0

کاشی‌های مسجد جامع اصفهان مرمت و پاکسازی می‌شود

کاشی‌های مسجد جامع اصفهان مرمت و پاکسازی می‌شود
بازدید 19

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده اظهار داشت: مسجد تاریخی امام (ره) (جامع عباسی) یکی از زیباترین مساجد تاریخی ایران و جهان است که جداره‌های آن با میلیون‌ها قطعه کاشی هفت رنگ و معرق تزئین شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: برآوردها حاکی است که بیش از ۵۰ سال از اجرای آخرین عملیات پاک‌سازی کاشی‌های این مسجد گذشته و این در حالی است که در طی دهه‌های گذشته افزایش آلودگی هوا اعم از افزایش غبار و گردوخاک به دلیل امتداد خشک‌سالی و همچنین افزایش آلایندگی‌های صنعتی همچون دود ماشین و کارخانه‌ها باعث شده تا گردوغبار و چربی حاصل از سوخت خودروها بر روی این کاشی‌ها بنشیند.

وی ادامه داد: کارشناسان ارشد این اداره‌کل با بهره‌گیری از جدیدترین متد علمی، عملیات پاک‌سازی کاشی‌ها را از انواع آلودگی پس از قریب به ۵۰ سال از شبستان ضلع غربی و محل کارگاه مرمت گنبد مسجد امام (ره) آغاز کرده و امیدوارم تا پایان سال جاری بتوانیم کاشی‌های بخش‌های دیگر این مسجد ارزشمند و منحصربه‌فرد را پاک‌سازی کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *