0

دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در لاهیجان دستگیر شدند

دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در لاهیجان دستگیر شدند
بازدید 20

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم انصاری اظهار کرد: دهیار یک روستا در شهرستان لاهیجان ناظر عملیات برداشت غیرمجاز مصالح کوهی بوده و خود این فرد با همکاری شورا با برداشت منابع کوهی به بهانه در محدوده طرح هادی بودن منطقه کوهستانی و اقدام به فروش این منابع می‌کرد.
وی افزود: دهیار و شورای این روستا با برداشت مصالح کوهی زمینه خطر را برای منطقه ایجاد کرده بودند که با بازدید از محل و به دلیل مشهود بودن جرم دهیار و عضو متخلف شورای اسلامی روستا بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده قضائی دستور توقف عملیات و اقدامات صادر شده است گفت: میزان خسارت وارده از ناحیه اداره صمت تعیین و متخلفان طبق قانون محکوم به پرداخت خسارت نیز خواهند شد.
انصاری تصریح کرد: به موجب ماده ۱۹ از قانون معادن چنانچه شخصی بدون اخذ مجوز بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی شناخته می‌شود و با او برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد: به موجب تبصره ۲ ماده موصوف هرگونه تصرف اشخاص حقیقی یا حقوقی در محدوده دارای مجوز عملیات معدنی، بدون داشتن حکم از مراجع قضائی، تصرف عدوانی محسوب می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *