0

توزیع کنندگان زغال در دهلران تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

توزیع کنندگان زغال در دهلران تعقیب قضایی قرار می‌گیرند
بازدید 17

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله حجازی عصر دوشنبه در دیدار با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: حفاظت، صیانت و مدیریت صحیح از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع از موضوعات بسیار مهمی است که باید همه آحاد جامعه به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری صحیح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی باید بر اساس ضوابط قانونی باشد، اظهار داشت: یکی ازموضوعات مهم که باید در دستور کار اداره منابع طبیعی قرار بگیرد حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی و جنگلی است.

حجازی با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان دهلران اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده است؛ گفت: بحث مقابله با قاچاق هیزم و زغال در راستای حراست از جنگل‌های منطقه از موضوعات بسیار مهمی است که باید تلاش بیشتری شود.

وی افزود: زغال‌های بسته بندی شده و هیزم قاچاق در سطح معابر عمومی بخصوص جلوی مغازه کسبه باید به قید فوریت ساماندهی و با اطلاع رسانی قبلی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران ادامه داد: خرید و فروش زغال‌های غیر صنعتی وهیزم توسط کسبه جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد وکسبه محترم از خرید زغال و هیزم از قاچاقچیان خود داری کنند.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی شهرستان ارائه کرد.

جلیل فرهادی گفت: اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی و چهره به چهره با کسبه در خصوص حمل چوب و هیزم و زغال حاصله از درختان جنگلی توسط همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی صورت گرفته است

وی بیان داشت: کسبه می‌توانند زغال مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز که به صورت صنعتی زغال تولید می‌کنند تهیه و توزیع کنند.

فرهادی گفت: با هماهنگی بین دستگاهی که با همکاران در شهرستان‌های اطراف صورت گرفته است ایجاد گشت‌های مستمر در بحث مقابله با قاچاق زغال و هیزم در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان، یادآور شد: حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضائی هستیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *