آیا بعد از لیزر موهای زائد موها برمی گردند؟

آیا بعد از لیزر موهای زائد موها برمی گردند؟

نتایج لیزر کاملا دائمی است اما در مواردی افراد ممکن است به دلایل مختلف برگشت موهای زائد را تجربه کنند.

یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی، خدمات مربوط به لیزر موهای زائد است که برای آقایان و بانوان به صورت اختصاصی ارائه می شود. معمولا افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، در مورد آن پر از سوال و ابهام هستند و تردید دارند که آیا دریافت خدمات لیزر برای آن ها تصمیم درستی است یا خیر. یکی از رایج ترین سوالات در این مورد این است که آیا بعد از لیزر موهای زائد، موها بر می گردند؟ ما قصد داریم در این مطلب به این سوال یک پاسخ جامع ارائه دهیم و نکات مربوط به آن را نیز شرح دهیم.

علل برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که تصمیم به انجام لیزر موهای زائد خود دارند این است که آیا بعد از لیزر، موهای زائد مجددا باز می گردند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، امکان بازگشت موهای زائد پس از لیزر وجود دارد. اما این پاسخ را باید از جنبه های مختلف بررسی کرد تا شما بتوانید به دلایل آن پی برده و براساس این توضیحات تصمیم معقولانه تری در این مورد بگیرید. از مهم ترین دلایل رشد موها بعد از لیزر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

اختلالات هورمونی

اگر به یک مرکز لیزر معتبر بروید، به احتمال زیاد قبل از ارائه خدمات لیزر، از شما درخواست می شود تا یک فرم را پر کنید. این فرم شامل بخش های مختلفی است که یکی از مهم ترین آن ها، اطلاعات مربوط به یک سری مشکلات جسمی است. اینکه آیا دچار مشکل تیروئید، اختلالات هورمونی و… هستید یا خیر. و یا اینکه آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟

مردی که خمیر اصلاح به بدنش مالیده است و سه تیغ اصلاح در دست دارد

مسلما دریافت پاسخ این سوالات به اپراتورهای لیزر کمک می کند تا مشاوره موثرتری به شما بدهند. همچنین به شما توضیح داده می شود که با توجه به مشکلاتی که دارید، نتایجی که از خدماتی مانند لیزر موهای زائد زیر بغل دریافت می کنید تا چه اندازه قابل قبول خواهند بود. اختلالات هورمونی از جمله دلایلی است که می تواند سبب رشد و بازگشت موها پس از لیزر شود.

هورمون هایی در بدن وجود دارند که می توانند روی فولیکول ها و میزان رشد مو تاثیر بگذارند. در صورتی که این هورمون ها دچار اختلال شوند و سطح آن ها در بدن کم یا زیاد شود، ممکن است رشد مو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

نوع رنگ مو یا رنگ پوست

مورد دیگری که می تواند باعث رشد مجدد موها شود، نوع رنگ مو یا رنگ پوست است. بهتر است اینگونه بگوییم که روش لیزر بیشتر برای از بین بردن موهای زبر و مشکی بدن جواب می دهد و معمولا روی موهای نازک، بور، خاکستری و سفید چندان تاثیری ندارد. بنابراین اگر پس از لیزر متوجه شدید این موها مجدد بازگشته اند تعجب نکنید.

تعداد جلسات لیزر

قطعا زمان انجام لیزر و تعداد جلساتی که برای آن در نظر گرفته اید، روی موضوع رشد مجدد موها تاثیرگذار است. لیزر موهای زائد بسته به نوع و قدرت دستگاه و همچنین شرایط پوستی و نوع موی هر فرد می تواند بین 8 تا 12 جلسه طول بکشد. البته پس از پایان این جلسات، نیاز به شارژ نیز وجود دارد که معمولا فواصل هر جلسه شارژ در گذر زمان بیشتر می شود.

به نحوی که فرد ابتدا هر دو ماه یک بار، سپس هر سه ماه یک بار و به همین ترتیب با فواصل زمانی بیشتر به جلسه شارژ لیزر نیاز خواهد داشت. این یک شوک برای فولیکول موهاست تا از رشد مجدد موها جلوگیری شود. معمولا در جلسات اول، پس از لیزر، موها مجددا رشد دارند. اما این میزان رشد برای برخی افراد کمتر و برای برخی دیگر بیشتر است.

رفته رفته با انجام مرتب جلسات لیزر، از شدت رشد موها کاسته می شود. به حدی که در جلسات نهایی، مو تنها در بخش های خاصی آن هم به صورت پراکنده و کم ممکن است رشد داشته باشد. معمولا مهم ترین دلیل بازگشت مجدد موها پس از لیزر این است که افراد جلسات لیزر خود را به شکل مرتب شرکت نمی کنند.

کیفیت خدمات لیزر

آخرین موردی که می تواند در بازگشت موها پس از لیزر نقش داشته باشد، کیفیت خدمات لیزر است. در صورتی که برای لیزر از دستگاه قوی و خوبی استفاده نشود و یا اپراتور لیزر تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، احتمال اینکه از لیزر نتایج قابل قبولی دریافت نکنید وجود دارد.

راه های پیشگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر

برای جلوگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر بهتر است راهکارهای زیر را به کار ببندید:

  • خودداری از کندن موهای زائد با وسایلی همچون موچین یا روش هایی مانند وکس، موم و اپیلاسیون
  • درمان خشکی پوست و مرطوب نگه داشتن آن
  • دادن آزمایش خون و درمان ریشه ای اختلالات هورمونی
  • کاهش تعداد شیو بدن در فواصل بین هر جلسه لیزر
  • منظم بودن برنامه لیزر و شرکت کردن به صورت مرتب در تمام جلسات آن
  • مراجعه به یک کلینیک یا مرکز لیزر معتبر، متخصص و شناخته شده که از دستگاه های پیشرفته برای این کار استفاده می کنند.
  • رعایت نکات مراقبتی که اپراتور لیزر به شما توصیه کرده است.

اپراتور لیزر که خط ریش مرد را با دستگاه لیزر می کند

رعایت چه مراقبت هایی ماندگاری لیزر موهای زائد را بیشتر می کند؟

خوشبختانه یک سری نکات مراقبتی وجود دارند که اگر پس از هر بار انجام لیزر به دقت آن ها را رعایت کنید، می توانید تا حد زیادی ماندگاری لیزر را افزایش داده و از رشد موها جلوگیری کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • قبل از مراجعه به مرکز لیزر، بدن خود را به طور کامل شیو کنید تا امواج دستگاه به راحتی به فولیکول مو برسند و موهای رشد کرده مانع این کار نشوند.
  • به هیچ عنوان قبل از مراجعه به مرکز لیزر از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • بهتر است پس از انجام لیزر برای 24 الی 48 ساعت از مواد شوینده روی پوست خود استفاده نکنید و پوست را کاملا خشک نگه دارید.
  • کمپرس سرد می تواند به درمان محل لیزر و خنک کردن آن کمک کند.
  • مصرف آب خود را افزایش دهید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از خروج از خانه مکان هایی که در معرض نور خورشید هستند را ضد آفتاب بزنید.
  • در جلسات لیزر درمانی به صورت مرتب شرکت کنید و نسبت به آن سهل انگارانه رفتار نکنید.

در پایان لازم به ذکر است که شما می توانید در با تماس با شماره 91006622-021 و یا مراجعه به سایت tarannomclinic.com در مورد لیزر موهای زائد و همه مراقبت های بعد از آن از کارشناسان کلینیک زیبایی ترنم مشاوره بگیرید.

منبع: tarannomclinic.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=53658

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سارا مدیری گفت:

    سلام
    چند جلسه طول میکشه تا کامل تموم بشه مو های زاید؟
    هزینه هر جلسه چنده؟؟؟

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام سارا جان برای پاسخ به هرگونه سوال در مورد این مقاله به آدرس tarannomclinic.com مراجعه کنید.