0

۳۱۴۰ میلیون راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند

۳۱۴۰ میلیون راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند
بازدید 23

شاهرخ یارویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که اگر در حوزه دام و دامپروری رخ دهد باعث خسارت و زیان‌های فراوانی به این صنعت خواهد شد.
وی در خصوص علائم این بیماری، افزود: تب برفکی علائم مختلفی از جمله سقط جنین در دام‌های آبستن، ایجاد ضایعات و زخم در ناحیه دهان، تلفات شدید در دام‌های نابالغ مخصوصاً گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها و ریزش بزاق کف آلود از ناحیه دهان به همراه دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این اداره کل سالانه ۲ بار به صورت رایگان واکسیناسیون را علیه تب برفکی در این استان انجام می‌دهد.
یارویسی گفت: فاز اول واکسیناسیون در سال جاری انجام شده و تا اوایل مهر ماه پایان می‌یابد که پیش بینی می‌شود طی آن سه میلیون دام سبک و بیش از ۱۴۰ هزار دام سنگین در مقابل تب برفکی ایمن سازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: این عملیات با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و کاملاً رایگان است.
یارویسی گفت: هر زمان که دامداران از علائم ذکر شده در گله خود مشاهده کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراکز درمانی بخش خصوصی و ادارات دامپزشکی را مطلع کنند، چرا که این بیماری انتشار وسیعی دارد.
وی بیان کرد: دامداران دام‌هایی که خریداری می‌کنند قبل از اینکه وارد گله اصلی کنند، به مدت سه هفته آنها را قرنطینه کنند و پس از اطمینان از سالم بودن آنها را به گله وارد کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به واحدهای صنعتی توصیه کرد که بر تردد افراد و خودروها شرایط قرنطینه‌ای و امنیت زیستی را اجرا کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *