آخر پس از پخته شدن سوپ، در زمان سرو این سوپ خوشمزه از جعفری خرد شده برای تزئین سوپ استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه سوپ جو با رب گوجه فرنگی

سوپ ورمیشل با جوپرک

طرز تهیه سوپ رشته‌فرنگی با عدس

سوپ رشته‌فرنگی با عدس یک غذای سالم و مغذی است که با رشته‌های باریک اسپاگتی و عدس تهیه می‌شود. این سوپ سالم و مغذی به‌ سلامت بدن کمک و سیستم ایمنی آن را تقویت می‌کند.

مواد لازم:

مواد اولیه مقدار
مرغ ۱ عدد
سیب‌زمینی  ۱ عدد
هویج  ۱ عدد
عدس ۱ یا ۲ پیمانه
نخودسبز
سبزی سوپ ۱ قاشق غذا خوری
سبزی معطر خشک ۱ قاشق غذا خوری
رشته‌فرنگی نصف بسته کوچک
کره ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
زنجبیل تازه به مقدار لازم
ادویه به مقدار لازم
عدس همدل - 900 گرم
عدس همدل – ۹۰۰ گرم
۲۰ %

۱۴۹,۹۰۰
۱۱۹,۹۲۰ تومان

مشاهده و خرید

مراحل تهیه سوپ رشته‌فرنگی با عدس

۱.در ابتدا برای تهیه سوپ رشته فرنگی با عدس، مرغ را تمیز کنید و آن را بشویید. مرغ را در یک قابلمه قرار دهید، آب و پیاز را به قابلمه مرغ اضافه کنید و اجازه دهید که مرغ به آرامی پخته شود.

فوت‌وفن: شما می‌توانید برای ازبین‌بردن بوی زهم مرغ از برگ‌ بو استفاده کنید.

۲.سیب زمینی و هویچ را پوست بگیرید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید یا از رنده برای خرد کردن سیب زمینی و پیاز استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و آن را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید.

۳.در یک قابلمه متوسط مقداری روغن زیتون بریزد و سیب زمینی، هویچ و پیاز را به قابلمه اضافه کنید و مواد را تا زمانی تف دهید که نرم و پخته شوند. پس از تف خوردن مواد، به قابلمه آب اضافه کنید. اجازه دهید که مواد ۱۵ دقیقه در آب در حال جوش، پخته شود. پس از پخته شدن مواد، عدس را اضافه کنید.

فوت‌وفن: در تهیه سوپ رشته‌فرنگی با عدس، شما می‌توانید در دستورپخت ماش را جایگزین عدس کنید.

۴.مرغ پخته شده را به صورت ریش‌ریش شده با نخود سبز و آب مرغ به قابلمه سوپ اضافه کنید.

۵. در مرحله بعد، اجازه دهید سوپ در مدت زمان ۱ ساعت پخته شود. پس از گذشت ۱ ساعت سبزی را به قابلمه عدسی اضافه کنید.

۶.در آخر مقداری ادویه که شامل فلفل قرمز و زنجیل است را به قابله سوپ اضافه کنید و در آخر رشته فرنگی را داخل قابلمه سوپ بریزید و اجازه دهید که رشته ها در سوپ پخته و نرم شوند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شیر و ذرت خامه‌ای

 سوپ رشته فرنگی با عدس

نکات حرفه‌ای برای تهیه سوپ لعاب‌دار

  • برای لعاب‌دار شدن سوپ ورمیشل بهتر است در زمان پخت این سوپ خوشمزه؛ ۱۰ دقیقه آخر پخت، رشته‌فرنگی را به قابله سوپ اضافه کنید.
  • برای غلیظ‌تر شدن سوپ رشته‌فرنگی، از آب قلم در سوپ استفاده کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از آب قلم در سوپ، آن را چند ساعت در آب بپزید و پس از پختن آب قلم آن را داخل یخچال قرار دهید تا روغن قلم سفت شود. از قسمت ژلاتینی قلم برای غلیظ‌تر شدن سوپ استفاده کنید.
  • یکی دیگر از ترفندهای آشپزی برای لعاب‌دار و غلیظ‌تر شدن سوپ، پوره کردن آن است. اگر دوست ندارید سوپ شما پوره شود. مقداری از سوپ را پوره کنید و آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید.
  • اگر سوپ ورمیشل شما حالت آبکی دارد برای غلیظ‌تر شدن آن، ۲ قاشق غذا خوری آرد یا نشاسته را در ۱۰ دقیقه آخر پخت به قابلمه سوپ اضافه کنید و سوپ را به خوبی هم بزنید تا غلیظ‌تر شود.
  • اگر دوست ندارید که از آرد یا نشاسته برای غلیظ‌تر شدن سوپ استفاده کنید، در ۱۰ دقیقه پایانی پخت سوپ به آن خامه اضافه کنید. برای این کار ۳ قاشق غذا خوری خامه را با آب لیمو ترش یا سرکه ترکیب کنید و داخل یخچال قرار دهید.
سوپ نیمه آماده ورمیشل و مرغ هاتی کارا مقدار 70 گرم
سوپ نیمه آماده ورمیشل و مرغ هاتی کارا مقدار ۷۰ گرم
۱۰ %

۱۵,۰۰۰
۱۳,۵۰۰ تومان

مشاهده و خرید

سخن پایانی

سوپ رشته‌فرنگی با مرغ یک پیش‌غذا ساده و خوشمزه است که برای درمان سرماخوردگی مفید است. این سوپ در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. در تهیه سوپ ورمشیل با مرغ شما می‌توانید از سبزی‌های تازه و معطر در پخت سوپ استفاده کنید و خوش طعمی غذا را دو چندان کنید. وقت آن نشده که در خانه، خودتان را مهمان یک کاسه گرم و مغذی سوپ ورمشیل کنید؟ سه روش تهیه سوپ ورمیشل با مرغ را ببنید؛ این سوپ خوشمزه را با مواد اولیه دلخواهتان آماده کنید.

منبع

allrecipes.com

سوالات متداول
مدت‌زمان نگهداری سوپ ورمیشل در یخچال چقدر است؟
شما می‌توانید سوپ ورمیشل را ۲ تا سه روز در یخچال نگهداری کنید.

در تهیه سوپ ورمیشل از چه سبزی‌های معطری استفاده کرد؟
شما می‌توانید در تهیه سوپ ورمیشل سبزی‌های دلخواهتان از جمله: جعفری، کرفس یا اسفناج اضافه کنید.

چگونه سوپ ورمیشل را غلیظ‌تر تهیه کرد؟
برای تهیه سوپ ورمیشل با غلظت بیشتر از خامه یا آرد و نشاسته استفاده کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *