0

چشم‌انداز اربعین فتح بیت‌المقدس است

چشم‌انداز اربعین فتح بیت‌المقدس است
بازدید 27

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستاد آیین جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: اهمیت مسئله اربعین بر کسی پوشیده نیست و می‌دانیم اربعین یک خط و سیر مستمر است که در طول تاریخ بوده است.
وی تصریح کرد: اولین اربعینی که جابر بن عبدالله انصاری همراه شاگردش عطیه عوفی آغاز کردند و امروزه شاهد حضور میلیونی در این عرصه هستیم و اگر اربعین جاماندگان را نیز به آمار اربعین مسیر نجف تا کربلا اضافه کنیم می‌توانیم بگوییم ده‌ها میلیون نفر در اربعین شرکت می‌کنند.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اربعین از کوفه جابر بن عبدالله انصاری تا کربلا کجا و اربعینی که امسال از گستره آن در حال توسعه از بحر تا نهر است و چشم‌انداز آن فتح بیت‌المقدس است و هر روز بوی این پیروزی بیش از پیش به مشام می‌رسد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر چه چشم اندازهای خود را کوتاه در نظر بگیریم، پیشرفتی حاصل نمی‌شود و باید چشم اندازمان را در اربعین خیلی بلند در نظر بگیریم و فقط شهر، استان و یا کشور خود را در نظر نگیریم چرا که اربعین یک حرکت بین‌المللی و فرامرزی است و باید همه مستضعفان جهان دیده شود.
وی گفت: شاهدیم همه مسلمانان در کنار هم پای کار اربعین و امام حسین (ع) هستند و این ایام فقط اختصاص به تشیع ندارد و این عظمت اربعین است.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی زمانی که پیاده‌روی اربعین را با این وسعت پایه‌گذاری کرد، عراق کشوری ناامن بود و برای برخی این اقدام ایشان جای تعجب داشت؛ اما بعدها مشخص شد که این اقدام چه برکات عظیمی به همراه داشت و حاج قاسم به خوبی نسبت به برکات این حرکت عظیم آگاهی داشت.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اربعین را نباید با نگاه‌های سازمانی و شخصی ببینیم؛ بلکه باید با نگاه‌های کلان به این مهم بنگریم و بدانیم هر کاری در آن اخلاص وجود داشته باشد، به نتیجه می‌رسد. هر کاری که غیر خدا در آن وارد شد، ابتر می‌شود و پا نمی‌گیرد و هر کاری که خدایی شد رشد می‌کند.
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) کار خود را با انسان‌های مخلص آغاز کرد و به همین خاطر عاشورا جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. امام حسین (ع) در مکه و حتی در عاشورا نگفت بمانید، بلکه گفت بروید و شرایطی را برای همراهی خود مقرر کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز نیز پیام اباعبدالله الحسین (ع) همین است و حضرت می‌فرماید هر کسی شرایط دارد با من کوچ کند و اگر ندارد برود آن شرایط را در خود ایجاد کند و این اخلاص و برای خدا حرکت کردن باید مورد توجه همه ما باشد و تلاش کنیم به پای مخلصان پیش برویم و بدانیم این مخلصان هستند که این حرکت عظیم را پیش می‌برند.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: مردم نقش مهمی در مدیریت و اجرای پیاده‌روی عظیم اربعین دارند چرا که این حرکت آنقدر عظیم است که دولت‌ها به تنهایی از پس مدیریت آن بر نمی‌آیند و در عراق نیز مردم نقش اصلی مدیریت این معنا را دارند.
وی عنوان کرد: بدانیم اربعین اصلی و دغدغه مهم باید این باشد که انرژی خود را بگذاریم تا مردم بتوانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و فقط نگاه این نباشد که انرژی خود را بگذاریم مراسم جاماندگان را برگزار کنیم، تمام انرژی بر روی اربعین متمرکز باشد و اگر این مهم تحقق نیافت، بر روی جاماندگان متمرکز شویم.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: مردمی بودن و در عین حال مدیریت داشتن باید در کنار هم دیده شود. اگر مردم پای کار نباشند نمی‌توان این حرکت عظیم را مدیریت کرد و باید به این معنا توجه ویژه داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اهمیت محتوایی اربعین باید هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باید بر روی آنها کار کنیم.
وی گفت: کارهای خدایی ما می‌تواند مردمی باشد و کارهای مردمی ما نیز بی‌نیاز از مدیریت نیست. خدا می‌فرماید ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب آسمانی و میزان (شناسایی حق از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم برای قسط بپا خیزند؛ هم جنبه مردمی و هم موضوع مدیریت در این آیه شریفه دیده می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *