0

شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در الیگودرز به روی صحنه رفت

شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در الیگودرز به روی صحنه رفت
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هم‌زمان با ایام اربعین و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مجلس تعزیه و شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ الیگودرز برگزار شد.
ناهید شهروسوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اظهار کرد: تعزیه و شبیه‌خوانی یک هنر آئینی مذهبی بوده که روایتگر داستان‌ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای و ملی نیز هست.
وی با اشاره به اینکه تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آئینی – مذهبی ایران بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی‌بودن این هنر است، ادامه داد: این نمایش هر سال طی ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی در این شهرستان برپا می‌شود و امسال هم از ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می‌شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اضافه کرد: مجلس شبیه‌خوانی و تعزیه در الیگودرز با حمایت قرارگاه شهید آوینی و به همت گروه نمایشی هفت و کانون هنرهای آئینی و سنتی، انجمن تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز شب گذشته در آمفی‌تئاتر روباز مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ شهرستان الیگودرز با معین البکای حسین احمدی و مشاوره محسن اکبری، تنظیم صدا و صدابرداری مهدی بسحاق برگزار شد.
بنابراین گزارش، این اجرا با هنرمندی و همکاری «ابراهیم عسگری»، «بهمن جمالی»، «امیرعباس قنبری»، «مالک کلهر»، «محمدعلی حسینی»، «عباس کرمی»، «مهدی سادات حسینی» و موسیقی «فرامرز اصغری» و «سجاد خزایی» و دستیاران صدا «بهزاد افرازه» به روی صحنه رفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *