0

 نظام دارویی ایران احتیاج به ساماندهی دارد و از دست یک وزارتخانه به تنهایی برنمی آید

 نظام دارویی ایران احتیاج به ساماندهی دارد و از دست یک وزارتخانه به تنهایی برنمی آید
بازدید 29

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر محمود فاضل رئیس شورایعالی نظام پزشکی در همایش ملی داروسازی گفت:

مشکل اصلی، تعرض به هویت داروسازی است که به اشکال مختلف گاهی در تعرفه و گاهی در حراج مجوز تأسیس و دیگر موارد خود را می نمایاند.

وی افزود: هیأت مقررات زدایی آسیب زیادی برحوزه سلامت از جمله داروخانه ها وارد کرد و از دولت و مجلس جدید انتظار داریم اختیارات آن را تجدیدنظر و محدود کنند.

فاضل با تاکید بر اینکه حوزه سلامت را نباید اشتباهأ وارد رقابت های دیگر بخش ها کرد که آسیب به آن به چشم بیماران و ارائه دهندگان خدمت خواهد رفت گفت:  امروزه مملکت مملو از تحصیل کردگان متعهد است و لازم است از اعطاء مجوز تأسیس مؤسسات به افراد غیرمتخصص پرهیز شود.

وی گفت: از نمایندگان محترم مجلس و دولت جدید میخواهیم که با بازنگری در قانون، مجوز تأسیس را در اختیار اینان قرار دهند. نظام دارویی ایران احتیاج به ساماندهی دارد و از دست یک وزارتخانه به تنهایی برنمی آید. همه دولت باید کمک کنند.احتیاج به تحول در مدیریت داریم. احتیاج به افراد متخصص و متعهد مسئولیت پذیر و پاسخگو داریم.
رییس شورایعالی ادامه داد: کمبود نقدینگی امروز از تولید تا پخش تا داروخانه بیداد میکند. مطالبات از سازمان های بی تعهد بیمه گر همه را فلج خواهد ساخت.

مارا به جای تلاش برای سلامت مردم به تلاش معاش گرفتار کرده اند.

 

پایان خبر/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *