0

مردم در محرم طنین آزادی و عدالت خواهی سر می دهند

مردم در محرم طنین آزادی و عدالت خواهی سر می دهند
بازدید 25

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عاشورا را تبلور تلاش و جهاد برای برپایی عدالت دانست و افزود: هدف سیدالشهدا از قیام، امر به معروف، نهی از منکر و اصلاح در امور جامعه بود و در طول قرن‌ها زیست انسان‌ها، این امور مورد توجه ویژه است.
وی با بیان اینکه انسان به صورت ذاتی، عدالت طلب بوده و آن را در جامعه خویش نهادینه کرده است، افزود: هر امر نیکویی که وجود دارد عقل انسان نسبت به انجام آن توصیه داشته و از انجام هر امر مذمت شده‌ای نهی می‌کند و مصداق عدل، نیکو و مصداق ظلم از نگاه هر انسان عدالت خواهی تقبیح می‌شود.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک گفت: امام حسین (ع) برپایه همین صفات قیام کرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نکرد به گونه‌ای که اکنون در اقصی نقاط جهان خیمه عزای حسینی برپا و مردم در جهان، طنین آزادی و عدالت خواهی سرمی‌دهند.
حجت الاسلام میرمهدی گفت: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا باعث شد مردم در برابر ظلم ایستاده و از حق و حقانیت دفاع کنند.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک گفت: امام حسین (ع) قیام خود را آغاز کرد تا اموری که توسط امویان وجهه دینی به خود گرفته بود اصلاح شود و باید اذعان کرد آنان در جایگاه خلافت مسلمین هر ظلمی به مسلمانان روا داشتند و از به شهادت رساندن یاران ائمه دریغ نکردند.

‌حجت‌الاسلام میرمهدی افزود: شعاع حرکت ماندگار سیدالشهدا، همه جا تابید و اکنون همه آزادی‌خواهان جرأت دارند با اقتدار جلوی ظلم ایستادگی کرده و از حقانیت خود دفاع کنند و علاوه بر جوامع اسلامی موج آزادی‌خواهی در کشورهای غیر اسلامی نیز وجود دارد و مردم از ادیان مختلف در این حرکت سهیم هستند.

هدف قیام امام حسین (ع) فراگیری اسلام در جهان بود
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک اضافه کرد: اصل حرکت و قیام این است که اسلام در جهان فراگیر شود، چراکه خواسته تمام انسان‌ها مطابق با عقل است و تمام این مسیر در اسلام تشریح شده است.
حجت‌الاسلام میرمهدی با تاکید بر اینکه مردم با فرهنگ عاشورا عجین شده‌اند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در روزهای محرم و صفر تدارک دیده می‌شود چرا که مردم آرامش خود را در مجالس دینی و قرآنی یافته و برکات آن را در زندگی دیده‌اند و مجالس و محافل قرآنی بهترین راه ارتباطی با خداوند متعال است.
وی با اشاره به اینکه حضور در مجالس دینی و قرآنی انسان را از مهلکه و گرداب شک و تردید نجات می‌دهد، گفت: گسترش مجالس و روضه‌های خانگی بر تقویت هرچه بیشتر مبانی دینی در جامعه منتج خواهد شد.
حجت الاسلام میرمهدی گفت: اکنون کودکان و نوجوانان عضو ثابت مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین هستند و حضور در این محافل به زندگی آنان برکت داده و حافظ آنان خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *