0

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درمدارس نیازمند برنامه‌های مشاوره است

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درمدارس نیازمند برنامه‌های مشاوره است
بازدید 23

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری، شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی در مدارس شهرستان ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و با اشاره به خون شهدای مقاومت و شهید سلیمانی، اظهار کرد: خون شهدا باعث اقتدار بیشتر محور مقاومت شده است و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
وی بر اهمیت این کارگروه در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: در کنار تجهیز سخت افزاری ملزومات آموزش باید به بحث پرورش دانش آموزان که آینده‌سازان کشور هستند توجه ویژه شود.
فرماندار سنندج هدف از تشکیل این کارگروه را هماهنگی و انسجام بیشتر بین دستگاه‌های متولی در بحث آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و جلوگیری از کارهای موازی عنوان کرد.
عسکری افزود: آموزش و پرورش نواحی شهرستان نیازمندی‌های مدارس در نقاط مختلف را احصا کرده و با همکاری دستگاه‌های متولی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور کارشناسان در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی را انجام دهد.
وی تاکید کرد: باید آسیب‌ها شناسایی و دسته‌بندی شود و نسبت به ضرورت، نهادهای مختلف با دعوت و هماهنگی آموزش پرورش و پس از طرح در کارگروه وارد عمل شوند.
فرماندار سنندج بر اهمیت همراهی فرهنگیان در فعالیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و از انجمن اولیا و مربیان خواست تا برای مشارکت هرچه بیشتر والدین تلاش کنند.
در این جلسه، رؤسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان سنندج نیز گزارشی از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) ارائه دادند و بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف متولی در قالب این کارگروه تاکید کردند.
بر اساس گزارش ارائه شده، در قالب طرح نماد، ۴۲۰ ساعت آموزش در ۴۱ مدرسه برگزار شده و نیز ۹۱۰ جلسه مشاوره برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *