0

طرز تهیه پفک هندی در خانه بدون روغن + با روغن

طرز تهیه پفک هندی در خانه بدون روغن + با روغن
بازدید 10

در هنگام تماشای فیلم، یک ظرف پر از پفک هندی‌های رنگارنگ را کنار دست‌تان بگذارید و از تماشای فیلم بیشتر لذت ببرید. پفک هندی را می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه کنید و به‌عنوان یک تنقلات خوشمزه و سالم در اختیار کودکان‌تان قرار دهید. این خوراکی خوش‌رنگ و لعاب می‌تواند پای ثابت تمام مهمانی‌هایتان شود. چون معمولا طعم آن طوری‌ست که اکثر افراد دوستش دارند و از خوردنش لذت می‌برند. همراه این مطلب از دیجی‌کالا مگ باشید که می‌خواهیم صفر تا صد طرز تهیه پفک هندی را به شما آموزش دهیم و بگوییم که چگونه می‌توانید آن را با روغن و بدون روغن در خانه تهیه کنید.

فهرست محتوا

طرز تهیه پفک هندی خانگی
طرز تهیه پفک هندی بدون روغن
طرز تهیه پفک هندی با روغن
طرز تهیه پفک هندی در هواپز
طرز تهیه پفک هندی در ماکروویو
در آخر

طرز تهیه پفک هندی خانگی

طرز تهیه پفک هندی خانگی

برای اینکه از اولین مرحله، پفک هندی‌ها را در خانه درست کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار
نشاسته گندم ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد یک‌ونیم لیوان
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
نشاسته صادراتی آنید - 400 گرم
نشاسته صادراتی آنید – ۴۰۰ گرم
۵ %

۳۹,۰۰۰
۳۷,۰۵۰ تومان

مشاهده و خرید

طرز درست کردن پفک هندی در خانه:

در اولین مرحله نشاسته را در آب سرد بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. یک قاشق غذاخوری روغن، مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و مجددا ترکیب به دست آمده را به‌خوبی هم بزنید. حالا این مواد را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید؛ با قاشقی مناسب به‌خوبی هم بزنید تا مانند فرنی کمی غلیظ شود. می‌توانید در این مرحله مقداری رنگ خوراکی هم به آن اضافه نمایید. کف یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایع پفک هندی را در یک قیف بریزید. حالا به شکل دلخواه آن را به کف سینی منتقل نمایید. سینی را به مدت دو روز کنار بگذارید تا پفک‌ها به‌طور کامل خشک شوند. سپس به یکی از روش‌های زیر، پفک‌ها را آماده خوردن کنید.

طرز تهیه چیپس سیب‌زمینی رژیمی و دیپ پیاز

۴ حقیقت مهم درباره‌ی مصرف پاپ‌کورن و کمک به کاهش وزن

طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

اگر می‌خواهید پفک هندی‌تان را سالم‌تر آماده کنید، بهتر است بدون روغن آن را تهیه نمایید. برای درست کردن آن به این روش باید نمک را جایگزین روغن کنید. در اولین مرحله یک قابلمه یا ظرف گود بردارید و حدود یک‌سوم آن را با نمک پر کنید. حالا ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را مدام هم بزنید تا به‌خوبی داغ شود. حرارت را طوری تنظیم کنید تا نمک‌ نسوزد و فقط دمای آن بالا رود. پس از آنکه نمک به‌خوبی داغ شد، پفک هندی‌های خشک را داخل آن بگذارید و کمی فشار دهید؛ اجازه دهید که به مدت ۲ تا ۳ دقیقه پفک‌ها در نمک بماند. بعد از گذشت این زمان می‌بینید که شروع به پف کردن می‌کنند. حالا به کمک یک قاشق پفک‌ها را زیر و رو کنید تا همه‌جای آن به‌طور کامل حرارت ببیند و نرم شود. پس از آنکه پفک‌ها به‌طور کامل نرم شدند، آن‌ها را از نمک‌ جدا و در یک ظرف مناسب سرو نمایید. طرز تهیه پفک هندی با نمک به همین سادگی است. می‌توانید آن را با سس کچاپ میل کنید.

نمک دریاچه ارومیه بالمی لایف - 1000گرم
نمک دریاچه ارومیه بالمی لایف – ۱۰۰۰گرم
۷۶,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

خواص تخمه آفتابگردان برای سلامتی؛ از درمان یبوست تا کنترل قند خون

طرز تهیه پفک هندی با روغن

پفک هندی را می‌توانید به‌صورت آماده در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف از بیرون تهیه کنید. در این صورت آماده کردن آن با روغن خیلی راحت است؛ کافی‌ست در یک تابه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید؛ حالا دست‌تان را روی تابه بگذارید؛ اگر گرمای روغن را حس کردید، یعنی دمای آن نرمال است. پفک‌ها را داخل روغن بریزید و هم بزنید تا پف کند و سرخ شود. بهتر است مقدار روغن آنقدری باشد که پفک‌ها داخل روغن غوطه‌ور باشند تا حسابی پف کنند. وقتی پفک‌ها آماده شدند، با یک توری مناسب پفک‌ها را از داخل تابه خارج و در یک کاسه مناسب سرو کنید.

طرز تهیه پفک هندی در هواپز

طرز تهیه پفک هندی با روغن

ابتدا یک بسته پفک هندی آماده بخرید یا به روش بالا آن را در خانه درست و خشک کنید. حالا برای پخت پفک هندی‌ها داخل هواپز باید یک لیوان پفک هندی را روی سبد هواپز بریزید و مقدار کمی روغن را روی آن اسپری کنید. سپس پفک‌ها را کمی جابه‌جا نمایید و درب هواپز را ببندید. اجازه دهید تا پفک‌ها به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در هواپز بماند تا کاملا پف کند. این روش برای آماده کردن پفک هندی‌ها شاید یکی از سالم‌ترین روش‌های ممکن باشد؛ چون نمک و روغن اضافه ندارد و می‌تواند برای کودکان هم یک تنقلات سالم و خوشمزه به حساب بیاید.

پفک هندی لوله ای - 500 گرم
پفک هندی لوله ای – ۵۰۰ گرم
۷۷,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

طرز تهیه پفک هندی در ماکروویو

برای درست کردن پفک هندی در مایکروویو، ظرف مخصوصش را بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا یک لایه پفک را روی آن بچینید و حرارت را روی قدرت بالا (۱۰۰۰ وات) بگذارید تا برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه به‌طور کامل بپزد. زمان پخت ممکن است بسته به قدرت ماکروویو شما متفاوت باشد، بنابراین بهتر است پفک‌ها را هر دقیقه چک کنید تا از سوختن آنها جلوگیری نمایید. وقتی پفک‌ها طلایی و برشته شدند، از ماکروویو خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس می‌توانید آن را سرو کنید. طرز تهیه پفک هندی در ماکروفر به همین سادگی‌ست. می‌توانید در عرض چند دقیقه یک تنقلات سالم برای کودکان‌تان در خانه درست کنید.

در آخر

همان‌طور که دیدید، در این مطلب صفر تا صد طرز تهیه پفک هندی را توضیح دادیم و گفتیم که چگونه می‌توانید آن را به روشی سالم‌تر آماده کنید. اگر پفک هندی را در روغن درست می‌نمایید، باید حتما پفک‌ها در روغن غوطه‌ور باشند تا به‌طور کامل ترد و خوشمزه شوند. پس از خارج کردن پفک‌ها می‌توانید آن‌ها را روی یک دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اگر سایز پفک هندی‌تان بزرگ است، باید آن‌ها را یکی‌یکی سرخ کنید تا همه جای آن به‌طور کامل بپزد. با همین چند ترفند ساده می‌توانید برای مراسم‌ها یا کودکان‌تان این تنقلات خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

سوالات متداول
آیا پفک هندی خوراکی سالمی است؟
بله. البته درصورتی‌که با مواد طبیعی و در خانه آماده شود.

آیا می‌توان پفک هندی طعم‌دار تهیه کرد؟
بله. با استفاده از ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه یا قرمز، پودر سیر، زیره، پودر کچاپ و … می‌توانید پفک هندی طعم‌دار تهیه کنید.

از چه موادی برای ترد و پف‌دار شدن پفک هندی استفاده کنیم؟
برای ترد و پف‌دار شدن پفک هندی باید مخلوط آرد و نشاسته را به خوبی با آب ترکیب کنید و به صورت یکنواخت آن را روی سینی پهن کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *