0

مدارس محلات میزبان استقبال از ۹ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

مدارس محلات میزبان استقبال از ۹ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید
بازدید 9

اسمعیل جیریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای اولین بار در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: از اواسط خردادماه سال جاری با تشکیل ستاد پروژه مهر و برگزاری منظم جلسات، برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال جدید تحصیلی آغاز شد.

وی ادامه داد: به منظور آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید، نیازهای مدارس دریافت و اولویت‌بندی و مدارسی که نیاز بیشتری به اقدامات عمرانی داشتند، شناسایی و با استفاده از ظرفیت خیرین، اولیای دانش‌آموزان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، اقداماتی از قبیل شاداب‌سازی، تعمیرات و تجهیز مدارس انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت و محوطه‌سازی به میزان ۳ هزار مترمربع در سطح مدارس شهرستان، افزود: در راستای طرح حیاط پویا اقداماتی از قبیل رنگ‌آمیزی دیوارها و دیوارنویسی انجام شد که طی آن حدود هزار مترمربع از دیوارهای داخلی مدارس رنگ‌آمیزی همچنین فضاسازی دیوارهای حیاط مدارس نیز به همین میزان انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات تصریح کرد: یک واحد آموزشگاه در محلات تخریب شد که با استفاده از منابع خیرین، احداث خواهد شد و ساخت دو باب مدرسه از محل منابع مالی خیرین نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت سفارش کتب درسی برای حدود ۹ هزار دانش‌آموز شهرستان محلات انجام شده، گفت: کتاب‌ها طی یک ماه گذشته از وزارتخانه تحویل آموزش و پرورش شهرستان شده و توزیع کتب به مدارس و مدیران آن طبق حواله ثبت نامی، در حال انجام است و در مدارسی که سال تحصیلی زودتر آغاز شده است، توزیع کتب درسی بین دانش‌آموزان نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: در قالب طرح شهید عجمیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی اقداماتی در سطح مدارس انجام شد که در این طرح تلاش شد تعمیر میز و نیمکت مدارس با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و امکاناتی که از طرف اداره کل نوسازی مدارس در اختیار شهرستان قرار داده شد، تعمیر و بازسازی شود.

مدارس محلات میزبان استقبال از ۹ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

شهرستان محلات مدارس کانکسی و ۲ نوبته ندارد

جیریایی با اشاره به نبود مدارس دونوبته و کانکسی در سطح شهرستان، ادامه داد: آموزش و پرورش طی طرحی با عنوان طرح شهید محمودوند، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را از طریق مراجع مختلف و اطلاعات آموزش و پرورش شناسایی کرده و به مراکز آموزشی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید محلات میزبان ۹ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف است،

افزود: در سال تحصیلی جاری ۳۵۲ دختر و ۳۹۶ پسر با ورود به کلاس اول ابتدایی، تحصیل خود را آغاز خواهند کرد. همچنین ۴۷۳۳ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۲۳۷۶ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و دانش‌آموز ۱۶۷۸ نفر در مقطع متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش) به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی با ابراز خرسندی از میزان بسیار پایین شکایات در سامانه ثبت شکایات، تصریح کرد: بیشترین گلایه و مراجعات خانواده‌ها به در ارتباط با ثبت نام دانش‌آموزان بود که به دلیل توزیع نامناسب مدارس و جانمایی نه‌چندان اصولی مدارس در سطح شهر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: در یک نقطه شهر دو آموزشگاه متوسطه اول پسرانه با فاصله کم و در منطقه دیگر مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه وجود ندارد که مشکلاتی را برای مردم به وجود آمده است و به دلیل ظرفیت بالای پذیرش دانش‌آموز در سال‌های گذشته در برخی مدارس این مناطق، امکان جابجایی مدارس برای ایجاد توازن وجود نداشت.

وی اظهار کرد: سال جاری تلاش شد تا با پذیرش میزان پایین‌تر دانش‌آموزان در این مدارس، شرایط انتقال مدارس در سال‌های آینده فراهم شود و باید اذعان کرد که این اقدام دانش‌آموزان مقطع متوسطه مناطق بعثت و رسالت محلات امکان تحصیل در محدوده منطقه مسکونی خود را خواهند داشت.

ورود ۳۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش شهرستان محلات

وی در خصوص شیوه جدید ثبت نام سرویس مدارس تصریح کرد: طبق قانون، رسالت آموزش و پرورش ارائه خدمات کیفی آموزشی و تربیتی است و ورود به موضوع سرویس مدارس، آموزش و پرورش را از رسالت خود دور خواهد کرد و با تدبیر خوب در نظر گرفته شده، این رسالت به متخصص این کار سپرده شده است.

جیریایی با اشاره به ورود ۳۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش محلات در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: از سال تحصیلی گذشته تاکنون حدود ۵۰ نفر از همکاران به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند و در حوزه کیفیت‌بخشی شامل مشاورین مدرسه، مربیان امور تربیتی و پرورشی با کمبود نیرو مواجه هستیم اما در حوزه کلاس با تدابیر اندیشیده شده، با کمبود نیرو مواجه نیستیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *