0

بندر شهید باهنر باید احیا شود

بندر شهید باهنر باید احیا شود
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی چهارشنبه شب در نشست بررسی پروژه‌های پیشران استان هرمزگان با اشاره به پروژه‌های پیشران حوزه بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم بندری هرمزگان احداث بندرگاه جدید بندرلنگه است که با توجه به موقعیتی که دارد باید طراحی ویژه‌ای در سطح بین‌المللی روی آن انجام شود تا این بندر قابلیت رقابت با بنادر منطقه و پوشش کمبودهای بندری کشور را داشته باشد.

وی بندر شهید باهنر را پازل کامل کننده عملکرد بندر شهید رجایی دانست و افزود: پر شدن پس‌کرانه بندر شهید باهنر موجب شده است که کاربرد اصلی این بندر با مشکل روبرو شود و کشتی‌های کوچک مقیاس نیز مجبور شوند به بندر شهید رجایی مراجعت کنند از این رو ضرورت دارد تا با تدوین طرح جامع برای این بندر، دوباره آن را به کارکرد اصلی باز گرداند.

استاندار هرمزگان الحاق زمین‌های دولتی موجود در پیرامون بندر شهید باهنر و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین مدیریت بندری را دو اصل مهم برای احیای بندر شهید باهنر دانست.

دوستی در بررسی پروژه‌های پیشران حوزه گردشگری استان هرمزگان نیز بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های اقامتی در جزیره هرمز تاکید کرد و گفت: دو اتوبوس دو طبقه برای حمل و نقل گردشگران در جزیره هرمز اختصاص خواهد یافت.

وی کشت میوه‌های گرمسیری در اراضی بزرگ مقیاس را جزو پروژه‌های پیشران حوزه کشاورزی دانست و گفت: برای انتفاع جوامع محلی این طرح باید با مدل تفکیک مالکیت از مدیریت اجرا شود تا با زمین‌های خرد، مزارع بزرگ مقیاس زیر کشت محصولات گرمسیری به ویژه موز برود.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه بزرگ کشت درخت در استان اظهار کرد: پساب استانداردسازی شده فاضلاب بندرعباس فرصت مناسبی است تا بتوان از طریق آن حجم فضای سبز هرمزگان را افزایش داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *