0

مرمت درمانگاه تاریخی دهنو شهرستان خنداب آغاز شد

مرمت درمانگاه تاریخی دهنو شهرستان خنداب آغاز شد
بازدید 14

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد میرزایی اظهار کرد: بازسازی و نصب پنجره‌ها، محوطه‌سازی، تعویض آجرهای فرسوده و بندکشی درمانگاه تاریخی دهنو با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب با اشاره به اینکه درمانگاه تاریخی دهنو برای میزبانی جشنواره انگور شهرستان خنداب آماده است، افزود: درمانگاه دهنو در طرح ارائه شده بعد از احیا به مجتمع اقامتی – تفریحی و درمانی تبدیل خواهد شد.

میرزایی افزود: «درمانگاه دهنو» در سال ۱۳۲۰ به عنوان بیمارستانی مجهز به ۱۲ تختخواب و با امکانات لازم برای بستری شدن و انجام اعمال جراحی در داخل باغی به وسعت ۸ هکتار و زیربنای یک هزار مترمربع در دو طبقه توسط مالک وقت این روستا احداث شده است.

وی تاکید کرد: بنای تاریخی درمانگاه دهنو مربوط به دوره پهلوی اول است و در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۲۹۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *