0

تزریق واکسن پنوموکوک برای یک‌هزار و ۳۰ کودک در چهارمحال و بختیاری

تزریق واکسن پنوموکوک برای یک‌هزار و ۳۰ کودک در چهارمحال و بختیاری
بازدید 23

وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز واکسیناسیون پنوموکوک شیرخواران ۲ ماهه، هزار و ۳۰ کودک در استان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

به گزارش وبدا، دکتر صالحی فرد در تشریح این خبر اظهار کرد: واکسیناسیون به‌هنگام، از مرگ و میر بیش از ۳ میلیون کودک در جهان طی یک سال جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز واکسیناسیون کودکان علیه ۱۰ بیماری انجام می‌شد افزود: همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون در کشور، تزریق واکسن پنوموکوک بصورت سراسری برای کودکان دوماهه آغاز شده است.

دکتر صالحی فرد ادامه داد: این واکسن از ابتلا به بسیاری از عفونت‌ها همچون عفونت پرده‌های مغز یا مننژیت، عفونت گوش میانی، سینوزیت، عفونت لایه‌های داخلی قلب، عفونت‌های ریوی (ذات الریه)، عفونت‌های استخوان، تورم و عفونت مفاصل و… جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این واکسن غیرزنده طی سه نوبت برای کودکان در ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی، شامل نیم سی سی به صورت عضلانی و عمیق در قسمت قدامی و خارجی ران سمت راست تزریق می‌شود.

به گفته دکتر صالحی فرد؛ هم اکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دز واکسن پنوموکوک برای چهارمحال و بختیاری تهیه و درپایگاه‌های سلامت سراسر استان توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه واکسن پنوموکوک در جدول جاری واکسیناسیون کودکان بصورت ممتد انجام خواهد شد گفت: این واکسن همچون سایر واکسن‌های قبلی از روز اول حداکثر تا سه روز پس از تزریق، احتمالا موجب تب خفیف و تحریک پذیری یا بی قراری نوزاد می‌شود که با اقدامات ساده قابل درمان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *