لیفت با نخ در مقایسه با تزریق ژل

لیفت نخ در مقایسه با تزریق ژل

روند پیری پوست با افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است و نمی توان به طور ناگهانی این روند را کاهش داد تا جوانتر بنظر رسید اما می توان با روشهای جدید جوانسازی پوست به رفع ظاهر خسته پوست کمک کرد که از محبوب ترین این روشها ، تزریق ژل و لیفت نخ را می توان نام برد.

چند سالی است که روشهای جوانسازی پوست پیشرفت کرده و لیفت با نخ بعنوان یکی از روشهای ایمن و کاملا موفق برای لیفت صورت جایگزین جراحی لیفت شده است.

اگرچه هنوز هم تزریق ژل بعنوان یک روش عالی برای لیفت صورت بکار می رود و برای حجم دهی به صورت نیز کاربرد دارد. در ادامه به مقایسه این دو روش پر طرفدار جوانسازی پوست می پردازیم.

لیفت با نخ

لیفت با نخ روشی کم تهاجمی در روشهای زیبایی و جوانسازی پوست است که از نخ جراحی برای لیفت صورت و رفع چین و چروک و بهبود بافت پوست استفاده می کند. این نخ ها از کلاژن ( پروتئین طبیعی پوست ) تولید شده اند که زیست تخریب پذیر بوده و پس از 6 تا 9 ماه کم کم جذب پوست می شوند و تا یکسال و در برخی موارد تا 18 ماه بعد اثرات آن از بین می رود.

پزشک نخ لیفت را با دقت و بوسیله سوزن های زیر در زیر پوست قرار می دهد تا با تغییر موقعیت پوست ، صورت را لیفت دهد که نتایج آن به سرعت مشاهده می شود. اگرچه پس از آن پاسخ درمانی بدن با تحریک تولید کلاژن شروع می شود و نتایج کامل پس از 4 تا 6  ماه پس از کلاژن سازی دیده می شود که تا یکسال ماندگاری لیفت با نخ را افزایش می دهد. در واقع کلاژن سازی بیشتر باعث می شود که حتی بعد از جذب نخ توسط پوست ، ماندگاری نتایج حفظ می شود.

از کاربردهای لیفت با نخ می توان به کاهش افتادگی وسط صورت خصوصا در چین های نازولبیال اطراف دهان و بینی ، رفع خط لبخند ،  لیفت ابرو ، لیفت گونه و ایجاد چشم بادامی یا گربه ای ، لیفت گردن و سفت کردن آن ، اصلاح خط فک ، کاهش افتادگی قسمت فک و پایین صورت و … اشاره کرد.

تزریق ژل

ژل در دسته بندی فیلر از دیگر روشهای جوانسازی پوست قرار دارد که خواص پر کنندگی و حجم دهی به پوست و همچنین لیفت صورت دارد که البته تکنیک لیفت صورت با ژل و حجم دهی با تزریق ژل متفاوت است. بسیاری از افراد که با کاهش حجم صورت در اثر افزایش سن مواجه شده اند و یا برخی افراد جوانتر که به دنبال داشتن لبها و یا گونه های برجسته تر هستند از تزریق ژل کمک می گیرند. تزریق ژل نظیر لیفت با نخ می تواند تولید کلاژن را تحریک کند و ماندگاری بین 6 ماه تا 18 ماه بسته به ناحیه تزریق و دیگر عوامل دارد.

امروزه پرکننده های پوستی در سه دسته طبقه بندی می شوند ، پر کننده پوستی نرم برای رفع چین و چروک ریز ، فرم دهی به لب و ایجاد اثرات ظریف بر روی پوست استفاده می شود که اثرات طبیعی دارد. دسته دوم پر کننده با تقویت آبرسانی ، به منظور افزایش آب در پوست ، افزایش ذخیره کلاژن و حجم دهی به پوست بکار برده می شود و دسته سوم پر کننده های پوستی ضخیم که با بازیابی حجم صورت ، پر کردن گونه و کانتور خط فک نتایج قابل توجهی ارائه می دهد.

لیفت نخ در مقایسه با تزریق ژل

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل در کاربرد

تفاوت اساسی لیفت با نخ و تزریق ژل در این است که عموما ژل همیشه بعنوان پر کننده کاربرد دارد اگرچه می توان برای لیفت هم در نواحی ظریف از آن کمک گرفت که نتایج طبیعی ایجاد می کند اما اگر فردی بخواهد که از لیفت نتیجه قابل توجهی بگیرد ، تزریق ژل لیفت صورت آنچنان کمک کننده نیست. از طرفی لیفت با نخ همیشه برای لیفت دادن صورت کاربرد دارد ولو اینکه حجم دهی به پوست نیز دارد اما نه به اندازه تزریق ژل. بدین ترتیب لیفت با نخ ، باعث رفع شلی پوست و کاهش چین و چروک شده اما به مانند تزریق ژل پوست را حجیم و پر و نرم نمی کند.

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل در مزایا

از مزایای لیفت با نخ می توان به تحریک کلاژن سازی ، جوانسازی پوست و لیفت صورت ، بهبود بافت و رنگ و خاصیت کشسانی پوست ، کاهش اسکار زخم ، کاهش خطوط صورت و چین و چروک ریز ، نتایج بدون فرو رفتگی و کشیدگی پوست ، حجم دهی طبیعی پوست و نتایج بسیار طبیعی اشاره کرد. همچنین نخ مورد استفاده قابلیت جذب توسط پوست را دارد. از مزایای تزریق ژل ، کانتور صورت ، سفت کردن پوست ، احیا پوست ، تشویق تولید کلاژن در پوست ، اصلاح خط فک ، حجم دهی لب و گونه ، رفع اسکار آکنه ، لیفت طبیعی صورت ، رفع خطوط صورت از جمله چین های بینی ، خط لبخند ، خط غم و … را می توان نام برد.

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل در عوارض و خطرات

تزریق ژل در صورت عدم انجام درست ، تجمع ژل ، توده ها و ظاهری پف کرده در زیر پوست صورت ایجاد می کند که حتی می تواند با مهاجرت ژل به نقاط دیگر صورت همراه باشد. همچنین حساسیت و التهاب و تاول نیز از دیگر عوارض تزریق ژل می باشد. از طرفی لیفت نخ نیز می تواند در اثر تکنیک ضعیف انجام ، پوست را در محل خود نگه ندارد و حالت کشیدگی یا برآمدگی ایجاد کند و حتی با عوارض حساسیت و خونریزی و عفونت توام باشد.

ازین رو باید توجه داشته باشید که برای انجام روشهای زیبایی پوست از جمله تزریق ژل و لیفت نخ به کلینیک زیبایی معتبر و مجهز و دارای پزشک متبحر مراجعه نمایید تا در محیطی کاملا استریل و بصورت حرفه ای و تخصصی به شما خدمات زیبایی ارائه دهند.

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل در میزان درد

قبل از انجام لیفت با نخ و تزریق ژل برای کاهش درد و ناراحتی پزشک از ماده بی حسی استفاده می کند با این حال عموما افرادی که تزریق ژل انجام داده اند ، درد آن را معادل گزش حشرات تشبیه کرده اند و افرادی هم که لیفت با نخ انجام داده اند آن را با درد بیشتری توصیف کرده اند.

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل در ماندگاری

ماندگاری تزریق ژل بستگی به عوامل مختلف از جمله ناحیه تحت درمان دارد و در حدود 6  تا 18 ماه می باشد بطوریکه تزریق ژل لب در حدود ۶ ماه و تزریق ژل زیر چشم چیزی در حدود ۱۸ ماه ماندگاری دارد. از سوی دیگر نتایج لیفت نخ بین ۶ تا ۸ ماه طول می کشد و در برخی بین ۱ تا ۳ سال نیز بسته به نوع نخ مورد استفاده و دیگر عوامل ماندگاری خواهد داشت.

منبع: almask.ir
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=65520

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حسین مراقی گفت:

    سلام و عرض ادب تزریق ژل یکی از سخت ترین و دردناکترین کارهای جهانه.

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام حسین عزیز رضایت شما تنها هدف ماست.