0

مطالعه طرح مدیریتی غارهای علیصدر و سراب آغاز شد

مطالعه طرح مدیریتی غارهای علیصدر و سراب آغاز شد
بازدید 12

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غلامی ب ظهر دوشنبه د: جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعه بر اساس شرح خدمات تفصیلی -اجرایی غارهای کشور انجام شده و در نهایت به تأیید کارگروه غارشناسی استان می‌رسد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: شناسایی منابع محیطی غار، برنامه مطالعه و تهیه اطلاعات و نقشه‌های عمومی، طراحی و مهندسی سایت طبیعت گردی، تهیه و تدوین جلب مشارکت‌های عمومی برای سرمایه‌گذاری، تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت، نگهداری، بودجه بندی و زمان‌بندی اجرای طرح سرفصل‌های اصلی این مطالعه است.

وی تصریح کرد: غار علیصدر کبودرآهنگ یکی بزرگترین غارهای آبی جهان با زیبایی و شگفتی‌های خاص با قابلیت قایق‌رانی است که در استان همدان قرار گرفته و سالانه شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران برای طبیعت گردی در داخل غار هستند.

غلامی افزود: مطالعه مدیریتی غارعلیصدر یکی از مصوبات کارگروه غارشناسی کشور بود که چند سالی در حال پیگیری و به نتیجه نرسیده بود که با درخواست اداره میراث‌فرهنگی از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و با دستور فرماندار کبودراهنگ اعتبار مورد نیازمصوب و در نهایت تخصیص یافت است.

وی اظهار کرد: در صورت اتمام مطالعه و تصویب در کارگروه غارشناسی مسائل مربوط به بازنگری طرح هادی روستاهای علیصدر و سراب، سرمایه‌گذاری در حریم غار و روستای علیصدر و سراب و همچنین ارائه تسهیلات را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل حفاظتی غارهای کشور هر گونه ایجاد تأسیسات تا شعاع یک کیلومتر در غارهای درجه ۳ گردشگری و دو کیلومتر برای غارهای درجه ۲ محدودیت‌هایی برای حفاظت غارها در نظر گرفته بود که با اتمام مطالعه روند حفاظت از غارهای علیصدر و سراب اصولی‌تر خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *