0

جبلی: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با صدا و سیما داشت

جبلی: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با صدا و سیما داشت
بازدید 29

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در آخرین جلسه هیئت دولت، گفت: می‌خواهم در رابطه با سرفصل‌های همکاری‌های دولت شهید رئیسی و رسانه صحبت کنم. وظیفه ذاتی رسانه ملی است که به دولت انجام وظایفش کمک کند و در کنار دولت باشد. دستاوردها و خدمات دولت را بیان کند و از ظرفیت‌های خودش برای رساندن صدای دولتمردان به جامعه و بیان خدمات دولتمردان به جامعه استفاده کند.
وی افزود: در دولت سیزدهم این تعامل و همکاری به بهترین شکل خودش برقرار شد با نگاه ویژه‌ای که شخص آیت الله رئیسی داشت این جمله را مکرر از او می‌شنیدیم که همواره می‌گفت هر کاری انجام می‌دهید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد که این بسیار ه پیشبرد تعامل دولت و رسانه کمک می‌کرد.
رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: رویکرد و راهبرد رئیس جمهور شهید منجر شد تا ما از همه ظرفیت‌های قانونی در تعامل با دولت حداکثر استفاده را بکنیم که نسبت به دولت‌های گذشته کاملاً بی‌سابقه بود. مانند بند چ و بند ح تبصره ۱۰ که استفاده شد.
جبلی با طرح این موضوع که تعامل با صدا موجب شد تا دولت از برخی از چالش‌ها عبور کند، گفت: در ماه‌های اول آغاز به کار دولت اگر خاطرتان باشد با موضوع هک سامانه‌های سوخت روبرو بودیم و تعامل بسیار خوبی که بین رسانه و دولت به ویژه وزارت نفت اتفاق افتاد با کمترین هزینه و زیان و هزینه اجتماعی دولت از این ماجرا عبور کرد.
وی همچنین به موضوع آزادسازی سواحل اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید رئیس جمهور و در کنار دولت و مسئولین موفق شدیم این اقدام را که سال‌های سال باید اتفاق می‌افتاد و نیفتاده بود را محقق کردیم. تصمیماتی را که دولت در حوزه‌های مختلف برای ریل گذاری ماموریت‌های قانونی خود اتخاذ می‌کرد، همواره رسانه ملی را در کنار خود می‌دید.
رئیس سازمان صدا و سیما همچنین در همین رابطه که رسانه ملی در کنار دولت بوده است؛ بیان کرد: اگر همراهی و کمک تمام قد رسانه ملی نبود بسا با چالش تصمیم‌های دولت پیش می‌رفت. پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک و یا سامانه مجوزهای کسب و کار و همچنین ترویج کالابرگ الکترونیکی و موارد متعددی از این دست، در بسیاری از موارد نیز شاهد ماموریت مشترک میان رسانه ملی و دولت بودیم.
جبلی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که برای مدیریت مصرف برق با همکاری وزارت نیرو همینطور در مدیریت مصرف سوخت در فصل زمستان با همکاری وزارت نفت برای کاهش مصرف گاز خانگی و یا در مواردی که بازار ارز دچار تلاطم شده با کمک بانک مرکزی به مدیریت بازار ارز کمک کردیم.
وی همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای آموزش در دوران کرونا پرداخت و تصریح کرد: تلویزیون به کمک دولت آمد برای آنکه آموزش را به اقصی نقاط کشور برساند و همچنین که عدالت آموزشی را محقق کند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه هیچ بخش خبری مشروحی را نمی‌بینید که در آن خبری از دستاوردهای دانش بنیان کشور پخش نشود، افزود: در سه سال گذشته این رویه جاری بوده است که در بخش‌های خبری مشروح یک خبر برجسته از حوزه دانش بنیان را منعکس کرده‌ایم.
جبلی همچنین به همراهی صدا و سیما در برگزاری انتخابات‌ها با وزارت کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: در همین انتخابات اخیر شاهد بودید که صدا و سیما همراه انتخابات بود و یا در انتخابات مجلس که ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه مختلف موفق شدیم به برگزاری انتخابات و مشارکت مردم کمک کنیم.
وی از همراهی رسانه ملی با رویدادهای مختلف فرهنگی و جشنواره‌ها نیز خبر داد و گفت: در همین جلسه وزیر ارشاد حضور دارند و می‌دانند که ما در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه کتاب همواره در کنار وزارت ارشاد حضور داشتیم. همدلی و همراهی بسیار خوبی بین رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تنظیم‌گری صوت و تصویر وجود دارد و توافقی که صورت گرفته است توانست بسیاری از چالش‌ها را برطرف کند.
سازمان صدا و سیما با اعلام این خبر که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در برنامه‌های سازمان صدا و سیما شامل شبکه‌های ملی و استانی و برون مرزی تلویزیونی و رادیویی ۱۴۰۸ ساعت بود، گفت: در سال ۱۴۰۱ این میزان ۲۵۹۷ ساعت بود و در سال ۱۴۰۲ این میزان ۲۱۰۶ ساعت بود. ظرفیت‌هایی که برای حضور اعضای دولت و دستگاه‌های اجرایی در رسانه ملی ایجاد شد نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بود. برنامه صفحه اول را روزانه به مدت یک ساعت در اختیار دولت مردان قرار دادیم و امیدواریم که ز این ظرفیت رسانه ملی در همه دولت‌ها به خوبی استفاده شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *