0

آغاز هیچ امامتی به سختی و سنگینی دوره امامت امام سجاد(ع) نیست

آغاز هیچ امامتی به سختی و سنگینی دوره امامت امام سجاد(ع) نیست
بازدید 31

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری هیات هنر و رسانه استان قم که در مجتمع آموزشی هدایت برگزار شد گفت: در دوره معاویه خلافت به سلطنت تبدیل شده بود و در این دوران اسلام راستین به اتمام رسیده بود.
حجت الاسلام مهدی زاده گفت: بعد از عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام یکی از عکس العمل های وحشتناک در مکه و مدینه آن بود که این دو مرکز به جایی برای رقاصه ها تبدیل شده بود.
وی گفت: در کوفه حجاج بن سقفی جنایات بسیار علیه شیعیان انجام می داد و هر کسی که احتمال می رفت شیعه باشد را سر می برید و این دوره یکی از سخت ترین شرایط زندگی شیعیان بود.
این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: آغاز هیچ امامتی به سختی و سنگینی دوره امامت امام سجاد علیه السلام نیست و لحظه ای که ایشان به امامت رسیدند در متن یک طوفان بزرگ بوده است.
وی ابراز کرد: خطبه ای که امام حسین علیه السلام در شب عاشورا برای اصحاب قرائت کرد را امام سجاد علیه السلام نقل کرده و ما روایت های اهل بیت علیهم السلام در روز عاشورا را باید بشناسیم که کدام اهمیت بالاتری دارند.
حجت الاسلام مهدی زاده بیان کرد: عطش در واقعه کربلا سه روز به طول کشید و سپاه عمر سعد تصمیم داشت تا حضرت از تشنگی به شهادت برسد.
وی گفت: در روز عاشورا چندین صحنه بود که برای امام سجاد علیه السلام بسیار سخت و سنگین بود.
این کارشناس دینی افزود: امام حسین علیه السلام تلاش کرد تا جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را پررنگ تر کند و دشمن در روز عاشورا پس از شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام اطمینان حاصل کرد که جانشین سیدالشهدا علیه السلام را به شهادت رسانده است.
وی عنوان کرد: در شب عاشورا اصحاب گرد حبیب جمع شدند و گفتند تا ما زنده ایم نباید کسی از اهل بیت علیهم السلام وارد میدان شود و این نشان از اوج ایثارگری اصحاب امام حسین علیه السلام بوده است.
حجت الاسلام مهدی زاده ادامه داد: حضرت علی اکبر علیه السلام اولین نفر از قوم بنی هاشم بود که وارد میدان شد و حضرت در ابتدا به دستور امام حسین علیه السلام با اهل خیمه وداع کرد.
وی افزود: برای حفظ امام سجاد علیه السلام علی اکبر علیه السلام که شخصیتی در خلق و سیرت شبیه ترین فرد به رسول الله بود به میدان رفت و در نهایت به شهادت رسید.
برگزاری مراسم عزاداری هیات هنر و رسانه استان قم به مدت دو شب دیگر در مجتمع آموزشی هدایت قم ادامه دارد.
احمد علوی از شاعران آیینی استان قم در شب اول هیات هنر و رسانه به شعرخوانی و در ادامه نیز حسن مالکی نژاد از مداحان اهل بیت علیهم السلام به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان مطهر ایشان پرداخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *