0

تست رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ برای ۵۰ تا ۶۹ ساله ها

تست رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ برای ۵۰ تا ۶۹ ساله ها
بازدید 27

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از انجام تست رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ در افراد ۵۰ تا ۶۹ساله

درکلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت

خبر داد.

به گفته دکتر حامد جلالیان بروز سرطان روده بزرگ یک فرآیند چند مرحله ای است و در اثر مجموعه تغییراتی مانند تغییرات سلولی، تکثیر سلول های غیرطبیعی، ایجاد زواید قارچ مانندی به نام پولیپ ایجاد می شود و سرانجام بدخیمی بروز می کند که

این فرایند معمولا در طول یک دوره چند ساله رخ می دهد.

وی علت بروز پولیپ و سرطان را بیشتر به دلیل شیوه زندگی نامناسب دانست و افزود: علاوه بر سبک زندگی، زمینه ژنتیکی هم در بروز این بیماری  موثر است و برخی بیماری های ارثی نیز در درصد اندکی از موارد در ایجاد سرطان روده بزرگ نقش دارد.

وی اظهار کرد: پولیپ و سرطان روده بزرگ گاهی با خونریزی همراه است و سبب ایجاد خون در مدفوع می شود؛ در مراحل اولیه این خون آنقدر کم است که با چشم دیده نمی شود ولی با انجام آزمایش می توان آن را تشخیص و مداخله زودهنگام انجام داد.

دکتر جلالیان درپایان از شهروندان۵۰تا۶۹ ساله در جمعیت تحت پوشش دانشگاه خواست با مراجعه به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت یا خانه بهداشت و بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه، تست رایگانم غربال گری سرطان روزده بزرگ را انجام دهند و در صورت وجود مشکل تحت مراقبت و پیگیری قرار گیرند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *