اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست

اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست

در صورت استفاده صحیح، نیاسینامید فواید زیادی برای پوست دارد، از مرطوب کردن پوست و تقویت سد دفاعی پوست گرفته تا درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و منافذ باز.

از نسخه خوراکی و موضعی آن می‌توان برای درمان استفاده کرد، مخصوصا زمانی که بیمار به دیگر داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها آلرژی دارد. در این مقاله، اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست توضیح داده می‌شود.

اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست

سرم‌ها، به‌دلیل ساختار ویژه، یکی از محصولات حاوی نیاسینامید و یکی از پرفروش‌ترین محصولات مراقبتی به شمار می‌روند. سرم نیاسینامید نیز یکی از این دست محصولات است و به‌همین دلیل است که به‌عنوان یکی از موثرترین محصولات موضعی شناخته می‌شود.

نیاسینامید یا ویتامین B3 یکی از اجزای محبوب سرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها است که واکنش خوبی با سایر اجزای این ترکیبات نشان می‌دهد. نیاسینامید فواید زیادی برای پوست انسان دارد که برخی از اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست عبارتند از:

یکنواخت‌کننده رنگ پوست و کاهش‌دهنده هیپرپیگمانتاسیون

اگرچه مکانیسم خاص اثر ناشناخته باقی مانده است، تحقیقات نشان می‌دهد که نیاسینامید می‌تواند به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون روی پوست کمک کند. از نظر علمی تصور می‌شود که نیاسینامید به مهار انتقال ملانوزوم‌ها- حاوی و تولیدکننده ملانین یا رنگدانه قهوه‌ای و سیاه پوست و مو- کمک می‌کند. در نتیجه، این نکته را در نظر داشته باشید که افزودن نیاسینامید به روتین مراقبت از پوست می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کند.

تقویت‌کننده سد دفاعی پوست

سد دفاعی پوست از لیپیدها، سرامیدها و اسیدهای چرب تشکیل شده است که مسئول نگه داشتن رطوبت در داخل و بیرون کردن باکتری‌ها و رادیکال‌های آزاد هستند. هنگامی که سد دفاعی پوست ضعیف می‌شود یا آسیب می‌بیند، مشکلات پوستی به‌صورت سوزش و خشکی بیش از حد یا پوسته پوسته شدن پوست بروز می‌کنند که ممکن است نشانه‌ای از شرایط جدی‌تر مانند اگزما و پسوریازیس باشند.

نیاسینامید با افزایش تولید سرامیدها و الاستین، اجزای حیاتی سد دفاعی پوست، به تقویت سد طبیعی پوست و داشتن پوستی مرطوب‌تر و سالم‌تر کمک می‌کند تا در برابر کاهش رطوبت و محرک‌های بیرونی از خود دفاع کند.

همچنین می‌توان از کرم‌های ضدآفتاب حاوی نیاسینامید استفاده کرد که برای افرادی که نگران تحریکات ناشی از محصولات مراقبت از پوست هستند یا به برخی کرم‌ها آلرژی دارند، گزینه خوبی است.

تنظیم‌کننده تولید چربی پوست

نیاسینامید همچنین می‌تواند به تنظیم و تثبیت تولید چربی در پوست و در نتیجه به بازیابی استحکام سد دفاعی پوست و به‌ویژه، غدد چربی پوست کمک کند. سبوم یا چربی اضافی روی پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه تشکیل آکنه‌های کومدونال (جوش‌های سر سیاه) و آکنه‌های التهابی (پاپول و پوسچول) می‌شود. نیاسینامید با کمک به یکنواخت کردن میزان چربی تولید شده از پوست، می‌تواند به کنترل و حتی پیشگیری از آکنه کمک کند.

بهبودی بافت پوست و محو کردن خطوط ریز

سد چربی باعث تولید کلاژن و الاستین و جوان‌تر و نرم‌تر شدن پوست می‌شود. با بالا رفتن سن، ذخایر طبیعی و توانایی بدن برای تولید پروتئین‌های ضروری کاهش می‌یابد و در نتیجه خطوط و چین و چروک‌های ظریف ظهور پیدا می‌کنند.

تحقیقات انجام گرفته درباره اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست به تعویق نشانه‌های پیری اشاره دارد. نیاسینامید، آبرسان خارجی با تحریک تولید کلاژن، به کاهش خطوط ریز صورت کمک می‌کند. به علاوه، در جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های بیشتر نیز نقش موثری ایفا می‌نماید.

کاهش اندازه منافذ پوستی

منافذ باز، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که به‌سختی درمان می‌شود و برای درمان آن می‌توان از فواید سرم نیاسینامید بهره برد؛ چرا که خاصیت قابض فوق‌العاده‌ای دارد و به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

حفظ ساختار پوست

این ماده حیاتی نقش زیادی در ساخت و ترمیم ساختار کراتین پوست دارد. نیاسینامید، تولید و ترمیم کراتین، یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های موجود در ساختمان پوست، مو و ناخن را بهبود می‌بخشد و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

محافظت آنتی اکسیدانی و ترمیم NAD آسیب‌دیده

هنگامی که نیاسینامید به‌صورت موضعی استفاده ‌شود، به نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید (NAD) تبدیل می‌شود که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد است.

نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید نقش مهمی در سلامت پوست دارد، زیرا NAD به‌دلیل عوامل استرس زای روزمره، از جمله آلودگی محیطی، کثیفی پوست و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، آسیب می‌بیند. با افزایش NAD، نیاسینامید به کاهش آسیب سلولی اکسیداتیو در سلول‌های پوست کمک می‌کند.

کاهش زردی پوست

تحقیقات نشان داده‌اند که یکی دیگر از اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست بهبود و جلوگیری از تیرگی پوست بدون تحریک پوست است که می‌تواند رنگ تیره پوست را به روشن تغییر دهد. هم‌چنین، طبق تحقیقات، نیکوتین آمید از انتقال رنگدانه در پوست جلوگیری می‌کند که می‌تواند به کاهش لکه‌های قهوه‌ای کمک کند.

محافظت در برابر نور آفتاب

یکی از دیگر از مزایای شگفت انگیز نیاسینامید محافظت از پوست و سلول‎های پوستی در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش است.

اگر می‌خواهید از مزایای شگفت انگیز نیاسینامید استفاده کنید، باید آن را به‌صورت موضعی روی پوست بمالید. این ماده حاوی نیکوتینامید است که در برخی از فرمول‌های موضعی وجود دارد و می‌توان آن را صبح یا شب به‌عنوان کرم، معمولا بعد از پاکسازی ملایم استفاده کرد.

برای اطمینان بیشتر، این محصول را از شیمن شاپ سفارش دهید که محصولات باکیفیت‌ و اورجینال را با بهترین قیمت به مشتریان عزیز عرضه می‌کند. سرم‌های شیمن شاپ به پوست کمک می‌کنند تا مرطوب و شاداب بماند و به‌دلیل ترکیبات مختلف، باعث تقویت پوست می‌شوند.

یکنواخت‌کننده رنگ پوست و کاهش‌دهنده هیپرپیگمانتاسیون

جمع‌بندی

سرم‌ حاوی نیاسینامید، یک محلول مبتنی بر آب است که به تقویت سد چربی پوست و درمان آکنه کمک می‌کند. سرم حاوی نیاسینامید برای مقابله با خشکی و دهیدراته شدن پوست به‌کار می‌رود. استفاده از محصولات حاوی نیاسینامید، به مرور زمان، التهاب و آسیب بافتی ناشی از آکنه‌ها را کاهش می‌دهد و به ترمیم پوست نیز کمک می‌کند. اثرات باور نکردنی سرم های نیاسینامید دار بر پوست در این مقاله توضیح داده شد.

منبع: shimenshop.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=51411

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سیمین شیرازی گفت:

    قسمتی که اثرات سرم های نیاسینامید دار رو معرفی کردید عالی بود ممنون از مقاله خوبتون

    1. iranmedicalinfo گفت:

      ممنون از نظر خوبتون سیمین جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂