انتخاب جراح بلفاروپلاستی در اهواز؛ چگونه بهترین دکتر را پیدا کنیم؟

بلفاروپلاستی در اهواز

داشتن چشمانی زیبا، سرزنده و جوان یکی از اصلی‌ترین عوامل شادابی و جذابیت در چهره هر فردی به شمار می‌رود.

برای اثبات این موضوع تنها کافی است که به چهره چند نفر را که به نظر شما جذابیت ظاهری زیادی دارند با خودتان مرور کنید. البته نباید از خاطر برد که به همان میزان که داشتن چشمانی جذاب می‌تواند باعث زیباتر به نظر رسیدن شما شود، داشتن چشمانی خسته، پف کرده و با پلک‌هایی افتاده هم می‌تواند به‌شدت سن فرد را بالاتر نشان دهد و باعث شود حالت چهره فرد غمگین، خسته، خواب‌آلود و یا خموده به نظر برسد.

البته تأثیرات افتادگی پلک تنها بر روی ظاهر فرد نیست و می‌تواند باعث بروز اختلال در دید فرد نیز شود. برای درمان این مشکل عمل جراحی پلک با نام عمل بلفاروپلاستی رواج یافته که سبک‌های مختلف آن طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. در این مطلب با عمل بلفاروپلاستی آشنا خواهیم شد و عواملی را که می‌تواند به ما در انتخاب بهترین پزشک جراح برای این عمل کمک کند خواهیم شناخت.

بلفاروپلاستی چیست؟

همان‌طور که در مقدمه این مطلب به آن اشاره کردیم عمل بلفاروپلاستی عمل جراحی است که برای رفع افتادگی و پف پلک ایجاد می‌شود. این افتادگی و پف پلک را با پفی که بعد از چندین روز کم‌خوابی یا به دلایل مختلف ممکن است در چشمانتان ایجاد شود اشتباه نگیرید. این حالت از پف افتادگی به‌قدری شدید است که می‌تواند حتی باعث بروز اختلال در دید فرد شود. افتادگی پلک عموماً به دلیل کهولت سن ایجاد می‌شود. از دیگر عوامل افتادگی پلک می‌توان به عوامل ارثی و ژنتیکی اشاره کرد. مردمان شرق آسیا عموماً به افتادگی و پف پلک مبتلا هستند و به همین دلیل است که عمل‌های جراحی بلفاروپلاستی به سبک کره‌ای ایجاد شده‌اند و رواج زیادی پیدا کردند.

این عمل، یک عمل جراحی نسبتاً ساده است که به بیهوشی نیازی ندارد. طی این عمل پزشک جراح با بی‌حس کردن پلک بیمار، بخشی از پوست و اضافی اطراف پلک را در یک برش هلالی برمی‌دارد. این برش در میان خطوط طبیعی پلک ایجاد می‌شود که بعد از انجام عمل مشکلی از نظر زیبایی شناختی برای فرد ایجاد نکند. بعد از انجام این عمل نزدیک به سه هفته زمان لازم است تا التهاب چشم از بین برود. بعد از طی شدن این دوران باید نزدیک به سه ماه صبر کنید تا بتوانید نتیجه نهایی و ثابت عمل بلفاروپلاستی را در چهره خود مشاهده کنید.

توجه کنید که این عمل جراحی هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین انجام می‌شود. البته با توجه به این که تنها افتادگی پلک بالا است که می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در دید فرد شود، تنها عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می‌تواند رویکرد درمانی به خود گرفته و با اهداف درمانی انجام شود.

جراحی پلک در اهواز

چگونه بهترین کلینیک را برای عمل بلفاروپلاستی انتخاب کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مرکز برای انجام عمل بلفاروپلاستی کمک کند، پرونده پیشین پزشک موردنظرتان است. به فرم چشمان بیماران قبل و بعد از انجام عمل توجه کنید. آیا نتیجه نهایی قرینه است؟ آیا فرم چشم بهبود داده شده است؟

در صورتی که عمل به درستی انجام شود چهره بیمار هم بسیار جوان‌تر به نظر خواهد رسید و هم پلک‌ها کاملاً قرینه خواهند بود و هیچ تغییر رنگی نخواهند داشت. در نهایت بعد از انجام عمل چشم‌ها باید درشت‌تر هم دیده شوند.

برای این که از نتیجه عمل خود اطمینان داشته باشید لازم است هم به میزان مجهز بودن و پیشرفته بودن تجهیزات کلینیک توجه کنید و هم به این که میزان رضایتمندی بیماران پیشین تا چه حد بوده است. میزان مجهز بودن کلینیک به شما این موضوع را نشان خواهد داد که تا چه حد پزشک موردنظرتان به‌روز است و از جدیدترین تکنیک‌های درمانی در عمل‌های جراحی خود استفاده می‌کند. اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی در اهواز را دارید و به دنبال بهترین جراح پلک اهواز می‌گردید توصیه ما به شما مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی است.

این کلینیک با مجهز بودن به جدیدترین تجهیزات برای جراحی‌های چشم و پلک و همین‌طور درصد بالای رضایت بیماران پیشین یکی از بهترین کلینیک‌ها برای انجام این عمل در ایران است. دکتر وحید بیگی تا به حال بیش از ۲۵۰۰ جراحی چشم موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است و همواره رضایتمندی بیماران را در این عمل‌های جراحی به دست آورده. با مراجعه به این کلینیک می‌توانید اطمینان داشته باشید که عمل بلفاروپلاستی پلک خود را به دستانی با تجربه و توانمند سپرده‌اید که بهترین نتیجه را از انجام این عمل برای شما به ارمغان خواهند آورد.

بهترین جراح پلک در اهواز

عوارض انجام عمل بلفاروپلاستی در مراکز نامعتبر

هرچند عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی پلک نسبتاً ساده به شمار می‌رود اما از ظرافت بسیار زیادی برخوردار است و حتماً باید توسط پزشک متخصص و در مراکز معتبر انجام شود. تنها کافی است که پزشک موردنظر مقدار بیشتری از پوست و ماهیچه‌های اطراف پلک را بردارد. با همین یک اشتباه ظریف ممکن است بعد از انجام عمل جراحی یا پلک بیمار به طور کامل بسته نشود و یا این که بیمار نتواند ماهیچه‌های پلک خود را به درستی کنترل کند.

علاوه بر این موضوع لازم است که پزشک دید زیبایی شناختی خوبی داشته باشد تا بتواند هم به خوبی به پلک‌های بیمار فرم دهد و همین این که برش‌های لازم برای عمل جراحی را به‌گونه‌ای انجام دهد که بعد از عمل دیده نشوند و مشکلی از نظر زیبایی ظاهری در چهره فرد ایجاد نکنند.

انجام دقیق مشاوره پیش از عمل، دادن دستورات لازم و پایش وضعیت بیمار بعد از انجام عمل جراحی برای جلوگیری از عفونت، همه و همه مواردی هستند که تنها با مراجعه به پزشک با تجربه و مرکزی معتبر رخ می‌دهند. عوارض ناخوشایند انجام عمل بلفاروپلاستی در مراکز نامعتبر می‌تواند تا قرینه نشدن دو چشم، عدم کنترل درست پلک، بسته نشدن پلک، دیده شدن جای بخیه‌ها، تغییر رنگ پلک و حتی عفونت پیش برود. در این شرایط ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پلک و زیبایی ظاهری فرد وارد شود یا این که برای بهبود شرایط نیاز به عمل‌های زیبایی چندباره باشد.

منبع: drbeigi.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=43217

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مونا نادری گفت:

    عمل بلفاروپلاستی مثل هر جراحی دیگه ای باید توسط متخصص انجام بشه و خیلی حساسه چون توی زیبایی تاثیر زیادی میذاره

    1. iranmedicalinfo گفت:

      ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید مونا جان 🙂