0

قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن

قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن
بازدید 18

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی حسام گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۳۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفتگاز یارانه‌ای بر مبنای فوب خلیج‌فارس به ارزش هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن قاچاق کرده بود در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.
وی افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.
به گفته حسام، شعبه همچنین با توجه به اینکه ارزش خودروی مورد استفاده در حمل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت کشف شده به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی افزود: مأموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به کاشان این سوخت به ظن قاچاق را از یک کامیون و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *