0

اقامت بیش از یک میلیون مسافر در خراسان جنوبی/ پاییز فصل گردشگری

اقامت بیش از یک میلیون مسافر در خراسان جنوبی/ پاییز فصل گردشگری
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال تا ۱۵ شهریور، ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۷۵۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۵۸۹ گردشگری خارجی در استان اقامت داشته‌اند.

شاه‌وردی افزود: خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد که تا روز جمعه ۱۶ شهریورماه ۵۴۰ زائر پاکستانی که از مشهدالرضا بازگشته‌اند، در استان پذیرایی شده‌اند و خدمات دهی به زائران همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی با ۹ اثر جهانی در ۶ شاخه (باغ و عمارت اکبریه، مجموعه قنوات بلده، بیابان لوت، ژئوپارک طبس، روستای حوله بافی خراشاد، کاروانسراهای تاریخی سرایان، ده محمد، خان و چهل پایه)، مقصد بسیاری از گردشگران است.

شاه وردی یادآور شد: همچنین خراسان جنوبی با چند پرونده در شرف ثبت جهانی، آثار طبیعی، تاریخی و صنایع‌دستی فاخر خود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبا و منحصر به فرد، روستاهای شگفت‌انگیز و هدف گردشگری، بافت‌های تاریخی شهری و روستایی، در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر کویر و مردمانی میهمان‌نواز به مقاصد گردشگری کشور افزوده شده است.

وی گفت: برای فصل پاییز نیز به‌عنوان فصل گردشگری استان با برنامه‌های متنوع برنامه‌ریزی شده است و امید است شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران و مسافران خواهیم بود.

کد خبر 6219785

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *