0

حضرت زینب(س) با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد

حضرت زینب(س) با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد
بازدید 28

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام والمسلمین غلامحسین حقانی اظهار کرد: برخی‌ها تلاش دارند که این موضوع را به جامعه القا کنند که «حجاب مانع فعالیت‌های زنان در اجتماع است» و بر همین اساس حجاب را مایه عقب‌ماندگی می‌دانند و نگاه اسلام به زن را تحریف می‌کنند.
وی افزود: زنان و بانوان جایگاه رفیعی در اسلام دارند و ما وقتی به واقعه عاشورا نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که حضرت زینب سلام الله علیها نقش محوری در این نهضت ایفا می‌کنند و با حفظ حجاب شرعی خود موفق شدند فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای همگان تبیین کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگر روشنگری‌های حضرت زینب سلام الله علیها نبود قیام عاشورا و حادثه کربلا در مکان کربلا باقی می‌ماند و انتشار پیدا نمی‌کرد.
حقانی گفت: حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد و محجبه بودن زنان اهل بیت (ع) و بنی‌هاشم حین و بعد از حادثه کربلا، واضح و روشن است به حدی که در تاریخ به خوبی نقل شده است.
وی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف حضرت زینب در صحرای کربلا به نوبه خود بسیار تأثیرگذار است و این حجاب و عفاف حضرت زینب (س) و زنان بنی‌هاشم نفی‌کننده این عقیده است که برخی زن را در اسلام موجودی درجه دو تلقی می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: القای این تفکر به بانوان که آن‌ها با کنار گذاشتن حجاب و شبیه مردان شدن به موجودی درجه یک تبدیل خواهند شد بر خلاف نگاه اصیل اسلامی است چرا که در نگاه اسلامی زن هویتی مستقل دارد و نیاز نیست خود را شبیه هویت دیگری کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *