0

۱۰ هکتار گندم‌زار در سمیرم سوخت

۱۰ هکتار گندم‌زار در سمیرم سوخت
بازدید 25

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع حادثه حریق ساعت ۱۳ بعد از ظهر پنجشنبه در بخشی از مزارع گندم روستای چهارراه و سادات آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم گزارش شد.
به گفته وی، عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، آتش نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های حریق پس از سه ساعت موفق به مهار آتش شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه ۱۰ هکتار از مزارع گندم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.
شیشه فروش افزود: علت حادثه افزایش دما و عوامل انسانی ارزیابی شده که به علت وزش تندباد دامنه حریق گسترش یافته و سطح بالایی از گندم‌زار را درگیر آتش کرده است.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش سه تا چهار درجه دما، برای پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی، گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان خاطرنشان کرد: رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی و قوطی کنسرو و … از عوامل آتش زا در مراتع و حاشیه جاده‌ها است؛ همچنین می‌بایست کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند.
شیشه فروش گفت: هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی مورد را سریع به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسوؤلان محلی اطلاع رسانی کرده و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *