0

برای نخستین بار گونه نادر تشی در اشنویه مشاهد شد

برای نخستین بار گونه نادر تشی در اشنویه مشاهد شد
بازدید 25

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم خضری در این خصوص اظهار کرد: برای نخستین بار در این شهرستان گونه تشی توسط یکی از دوستداران محیط زیست شهرستان اشنویه در مسیر جاده روستایی گلاز اشنویه مشاهده شد.
وی اضافه کرد: مشاهده تشی به دلیل شبگرد بودن این گونه بسیار سخت است و تاکنون گزارشی از حضور این گونه در شهرستان اشنویه ثبت نشده بود.
خضری مشاهده این گونه را نشانگر تنوع زیستی غنی شهرستان اشنویه دانست و افزود: تشی‌ها جوندگان بزرگی هستند که بخش‌های زیادی از سطح بدن آن‌ها برای حفاظت از گزند جانوران شکارچی، پوشیده از خارهایی تیز و بلند است و عموماً از گیاهان تغذیه می‌کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه با بیان اینکه عمر این گونه نادر حدود ۱۵ سال است، گفت: خارهای ناحیه گردن و شانه نازک و بلند است، موقعی که آن‌ها را سیخ می‌کند به شکل بادبزن در می‌آیندو تها به عنوان محافظ در مقابل خطر عمل می‌کند.
خضری یادآور شد: تشی از راسته جوندگان و گونه‌های جانوری کمیاب در منطقه است و اغلب از ریشه، پیاز و جوانه‌های گیاهان خودرو استفاده می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *