0

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مصلح عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) محور وحدت امت اسلام و حلقه اتصال مسلمانان جهان است و گمشده امروز جهان اسلام وحدت و اتحاد است.

امام جمعه بندر ریگ افزود: در زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شدند، جنگ‌ها قومی و قبیله‌ای، نزاع‌ها، دشمنی‌ها و کینه‌هایی بر دل‌ها نشسته بود و آن حضرت برای همه امت اسلام و هرکس که به پیام‌های ایشان باور داشت، حلقه وصل شد و نزاع‌ها و رنگ‌ها و قومیت‌ها همه رنگ باختند و همه بر گرد پیام اسلام جمع شدند.

وی با بیان اینکه الفت، برادری نیاز امروز جهان اسلام است، گفت: دنیای غرب و مفاهیم غربی ما را از امت واحده بودن منفک کرده است و رنگ و لعاب های سیاسی را نسبت به اینکه هر ملتی خود را جدا از سایرین فرض کند و تنها برای منافع خود گام بردارد، این نگاه وارونه ای است که حاصل جدا شدن از پیام امت واحده اسلامی است.

امام جمعه بندر ریگ یادآور شد: غرب با فتنه انگیزی، اختلافات قومی، قبیله‌ای و نزاع‌های مذهبی را جایگزین وحدت اسلامی کردند و اما لازمه امت واحده اسلامی این است که رنگ‌ها، مذاهب و اعتقادات درونی مذهبی نباید موجبات تفرقه، اختلاف افکنی و نزاع‌هایی را فراهم آورد که امت واحد اسلامی راه خود را گم کند و در مقابل استکبار نتواند مقاومت خود را به نمایش بگذارد.

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

وی ادامه داد: نیاز امروز امت واحده اسلامی بیداری و غفلت زدایی از آنچه استعمار و استکبار به دنبال آن است.

وی خاطرنشان کرد: مستکبرین و دشمنان در حالی که از درون با هم پیوند دارند اما در بین امت اسلام اختلاف افکنی می‌کنند که در همین اتفاق اخیر در لبنان شاهد این همدستی و پیوند صهیونیست‌ها و آمریکا هستیم.

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: لازمه پیروزی و نجات امت اسلام و مردم غزه همین پیوند همه مسلمانان جهان است تا با الگویی از دفاع مقدس که الگوی مقاومت و ایثار بود امت اسلامی در کنار هم صحنه دیگری را به یمن وحدت و میلاد رسول الله (ص) رقم بزند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *