جراحی انحراف بینی مردانه

جراحی انحراف بینی مردانه

آیا برای ترمیم انحراف تیغه بینی به جراحی انحراف بینی نیاز دارم؟ در طول جراحی چه اتفاقی می افتد؟ خطرات، اثرات و مزایای احتمالی جراحی انحراف بینی چیست؟  بهبودی بعد از جراحی انحراف بینی چگونه است؟

انحراف بینی می تواند تنفس را سخت کند. اما سپتوم شما چیست و آیا واقعا برای رفع آن نیاز به جراحی دارید؟

تیغه بینی دیواره نازکی از استخوان و غضروف است که سوراخ های راست و چپ بینی را از هم جدا می کند. اکثر مردم سپتوم دارند که حداقل کمی خارج از مرکز است. اگر دیوار شما خیلی دور است، سپتوم منحرف شده است. برخی از مردم اینگونه به دنیا آمده اند. برای دیگران، آسیب بینی مقصر بود.

اگر انحراف بینی دارید و بر تنفس شما تأثیر نمی گذارد یا منجر به عفونت های مکرر سینوسی، همچنین به عنوان سینوزیت می شود، احتمالاً می توانید آن را به حال خود رها کنید. ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد درمان های غیر از جراحی انحراف بینی صحبت کنید.

اما اگر سپتوم انحرافی شما یک یا هر دو سوراخ بینی را مسدود می کند به طوری که تنفس از طریق بینی دشوار یا غیرممکن است، ممکن است بخواهید جراحی انحراف بینی را در نظر بگیرید.

این گرفتگی بینی می تواند بستری برای رشد باکتری ها ایجاد کند. این باعث التهاب و عفونت دردناک می شود که ممکن است شما را از بهبودی باز دارد. در این موارد جراحی انحراف بینی بهترین گزینه برای درمان می تواند باشد.

در طول جراحی انحراف بینی 

پزشکان جراحی برای صاف کردن سپتوم را “سپتوپلاستی” می نامند. معمولاً توسط متخصص گوش، حلق و بینی انجام می شود. برخی از افراد همزمان برای تغییر شکل بینی خود جراحی پلاستیک می کنند.

جراح شما مجبور نیست پوست صورت شما را، جایی که ممکن است کسی ببیند، برش دهد. آنها می توانند از وسایلی که در سوراخ های بینی قرار می دهند استفاده کنند.

قبل از جراحی، پزشک ممکن است به شما بگوید که از مصرف داروهایی که شامل ایبوپروفن یا آسپرین هستند، اجتناب کنید، زیرا ممکن است خونریزی را بیشتر کنند.

در روز عمل، نوعی بیهوشی دریافت خواهید کرد. که با نام بیهوشی عمومی شناخته می شود که معمولاً حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

جراح سپتوم شما را بریده و صاف تر می کند. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد استخوان را برش دهند تا آن را در موقعیت مناسب قرار دهند. همچنین ممکن است از آتل های سیلیکونی برای حفظ سپتوم خود استفاده کنید.

پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که نیاز به بانداژ بینی دارید. این زمانی است که مواد گاز مانند در حفره بینی قرار می گیرد تا خون یا مایعات دیگر را جذب کند. پزشک را در اولین قرار معاینه شما آنها را از بینی شما خارج می کند.

در طول جراحی انحراف بینی 

خطرات، اثرات و مزایای احتمالی جراحی انحراف بینی

اگر متخصص شما  جراحی انحراف بینی را توصیه کرد، باید در مورد خطرات و مزایای آن بپرسید. این احتمال وجود دارد که شما عوارضی داشته باشید، مانند:

خون ریزی
عفونت
واکنش های بد به بیهوشی
پارگی یا سوراخ جزئی در سپتوم
گاهی اوقات پس از جراحی، ممکن است علائم سینوزیت تا زمانی که عفونت به طور کامل برطرف شود، ادامه یابد. یا اگر انسدادهای دیگری مانند پولیپ در سینوس‌های شما وجود داشته باشد، ممکن است مشکلات تنفسی یا زهکشی طولانی مدت وجود داشته باشد.

برخی از افراد پس از عمل متوجه می شوند که با حس بویایی خود مشکل دارند. این جراحی یک جراحی مهم است و باید با بهترین چراح بینی در تهران انجام شود. طبق بررسی های ما یکی از بهترین جراحان بینی در تهران دکتر حمیدرضا راستی می باشد که تعدادزیادی جراحی بینی موفق داشته اند.

این خطرات جزئی هستند. پزشک شما باید در مورد آنها و همچنین هر یک از نگرانی های شما قبل از جراحی با شما صحبت کند.

مزایای آن می تواند زندگی را تغییر دهد. ممکن است بهتر نفس بکشید و عفونت های سینوسی کمتری داشته باشید.

بهبودی بعد از جراحی انحراف بینی

شما باید بتوانید بعد از عمل به خانه بروید، اما به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند. مواردی وجود دارد که باید در روزها و هفته های بعد از جراحی به خاطر بسپارید:

از بلند کردن اجسام سنگین و سایر فعالیت های سخت خودداری کنید.
هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید. شاید لازم باشد از یک بالش اضافی استفاده کنید.
از دمیدن بینی خودداری کنید.
مطمئن شوید که قبل از رفتن به خانه، تمام دستورالعمل های خود را به صورت کتبی دریافت کنید – برای مراقبت از بینی و داروها. پیروی از توصیه های پزشک برای جلوگیری از عوارض بسیار مهم است. در حال حاضر دکتر حمیدرضا راستی یکی از بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران می باشند.

تفاوت بین رینوپلاستی و سپتوپلاستی

بینی نه تنها یکی از قابل توجه ترین ویژگی های صورت است، بلکه وظیفه اصلی کنترل جریان هوا در هنگام تنفس را نیز انجام می دهد. اغلب اوقات، ناهنجاری های قابل مشاهده بینی با مسائل داخلی نیز مرتبط است.

دو دسته عمده از روش های جراحی بینی وجود دارد: رینوپلاستی و سپتوپلاستی. رینوپلاستی بر ظاهر بیرونی بینی متمرکز است، در حالی که سپتوپلاستی ناهنجاری های داخلی را برطرف می کند.

جراحی انحراف بینی

جراحی بینی بیشتر به دلایل زیبایی انجام می شود. از آنجایی که بینی یک ویژگی پیچیده صورت است و از آنجایی که برای هر فرد منحصر به فرد است، جراحی زیبایی بینی به ساختار بینی و ارتباط آن با هر یک از ویژگی های دیگر صورت بستگی دارد.

بدون در نظر گرفتن این عوامل نمی توان بینی کامل را به تصویر کشید. در جراحی بینی بیش از سایر روش های جراحی پلاستیک، محافظه کاری برای حفظ ظاهر طبیعی بسیار مهم است.

اگر نسبت به بینی خود آگاه هستید، جراحی زیبایی بینی می تواند با افزایش اعتماد به نفس به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. مهم است که قبل از عمل جراحی در مورد انتظارات خود و آنچه که به دنبال اصلاح آن هستید با پزشک خود در ارتباط باشید.

سپتوپلاستی

دیواره ای که هر مجرای بینی را بین سوراخ های بینی جدا می کند سپتوم نامیده می شود. سپتوم علاوه بر حمایت از بینی، جریان هوا را نیز هدایت می کند. از غضروف و استخوان نازک تشکیل شده است و زمانی که غضروف یا استخوان صاف نباشد، سپتوم منحرف می شود. انحراف سپتوم می تواند باعث مشکل در تنفس، آپنه خواب و خروپف شود.

برای صاف کردن سپتوم و بهبود تنفس، بسیاری از بیماران تحت عمل سپتوپلاستی قرار می‌گیرند. مخاط بینی لایه‌ای از بافت نرم است که سپتوم و مجرای بینی را می‌پوشاند و در طی سپتوپلاستی، جراح برشی ایجاد می‌کند که مخاط بینی را از استخوان و غضروف جدا می‌کند. سپس جراح می تواند قبل از بازگرداندن مخاط روی استخوان و غضروف، مقداری از غضروف خم شده را صاف یا از بین ببرد.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی در تهران هستید پیشنهاد میکنیم سری به سایت دکتر حمیدرضا راستی بزنید.

جراحی بینی در مردان

امروزه جراحی بینی برای عمده افراد یک جراحی زیبایی نرمال و حتی لازم در نظر گرفته می شود. امروز قصد داریم به بررسی موضوع جراحی بینی در مردان بپردازیم و به شما بگوییم چه سبک از جراحی بینی ای در مردان مناسب است.

رینوپلاستی یا جراحی بینی چیست؟

وقتی مردان برای جراحی بینی به نزد پزشک جراح بینی  مراجعه می کنند، به این دلیل است که از اندازه، شکل و/یا عملکرد بینی خود ناراضی هستند. جراحی بینی یا رینوپلاستی روشی است که پزشک برای تغییر شکل بینی مردانه به اندازه و شکل مورد نظر آنان انجام می دهد.

چرا می خواهید جراحی بینی را انجام دهید؟

تغییر ظاهر بینی با رینوپلاستی یا جراحی بینی به معنای تغییرات میکرو میلی متری است، اما می تواند ظاهر صورت شما را به شدت تغییر دهد. اگر از بینی خود راضی نیستید حالا بنا بردلایلی شخصی ای مثل بیش از حد بزرگ است، خیلی کوچک است یا به دلیل تصادف یا مشکلات بدو تولد بدشکل است، جراحی بینی می تواند ظاهر شما را به گونه ای تغییر دهد که تعادل و زیبایی بهتری ایجاد کند.

همچنین آمار نشان می دهد درصد بسیاری از افراد دارای پولیپ بینی نیز هستند که با جراحی بینی زیبایی می توانند این مشکل را نیز برطرف کنند و تنفس راحتتری داشته باشند.

 همچنین آمار نشان داده که بسیاری از بیمارانی که به دنبال جراحی بینی هستند، مشکلات تنفسی، آلرژی یا سرگیجه را تجربه می کنند: مشکلاتی که می تواند ناشی از ناهنجاری های داخل بینی باشد که می توانند به مرور بهتر یا بدتر شود.

بینی مناسب جراحی بینی در مردان

سبک جراحی بینی ای که مردان باید انتخاب کنند عمدتا باید سبک نچرال باشد. کاهش بیش از حد اندازه بینی شکل بدی به صورت مردان می بخشد. 

یک انتخاب درست و همیشگی

جراحی بینی یک جراحی برگشت پذیر نیست. شاید اگر از جراحی بینی اولیه خود ناراضی هستید بتوانید با جراحی بینی ترمیمی شکل بهتری به آن بدهید ولی نمی توانید بینی اولیه خود را داشته باشید.

بخاطر این دلیل لازم است که در انتخاب یک جراح خوب دقت کنند. این موضوع در مردان بسیار مهم است زیرا سبک جراحی بینی مردان باید به شکل طبیعی و به عبارتی نچرال انجام شود تا شکل زنانه به خود نگیرد.

بر همین اساس با تحقیقات انجام شده دکتر حمیدرضا راستی به عنوان یکی از بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران شناخته شده اند. از بین افرادی که جراحی انجام داده اند تا به حال موردی گزارش نشده که با بینی خود مشکل تنفسی داشته باشد.

و به خصوص افرادی که سبک طبیعی یا نچرال را انتخاب کرده اند از این پزشک با نام بهترین جراح بینی طبیعی در تهران ذکر می کنند.

این موضوع را به یاد داشته باشید این مقاله با تحقیقات ما نوشته شده شما حتما خودتان بررسی های لازم را انجام دهید.

مشاوره اولیه چه مسائلی مهم است؟

روش جراحی بینی در مردان

خوشبختانه امروزه جراحی بینی دیگر به سبک قدیم و با برش های فراوان انجام نمی شود. امروزه جراحی بینی به سبک بسته انجام می شود. و بیشتر برش ها در داخل بینی زده می شود. در نتیجه آثار بخیه ها و برش ها در بینی دیده نمی شود.

پس از ایجاد برش ها، پزشک پوست بینی را از استخوان و غضروف زیرین جدا می کند. در مرحله بعد، با دقت استخوان و غضروف بینی شما را تغییر شکل می دهد، ساختاری را فراهم می کند که بینی شما را تغییر کند و هر گونه مشکل تنفسی را که ممکن است داشته باشید را اصلاح کند. در نهایت، او پوست را روی ساختار جدید بینی دوباره می پوشاند و برش ها را بخیه می زند.

در برخی از پزشکان دیده شده، که بسیاری از  بر روی برداشتن قسمت هایی از بینی تمرکز می کنند تا قسمت های موجود را کوچکتر کنند. به این سبک عمل “رینوپلاستی کاهشی” گفته می شود و انجام آن برای جراح راحت تر است.

با این حال، اگر بخش‌های ساختاری بینی یعنی استخوان و غضروف  به جای تغییر شکل، صرفاً برداشته شوند، ساختار بینی به خطر می‌افتد. با گذشت زمان، با کاهش تورم بافت، بینی می تواند منقبض، کوچک و حتی منحرف شود.

پس از جراحی بینی در مردان

همان روز شما میتوانید به خانه بروید. شما به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند و در 24 ساعت اول پس از جراحی به شما در انجام کار های شخصی کمک کند. این جراحی معمولاً درد و خونریزی زیادی ندارد با اینحال پزشک تعدادی مسکن برای شما می نویسد، اکثر بیماران متوجه می شوند که به آن نیازی ندارند.

مطمئنا تورم را در صورت و بینی خود مشاهده می کنید و گاها کبودی هایی در زیر چیشم ها مشاهده می شود. نگران نباشید تمامی آنها برطرف می شود.

یک هفته بعد: آتل جدا می شود و می توانید به سر کار خود بازگردید. هنوز مقداری تورم وجود خواهد داشت.

شش هفته بعد: مقدار زیادی از تورم فروکش می کند و بینی فرم جدیدی به صورت شما می دهد.

یک سال بعد:  تماما تورم ها فروکش می کند و بینی جدیدی در صورت خود می بینید.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی در تهران هستید پیشنهاد می کنیم حتما به مطب دکتر راستی یک سری بزنید.

منبع: drhrasti.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=50270

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اشکان عریان گفت:

    قسمتی که تفاوت بین رینوپلاستی و سپتوپلاستی رو گفتید خیلی عالی بود ممنون از اطلاعات کاملتون

    1. iranmedicalinfo گفت:

      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده اشکان جان