0

فلسفه عاشورا پیامی جهانی به بشریت دارد

فلسفه عاشورا پیامی جهانی به بشریت دارد
بازدید 30

حجت الاسلام حسین نوری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اینکه در یک نصف روز واقعه عاشورا در ۱۴۰۰ سال پیش روی داده است و تا امروز این خون‌های جاری در جهان ملت‌های مسلمان و آزادیخواه را به سوگ می‌نشاند حاوی پیام‌های فراوانی است.
وی با بیان اینکه خون حسین و شهادت آن حضرت در دشت کربلا برنده‌تر از زندگی او برای دشمنان اسلام بود، خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با قتال امام حسین فلسفه نهضت حسینی نیز به پایان می‌رسد اما امروز مشاهده می‌کنیم که بعد از ۱۴ قرن شور و شعور حسینی در دنیا سایه افکنده و در مقابل هیچ اسم و رسمی از حکام ظلم و فساد ابوسفیانی در دنیا نیست.
استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به اینکه امروز باید آموزه‌های عاشورا را برای جوانان و نوجوانان با منطق عقلانی تشریح و تبیین کنیم، بیان کرد: قیام عاشورا و اقدام امام حسین تجلی مبانی قرآنی در جامعه است.
نوری با تاکید بر اینکه عقل و درایت مؤلفه اصلی جامعه حسینی است، خاطرنشان کرد: امام حسین قرآن ناطق و کان تمامی علوم و معارف اسلامی بود و هر جا سخن از امام حسین (ع) است مبانی قرآنی نیز در آن متبلور می‌شود.
وی با بیان اینکه عقلانیت در واقعه عاشورا و کربلا موج می‌زند، تصریح کرد: آنچه که در کربلا مشاهده می‌شود راهبرد عقلانیت در دفاع از حق و ترک محرمات بود و هر جامعه‌ای می‌خواهد به قافله حسینی بپیوندد باید این مبانی را در تمام اقدامات و تحرکات خود جاری و ساری کند.
نوری توجه به جامعیت رفتاری امام حسین در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی را یادآور شد و بیان کرد: اولین ویژگی جامعه مسلمانان شناخت معارف دین است که این شناخت نیز باید منبعث از آموزه‌های عاشورا و کربلا باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *