0

طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی

طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی
بازدید 7

احتمالا در مراسم‌های مختلف هنگام سرو شام با شویدپلو مواجه شده باشید. معمولا شویدپلوهای مجلسی را با ماهیچه گوسفند درست می‌کنند. اما بسیاری از افراد به گوشت قرمز علاقه‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند این غذا را با گوشت مرغ سرو کنند. شما می‌توانید شویدپلو را با ران مرغ، گوشت مرغ ریش‌ریش شده یا لوبیای چشم بلبلی آماده کنید. در این مقاله از مجموعه مقالات دیجی‌کالا مگ طرز تهیه شوید پلو را برای شما شرح داده‌ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه شویدپلو

در جدول زیر مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه شویدپلو ویژه ۴ نفر نوشته شده است. شما می‌توانید بسته به تعداد افراد میزان مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.

عنوان مقدار
برنج ۳ پیمانه
شوید تازه ۱ پیمانه
گوشت مرغ (ران یا سینه) ۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
روغن یا کره به مقدار لازم

نکته: اگر از شوید خشک استفاده می‌کنید نصف پیمانه از این سبزی برای تهیه شویدپلو کافی است.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه لوبیاپلو

سینه مرغ بی استخوان مهیا پروتئین مقدار 0.9 کیلوگرم
سینه مرغ بی استخوان مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم
مشاهده کالا

شوید خشک آنید - 500 گرم

شوید خشک آنید – ۵۰۰ گرم

۱۴۲,۰۰۰
۱۲۰,۷۰۰
تومان

شوید خشک آنید - 250 گرم

شوید خشک آنید – ۲۵۰ گرم

۸۵,۰۰۰
۷۲,۲۵۰
تومان

مرغوب‌ترین شوید خشک را از سوپرمارکت دیجی‌کالا تهیه کنید.

مشاهده همه

مراحل تهیه شویدپلو

گوشت مرغ را با نمک، فلفل و پیاز طعم‌دار کنید و دو ساعت به آن استراحت دهید. سپس قابلمه یا تابه‌ای متناسب با حجم گوشت انتخاب کنید، گوشت را همراه مقداری روفن درون آن بریزید و روی حرارت سرخ کنید. پس از طلایی شدن گوشت آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید. برنج را درون ظرفی آب بریزید تا خیس بخورد.

قابلمه دیگری را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید. پس از جوش آمدن آب، برنج را به آن اضافه کنید. با نرم شدن برنج، شوید را به آن اضافه کنید. سپس برنج را آبکشی کنید. در طرز تهیه شوید پلو با مرغ با شوید تازه می‌توانید شویدها را هنگام دم‌کردن برنج به آن اضافه کنید.

درون قابلمه کمی روغن بریزید و سپس نان لواش یا سیب‌زمینی را درون روغن قرار دهید. مقداری برنج روی مواد ته‌دیگ بریزید. گوشت مرغی را که از قبل تفت داده‌اید بین برنج‌ها بگذارید. سپس باقی‌مانده برنج را روی گوشت مرغ بریزید. با این کار گوشت مغزپخت می‌شود. روی درب قابلمه دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید برنج برای دو الی سه ساعت روی حرارت ملایم قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه ماش‌ پلو با گوشت چرخ‌کرده

 

طرز تهیه شویدپلو با لوبیا چشم بلبلی با مرغ

برای تهیه این شویدپلو ابتدا لوبیاها را برای چند ساعت در آب خیس کنید. سپس آن‌ها را درون قابلمه‌ای که تا نیمه آب دارد بریزید. پس از نرم شدن لوبیاها، مقداری از برنج را درون قابلمه بریزید. لوبیاها را همراه گوشت مرغ وسط برنج بریزید. باقی‌مانده برنج را به مواد درون قابلمه اضافه کنید. برای خوشمزه‌تر شدن شویدپلو با لوبیا چشم‌ بلبلی می‌توانید مقداری پیاز داغ به غذای خود اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه عدس پلو

لوبیا چشم بلبلی جمع - 700 گرم
لوبیا چشم بلبلی جمع – ۷۰۰ گرم
۱۶ %

۱۰۹,۹۰۰
۹۲,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

نکاتی برای تهیه شویدپلو با مرغ

  • در طرز تهیه شوید پلو با شوید خشک و مرغ، ابتدا شوید خشک را در مقداری آب‌جوش خیس کنید و بعد به برنج در حال جوشیدن اضافه کنید.
  • طرز تهیه شوید پلو با مرغ ریش‌ریش برای خوشمزه‌تر شدن گوشت می‌توانید از ادویه‌هایی که پودر تخم ریحان یا پودر سیر دارند استفاده کنید.
  • برای خوشمزه‌تر شدن شویدپلو مقداری زعفران دم‌کرده را هنگام سرو غذا روی آن بریزید. همچنین می‌توانید برای طعم‌دار کردن گوشت مرغ نیز از زعفران استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر: غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی

طرز تهیه شوید پلو با مرغ

سخن آخر

شویدپلو از جمله غذاهای مجلسی است که می‌توان آن را با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز تهیه کرد. در طرز تهیه‌ی شویدپلو با مرغ می‌توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید. در طرز تهیه شویدپلو با مرغ ساده نیز می‌توانید از شوید تازه یا خشک استفاده کنید. اگر قصد استفاده از شوید خشک را دارید حتما قبل از پخت چند دقیقه شویدها را در آب جوش خیس کنید. استفاده از پیاز داغ و زعفران دم‌کرده نیز به خوشمزه‌تر شدن غذای شما کمک می‌کند.

منبع

mykitchenlove.com

سوالات متداول
۱. آیا می‌توان از شوید خشک برای تهیه شویدپلو با مرغ استفاده کرد؟
بله. شما می‌توانید از شوید خشک برای تهیه شویدپلو با مرغ استفاده کنید. قبل از اضافه کردن شوید خشک به برنج آن‌ها را در آب جوش برای چند دقیقه خیس کنید.

۲. برای تهیه شویدپلو با مرغ از چه ادویه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟
برای تهیه شویدپلو با مرغ می‌توانید از ادویه‌هایی زردچوبه، فلفل سیاه، زعفران و دارچین استفاده کنید.

۳. از کدام قسمت مرغ برای تهیه شویدپلو استفاده کنیم؟
شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از ران یا سینه مرغ استفاده کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *