0

هیچ وجهی غیر از کتاب و بیمه در مدارس عادی دولتی دریافت نمی‌شود

هیچ وجهی غیر از کتاب و بیمه در مدارس عادی دولتی دریافت نمی‌شود
بازدید 13

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با محوریت تشریح برنامه‌های بازگشایی مدارس گفت: در بحث افزایش سرانه فضاهای آموزشی کردستان نیازمند جهش است.

وی بیان کرد: فرایند ثبت نام دانش آموزان در قالب پروژه مهر از خرداد ماه شروع شد و میزان ثبت نام در ابتدایی ۹۸ درصد، متوسطه اول ۹۶ درصد، متوسطه دوم ۸۰ درصد است که خوشبختانه در هر سه مورد جز استان‌های سرآمد کشور هستیم.

ناطمی‌جلال افزود: در پایه‌های ورودی شرایط خاص ثبت نام وجود دارد ثبت نام میان پایه بصورت خودکار انجام می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: براساس نوع مدرسه مانند دولتی، خاص، غیر دولتی شرایط ثبت نام نیز تغییر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: سه هزار و ۲۵۰ مدرسه در سطح استان فعالیت دارند و در مدارس عادی دولتی اخذ وجوه غیر از کتب درسی، بیمه و لباس کار هنرستان‌ها نباید انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: ۲۳ هزار فرهنگی امسال برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس سازمان داده شدند و تمام تلاش ما بر این است که اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی تا الان به خوبی انجام گرفته است و جز ده استان اول کشور در این زمینه بودیم.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: سرویس‌های تردد دانش آموزی نیازمند همکاری چند دستگاه اجرایی از جمله شهرداری هاست که امسال در جلسات متعدد شورای ترافیک این مهم چندین بار طرح موضوع شد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نقش نظارتی در بحث ایاب و ذهاب و تردد دارد و امیدواریم اولیا هم حتماً در سامانه سپند برای این منظور ثبت نام کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *